הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

קולגות או מתחרים? ולמה חשוב לפתוח את הלב.
טור אישי ממני אליך.

אני רוצה להתחיל היום בשורה התחתונה ובדעה שלי: לי אין מתחרים, לי יש קולגות. 

בעולם העסקי שבו אני פועלת אין סף כניסה, כל אחד שמעלה סרטון או רייל יכול לקרוא לעצמו יוצר תוכן או איש דיגיטל. אין מבחני לשכה, אף אחד לא סגור 100% על האלגוריתם, אם מישהו מבטיח לך הבטחות- תתרחקו. 

אז מה גרם ללקוחות שלי לסגור איתי? אני והצוות שלי. האקסטרא, הידע, הניסיון, הראיה שמעבר והדברים שעשיתי עד שהגעתי לנקודה הזאת. והאמת, גם הרצון וההתאמה שלו אלי ולתמהיל לקוחות שלי 

לי אין מתחרים, יש לי קולגות. והקולוגות שלי מדהימות. וכן, לפעמים הלידים שמגיעים אלי לא מתאימים לי, אז אני משחררת הלאה עם המלצה למישהי אחרת. ולפעמים אני מקבלת לידים מהקולגות שלי- כי הם פחות מתאימים להן. 

לפעמים אני אומרת לא. ולפעמים אומרים לי. לא כל מי שפונה אלי מתאים לתמהיל לקוחות שלי וגם אני לא מתאימה לכולם. ואתםן יודעות מה? הכל ממש ממש בסדר. למה? כי יש מספיק עבודה לכולן.

ועוד משהו- זה כמובן שלא רק למי שעובד בסושיאל- זה באמת מופנה לכל העצמאיים והעצמאיות. ברגע שתשנו גישה ממתחרים לקולגות- תראו את השינוי.  

אז למה עצמאית צריכה קולגות?

העולם העצמאי בודד. בלי ספק. אנחנו יושבים לבד במשרד או בבית עובדים. העובדות שאיתי יושבות כל אחת ואחת בביתה לעובדות. אנחנו מדברות בטלפון, יש לנו קבוצת וואטסאפ, אבל כמעט ולא נפגשות. 

יש הרבה מאוד א.נשים שעובדים בתחום הסושיאל. אבל לא כולם קולגות שלי. ומה הכוונה?

כמו שהרבה יודעים (או שלא) הסושיאל הוא מאוד רחב, יש כאלה שמתמחים בקמפיינים, חלק בתוכן, חלק במחקר וחלק באוטומציות, וכמובן שהכל מתחלק לכל פלטפורמות הסושיאל השונות. 

הדיגיטל מתייחס לכל מה שקורה און ליין: גוגל, רכש מדיה, SEO, גוגל, בניית אתרים ועוד. 

סוכנויות דיגיטל (כמו שאני מגדירה את החברה שאני עומדת בראשה) מעניקות שירותי דיגיטל וסושיאל ללקוחות בהתאם למה שהם צריכים. אין לי נוסחא אחת שמתאימה לכולם אלא אני בונה תוכנית לכל אחד ואחת בנפרד. בנוסף, בזכות העובדה שהגעתי מעולם היחסי ציבור אני יכולה לתת את הידע והקשרים שלי ללקוחות גם באוף ליין (בואו לקרוא עלי עוד פה- לינק).

הקולגות שלי, אלו שאני מתייעצת איתם על ניהול העסק (מהתייעצות על הצעות מחיר ועד לחוזים, ספקים נוספים ומתנות לצוות), הן לרוב נשים בסטטוס שלי: מנהלות כמה עובדים, בעלות מחזור הכנסות מסויים, עם שנות ידע וניסיון דומה לשלי, בעלות ידע דומה לשלי. 

ולמה? כי אני מרגישה הכי בנוח להתייעץ עם א.נשים שדומים לי. מבחינתי להתייעץ על תמחורים עם מישהי שרק עכשיו התחילה, זה פחות מתאים- כי אנחנו לא באותו המקום. 

וכמו שאני מתייעצ, מתייעצים ומתייעצות איתי. אני פועלת ממקום בלי אגו, יודעת שאני לא יודעת הכל ותמיד יש לי מקום ללמוד עוד. ההתייעצות יכולה להיות על דברים טכניים, או ניהוליים מול עובדים ו/או לקוחות. והאמת, שככה גם אני פועלת, תמיד אתן ברוחב לב את הידע שלי לאחרים- און ואוף ליין, תמיד אפשר להתקשר ולהתייעץ. תמיד אגיד כן. כי ככה אני מאמינה. 

אז מה זה בעצם מתחרים ולמה צריך גם וגם?

עם השאלה הזאת החלטתי לפנות לבסטי החדש שלי ה- ChatGPT ושאלתי אותו בפרומפ "מה ההבדל בין קולגות למתחרים?", והצ'אט חילק את התשובה שלו לשלושה מישורים. אז החלטתי להביא את המישרים שהביא עם הזווית האישית שלי:

במישור האישי:

>> הקולגות הם בעלי תפקידים דומים- עובדים באותו התחום ושייכים לאותה קהילה מקצועית. שותפים לאותם ערכים מקצועיים, אג'נדות ומודלים של עבודה. גם אם אין עבודה משותפת יש אפשרות לחלוקה ושיתוף ידע בצורה חברית. 

>> המתחרים עובדים גם הם באותו התחום אבל ההתנהגות שלהם (בריונית/ משפילה/ מסגבירה) מקטינה את הקולגה ומנסה לתפוס עליו יתרון. אין פה יחסי חברות או רצון לחלוקת ידע.

במישור המקצועי:

>> הקולגות משתפים את הידע, תומכים ורוצים לעזור לשני כשההצלחה של הפרטנר היא היעד והמטרה. הקולגות חולקים ידע טכני, אישי ומקור להתייעצות באתגרים משותפים. 

>> המתחרים פועלים אחד נגד השני במטרה לתפוס ייתרון. הם יעשו הכל כדי להקטין את הצד השני ולהגדיל את עצמם (אפילו על חשבון מישהו אחר), אלו א.נשים ששומרים על סודיות מקצועית "כדי שלא יגנבו להם"  ובעיקר מהחשש לתת ידע ויתרון עסקי למישהו אחר. 

במישור החברתי:

>> הקולגות ידעו לשתף פעולה יחד על מנת למצוא פתרון לאתגר. אם נקח את התחום שלי למשל, אני יכולה לשתף פעולה עם קולגה על לקוח אחד- כך ששנינו נרוויח.

>> המתחרים יעשו הכל על מנת לחסום את האדם השני במטרה למקסם את הרווח האישי שלו. גם שיתוף פעולה לא הגון (אפילו ברמת הניצול) כדי להשיג ייתרון עסקי. 

אוקי, זה לא קצת נאיבי לחשוב שאין מתחרים?

אוקי, אז נאיבית אני לא. 

אני מספיק שנים בעולם העבודה הכללי (כמעט 18 שנים בעבודות של גדולים) ומעל 6 שנים עצמאית כדי להיות מפוקחת מספיק ולדעת שיש את כל סוגי האנשים בעולם.

ועדיין, הכל תלוי בסביבה שאני חיה בה. עולם שאני יודעת שאם אני צריכה משהו- מקצועי או אישי, אני יודעת למי לפנות.

בעולם המקצועי שלי יש הרבה שיתוף ידע, בקהילות השונות בפייסבוק ובוואטסאפ- וזה גם מה שאני אומרת ללקוחות שלי, אם אתםן יודעות את התשובה לשאלה בקהילה- תענו ברוחב לב בלי מכירות ובלי לעבור לפרטי. 

למה? כי זה העולם שלנו: רוחב לב ועזרה לזולת. כן, גם לא.נשים שעובדים איתך באותו התחום. אף אחד ואחת לא יודעים הכל, וכל לאחד ואחת מאיתנו יש תחומים חזרים יותר ופחות.

וכאן אני שוב חוזרת על מה שכתבתי בהתחלה- אנחנו לא פועלים בריק, אלא בעולם מורכב וכשאנחנו עוזרים עוזרים לנו. כשאנחנו נדיבים בידע שלנו, השם המקצועי שלנו עולה, אנחנו הופכים לאוטוריטות ויכולים ללמוד ולתת ללקוחות שלנו יותר. 

אוקי, אז מאיפה זה הגיע הפוסט הזה?

אין, אני תמיד יודעת איך לשאול את עצמי את השאלות החשובות! חח

אז לפני שבוע וחצי, יעל גורדון מסטודיו קלרה, פרגנה לי בסטורי ברוחב לב לעוקבות שלה. 

את יעל הכרתי דרך קבוצת וואטסאפ, ופעם אחת נפגשנו פנים אל פנים במפגש שאחת מחברות הקבוצה, אנה גלפמן יזמה אצלה בבית. 
הקליק שלי עם יעל היה מיידי, ובאמת מהר מאוד עברנו לפרטי. וככה, סתם פתאום ומשום מקום היא פרסמה עלי סטורי סופר מפרגן. שבעקבותיו פרסמתי את הסטוריז האלו:

קולגות 1
קולגות 2

ו-וואו כמה תגובות קיבלתי בפרטי מעוקבות, חברות וכמובן מקולגות. 

וזאת בעצם הייתה הסיבה המרכזית שהחלטתי לכתוב את הפוסט הזה בהרחבה ולעומק. לחדד את הגישה העסקית שלי, את מי שאני, לטוב ולרע. 

זאת לא גישה קצת מוזרה או תבוסתנית?

כן, אני לגמרי יכולה להבין את כל מי שחושב ככה, אבל בסופו של דבר, כמו שאני בוחרת את הלקוחות שלי, ככה בוחרים בי. ואם מגיע אלי לקוח, שלא מדוייק לי או לתמהיל לקוחות שלי, אשמח להעביר הלאה (ולא, אני לא גובה עמלה על המלצה או חיבור, ותאמינו לי שאני עושה הרבה מאוד חיבורים). 

אני טיפוס מאוד תחרותי, אבל בעיקר זה מולי ומול עצמי, אני רואה אחרים מצליחים וזה נותן לי דרייב ואנרגיות לעשות ולגדול, ולהצליח ולפעול. ולא לדרוס או לקנא (קנאה עושה קמטים.. ואני עוד לא בבוטוקס). 

התחרותיות שלי היא מול היכולות שלי, הרצון שלי לגדול ולהתפתח. זה לא צריך להיות על חשבון מישהו אחר, אלא בעיקר הרצון והשאיפות שלי לעוד. לגדול עוד, להצליח עוד, להרוויח יותר. ולהיות עוד.

 

ולסיכום,

אני חושבת שזאת גם הסיבה הזאת שאני אוהבת לכתוב כאן בבלוג- ולא מחייבת אף אחד להירשם או להתנות את הידע שיש לי בתמורה למייל או רשימת תפוצה. 

באתר שלי יש מעל 120 פריטי ידע ותוכן בחינם ממש, וכל פעם ששואלים אותי שאלה בדר"כ יש לי מאמר להפנות אליו (ואם לא- אז אשב לכתוב אותו). כי זאת הגישה שלי: רוחב לב. לתת ולקבל, לעזור ולהעזר. 

ואם גם את כזאת, קדימה, לייק קטן עושה טוב לעור הפנים 🙂  גם שלי. 

 

אורטל 

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email
Twitter

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן