הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

משפך השיווק הדיגיטלי- בונים אסטרטגיה לעסק

""אני צריך קמפיין שיגיע ל- 200 אלך חשיפות ואז תוך 24 שעות אני בטוח אמכור 20 אלף יחידות. הקמפיין כמובן צריך להיות זול מאוד,  והכל צריך להיות מאוד מהיר" אמר לי השבוע אדם שאמר שהוא יזם בתחום הקולינריה- בריאות. 

באמת, שזאת הייתה שיחה אמיתית. נשבעת. 

אחרי ששאלתי כמה שאלות על המוצר, על הנתח שוק, על השוק, הקהל, הנכסים והתקציב- הבנתי שהיזם פחות מחובר למציאות (בלשון המעטה)  ונפרדנו לשלום. 

למה בעצם? מה שהיזם לא הבין זה תהליך המכירה מורכב ולוקח זמן- לרוב האנשים לוקח זמן להתבשל בתהליך המכירה- כמה פעמים? על פי מאמר שפורסם באתר www.indoormedia.com, לפחות 7-8 פעמים של חזרתיות על המסרים, היתרונות והבידול של המוצר ועד שהוא רוכש. 

לתהליך ההבשלה קוראים – משפך השיווק. 

ולגבי הבחור, חשוב שתדעו, אין קסמים (אלא אם יש לכם תקציב אינסופי- וגם אז אין קסמים באמת) ואתם בונים על עוד פלטפורמות כמו אאוטבריין/ טאבולה, גוגל, יח"צ, שלטי חוצות וכו'. 

 

אז מה זה משפך השיווק שכולם מדברים עליו?

משפך השיווק הוא התהליך שבו אנחנו מציגים את המוצר או השירות שלנו ללקוחות הפוטנציאליים ומלווים אותם בתהליך- מחשיפה דרך מודעות, יתרונות ועד לסיום תהליך הרכישה (וגם קצת אחריו). 

חשוב לציין כי במאמר הזה התמקדתי בעיקר בשיווק און ליין- אבל חשוב לציין כי השיווק צריך להיות און ואוף ליין ביחד- צריך לעבוד תמיד בכמה מישורים וליצור אסטרטגיה מדויקת לכל מוצר אל מול הקהל שלו. 

(זוכרים, לכל מוצר יש כמה קהלים שנמצאים בכמה מקומות). 

אז שנתחיל?  

השלב הראשון- אז שנספר לך מי אני? שלך החשיפה (Awareness)

שלב החשיפה  למוצר/ מותג הוא השלב הראשון שבו הלקוח הפוטנציאלי נחשף לראשונה למותג שלך- והמטרה של השלב הוא להיכנס לתודעה של הלקוח, ליידע אותו שאתה נמצא שם ויכול לתת לו עזרה ותשובה לצורך שלו. 

באנגלית קוראים לזה: Brand Awareness כלומר, מודעות למותג. 

בשלב הזה אנחנו פונים לקהל רחב וגדול ומציגים לו את המוצר, את היתרונות שלו, נותנים הצצה וטיזינג- חושפים בפניו את המוצר/ שירות ובכלל גורמים לו להיות מודע בכלל שאתם קיימים.  
מה עוד אפשר לעשות? קידום חוצה פלטפורמות (קידום מאמר מהאתר באאוטבריין למשל), עבודה עם משפיעניות, חשיפה של המוצר ברשת, עבודה עם יח"צ, מודעות רחוב, באנרים, תוכן ממומן, כרטיסים, מודעות בעיתון ובטלויזיה  וכו'- הכל בהתאם לאסטרטגיה- קהל- תקציב.

אני תמיד ממליצה לקדם בשלב זה סרטון (תדמית/ גיפ/ וואטאבר) לקהל רחב ככל האפשר, כלומר עם המאפיינים הבסיסיים בעיקר כי מודעות וידאו בקמפיין חשיפה זולות מאוד ומגיעות להרבה אנשים. 

השלב השני- מעניין? מעולה בואו נכיר (Interest)

אחרי שקיבלנו את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים אנחנו מורידים אותם במשפך דרך קמפיין טראפיק או מעורבות (תלוי מטרה כמובן).

בשלב הזה אנחנו מראים ללקוח עוד פיצ'רים במוצר, מה עוד הוא יודע לעשות, מה עוד אפשרי וכו'.
כאן אתם צריכים לעזור ולהוריד את החסמים של הלקוח- לחדד לו שאתם (המוצר/ השירות) זה מה שהוא מחפש/ צריך דרך הצגת היתרונות הנוספים, תמונות נוספות, פיצ'רים.

בשלב הזה אני ממליצה ליצור קהל שצפה בסרטון של ה- Brand Awareness + עשה מעורבות עם המודעה/ עמוד/ אתר/ לעבוד עם משפיעניות, לפרסום כתבות- בעיקר להראות שהמוצר איכותי ומוביל לתוצאות (אמת דיברתי).

משפך השיווק

השלב השלישי- רצון (Desire) למוצר, עברנו לשלב החיזור

בשלב הזה אנחנו עובדים עם קהל חמים יותר, אחד עבר בשלבים הקודמים שלנו, ראה והבין את המוצר. קהל היודע שהוא רוצה את המוצר שלכם אבל מתלבט עוד קצת.

לרוב ההתלבטות היא בגלל המחיר או כי הוא עוד לא בטוח שאצלכם הוא ייקבל את ההצעה והתמורה הטובה ביותר. והוא מתלבט- כאן אתם נכנסים ומראים ללקוח הוכחות מכירה מלקוחות מרוצים (טסטות), הצעת מחיר טובה יותר (הנחה לזמן מוגבל עם קוד הנחה, הפניה לרשימת תפוצה תמורת הנחה. 

המידה ואתם מוגבלים בתקציב, נסו לעשות ab testing של מודעות טראפיק עם השלב הקודם. 

השלב הרביעי- לחיצת ידיים וסגירה (Action)

ברכות! הגעתם ליעד. אחרי שחיממנו את הקהל, הראנו לו את כל היתרונות, הוא נכנס ויצא מהאתר שלנו כמה פעמים, השאיר פרטים ויש לכם לקוח חדש.  חנות איקומרס? זה השלב שבו הלקוח מזין את פרטי האשראי ואתם מקבלים נוטיפיקציה מהאתר על הרכישה.מוכרים שירות? כנראה שסיימתם שיחה עם הלקוח- בטלפון או בוואטסאפ, והוא רוצה להמשיך. ברכות! הגעתם ליעד.איזה קמפיין מתאים פה? לחנויות איקומרס אני ממליצה על רימרקטינג מסוג המרה עם קרוסלה של פריטים אחרונים. לשירות- רימרקטינג/ טראפיק לוואטאפ/ הודעה

היום שאחרי המכירה

תהליך המכירה לא מסתיים ברגע הזמנת פרטי האשראי של הלקוח. זה לא שגר ושכח.  זכרו, אדם מרוצה מספר לשניים- לא מרוצים? מספרים ל- 10 אנשים. אתם חייבים להשאיר את הלקוח שלכם מרוצה לאורך כל התהליך ואפילו כמה ימים אחרי. היום אנשים הרבה פחות לויאליים למוצר/ שירות- ולכן, אם מדובר במוצר בהתאמה אישית, שתפו בתהליך הייצור, וודאו שהחבילה שאתם שולחים מגיעה בתווך הזמן שהבטחתם, ארוזה יפה ואסטטי, עם גלויה על המוצר שלכם וכל פרטי ההתקשרות והמידע על ההחזרה. שלחו מייל כמה ימים אחרי לשאול איך היה+ לינק לנכסים הדיגיטליים שלכם לטובת המלצה (תבקשו- את ה"לא" כבר יש לכם. תצרפו לרשימת הדיוור שלכם, אסמסים וכו'- תמליצו על מוצרים משלימים ותהיו בקשר עם הלקוחות שלכם- גם אם מדובר במוצר/ שירות חד פעמי. ככה שאם הלקוחות שלכם יהיו מרוצים, הם יוכלו להעביר את המייל לחברים שלהם. 

***

ואיך נראה משפך השיווק שלכם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
שתפ קאבר

איך יוצרים שת"פ מושלם?

משנתחיל בסיפור? כמו שאתם יודעים, יש לי כמה כובעים: אני גם מנהלת הדיגיטל של לקוחות דרך הסוכנות שלי וגם מייעצת לעסקים קטנים דרך מעו"ף. בזכות

קרא עוד »
דצמבר קאבר

דצמבר 2021 | It's a wrap

טוב, קולטים שדצמבר? אולי אי אפשר היה לפספס עם חנוכה, הפסטיגל, כריסמס, היין החם והפוך (מרגישים שאני קצת מושפעת מהחופשה הקצרה שלי באירופה בשבוע שער

קרא עוד »

תגובות

השארת תגובה

דילוג לתוכן