הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

איך יוצרים פומו FOMO ומונעים פובו FOBO בעסק?

בכל שנה בדצמבר אנשים עושים רשימות וסיכומים. רשימות של המילים, המקומות, המסעדות והמנות שהיו הכי הכי השנה. 

ואני? אני לפעמים מנסה לשוט נגד הזרם ובמקום לחכות לדצמבר החלטתי להכתיר כבר עכשיו ביוני- יולי את המילים שלי: פומו ופובו. 

רגע, מה? פומו? פובו? יש לך פה שגיאת כתיב?

אז לא, אין פה שגיאת הקלדה.. אם עוד לא הכרתם את המונחים החמים תנו לעצמכם כמה דקות לקרוא. 

הפומו נכנס לחיינו עוד ב- 2011 כשהרשתות החברתיות הגיעו לתפוצה מטורפת, והעולם באמת נהיה כפר גלובלי אחד קטן. 

התחושה הזאת של "וואי, מה פספסתי" היא תחושת הפומו- תחושת ההחמצה שיש לנו כשאנחנו רואים אחרים עושים דברים (כשאנחנו מול המחשב או על הספה). את ההופעה של ביונסה או טיילור בסטוריז של כולם ואז אומרים "אוף". 
פומו- 
 Fear of Missing Out  זאת תחושה לא רק כשאנחנו מפסידים אירוע תרבותי אלא גם מול קולגות, חברים, וכשמדברים על שיווק, זה למעשה מה שאנחנו רוצים לעשות ללקוחות שלנו, תנטוע בהם את תושת ההחמצה- אם לא תקנו עכשיו, לא יהיה לכם אחר"כ. 

– כן, כן, זאת הסיבה שאתם רוצים באתר איקומרס מדבקה גדולה של Sold out, כדי שאנחנו, הלקוחות נוכל לדעת מה לא הספקנו לרכוש בזמן, ועכשיו אין ונגמר. 

אוקי, אז מה זה פובו?

אז אחרי שכולנו חווים את הפומו, הפובו זה מונח חדש יחסית שמתאר את תחושת האי יכולת להחליט החלטות. 

מה זה אומר בעצם? כשיש לפנינו מבחר גדול מדי, אנחנו לא יודעים מה לבחור. אצלי זה בעיקר במסעדות עם תפריט גדול מדי או כשאני אצל הנייליסטית שלי כשאני רואה את כל הצבעים (ואז מעדיפה שהיא תחליט עלי). 

פובו- Fear Of Better Options בא לידי ביטוי גם כמובן בתוך אתרי איקומרס, שיש מגוון רחב יותר, או כשאנחנו מחפשות מוצר מסויים, ואז אלגוריתם של מטא יודע לטרגט אותנו על מוצרים נוספים ודומים, אנחנו לא רוכשות מהמקום הראשון את התיק (למשל) שאנחנו אוהבות אלא ממשיכות בחיפושים אחרי התיק המושלם (וכן, זה גם קשור לדייטים, דירות וכל דבר בעצם). 

אז איך אנחנו יכולות לנצל את הפומו לטובתינו?

אנחנו כמשווקות/ בעלות עסק של שירות או מוצר צריכים קודם כל ליצור את תחושת הפומו בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלנו:

ראשית אנחנו צריכים ליצור/ לייצר תחושה של פריטים אחרונים/ גמר המלאי/ מיעוט פריטים מכל מוצר. כך שאם פספסת- לא יהיה לך, אם את מתלבטת- זה ייגמר. 

באתר בוקינג זה מאוד בולט- תמיד יש את ההודעה שנותרו 2 חדרים אחרונים באותה הקטגוריה, ויש עוד 4 אנשים שמסתכלים בדיוק על זה. 

שנית, אנחנו יכולים להוריד חסמי רכישה- משלוח חינם, קוד הנחה, להציג דוגמניות שדומות ומתאימות בול לרוכשות שלנו (למשל דוגמניות פלאס), להראות את הנוחות של המוצר, לעבוד עם משפיעניות ויוצרות תוכן, להציג את קלות התפעול והנוחות ועוד.

ולבסוף, לחמם את הקהל, להכניס אותו למשפך השיווק שלנו. (לא זוכרת מה אומר המשפך? בואי לכתבה הזאת- לינק), כך הוא מכיר אותנו, את היתרונות והמוצרים, ואנחנו יכולות לוודא שהפוטנציאלית שלנו מכירה את כל היתרונות שלנו כחברה ושל המוצר שלנו בפרט.  

אוקי, ואיך מונעים את הפובו?

כאן זה לפעמים קצת יותר מורכב בעיקר כי זה המקום להסיר את כל החסמים של הלקוח הפוטנציאלי ולהסביר לו שזה המוצר הכי טוב שיש, במחיר הזה. 

יש כמה וכמה אופציות, גם כאן, אתר בוקינג עושה עבודה מעולה, ומאפשר לנו הלקוחות, להזמין היום עם המחיר הנוכחי ולשלם רק כשמגיעים או אפשרות לביטול 48 שעות לפני. 

באתרים אחרים (של בגדים למשל) אפשר לראות שיש החזרה ראשונה בחינם, מחשבון מידות, שירות לקוחות מהיר, 

ולסיכום,

הדרך שלנו להצלחה היא תמיד דרך הקהל שלנו, להכיר אותו, לדעת אותו, להבין מה הוא מחפש, מאיפה בא ולאן הוא הולך, מי עוד נמצא איתנו באותה הקטגוריה על תשומת הלב שלו, עלינו לבדוק מחירים, להשוות ולהתאים למחיר השוק (לא להיות זולים מדי ולא להיות יקרים הרבה יותר), ובעיקר להוריד לפוטנציאליים שלנו את כל החסמים עם כל הפיצ'רים האפשריים שיש!

אז מה אומרת? איך את משמרת את הפומו FOMO ומונעת את הפובו FOBO? 

בהצלחה! 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן