הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

איך מגדילים חשיפה לקהל? על ידי שיתוף פעולה!

אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות (ות'כלס גם די מוכרת בזה) זה שאני מכירה מלא אנשים, באמת. יודעת מה הם עושים ואיפה, מי החברים הקרובים שלהם ואיפה הם עובדים. ככה שתמיד שיש מישהו שמחפש עבודה או משהו, סביר להניח שאני אכיר מישהו או מישהי שאולי יכולים לעזור. 

ולמעשה, זה הבסיס לדעתי של שיתוף פעולה. 

אז איך יוצרים שיתוף פעולה מעולה? קודם כל מתחילים בקריאת המאמר הזה שכתבתי על הבסיס (לינק לכתבהואז ממשיכים פה: דבר ראשון, וחשוב מאוד לזכור, ששת"פ מוצלח הוא שיתוף פעולה בין שני צדדים שיוצאים מרווחים מהעניין.

כל צד צריך לחדד לצד השני (ומראש) מה הוא נותן ומה הוא רוצה לקבל. אחרי שסיכמתם על הכל, תכינו מסמך שבו הכל יהיה כתוב ותחתמו עליו יחד. 

 

אז עם מי עושים שת"פ:

כשאני מייעצת ללקוחות שלי, אני תמיד מציעה לחפש עסקים עם קהל דומה/ זהה ושהמוצר השני משלים את המוצר שלך.
אם מדובר במוצר פיזי מקומי, חפשו מישהי/ו מהסביבה הקרובה שלך.
אם מדובר במוצר פיזי שלא תלוי במיקום- חפשי למי את יכולה לחבור. 
אם מדובר בשירות- חיפשי מישהי שאת מעריכה את העבודה שלה.

 מה הדבר הכי חשוב בשת"פ?

אז ככה, קודם כל תמיד תצרי שיתוף פעולה עם מישהי שאת סומכת עליה. לרוב כשמדובר על שני עסקי קטנים, האמון פה הוא מאוד משמעותי, תסמכי על הצד שני, על המילה שלה, על כמות הרכישות שנעשו. תשלמו בזמן, פרגנו מהלב ובעיקר תלמדו לזהות ולדייק את הקהל שלכן טוב טוב לפני שמתחילים. 

אז איך מדייקים את הקהל?

מתחילים בהתחלה: גיל, מין, סטטוס משפחתי, מיקום בארץ, השכלה, תחביבים, תחומי עניין, מתי נכנסים לפייסבוק, מה מעניין, מה מחפשות ברשת (איזה מילים), איזה רשתות קונות, מה עושות אחר"צ, מה מענין בבוקר, סגנון לבוש, אחרי מי עוקבות, מה הפלטפורמה המרכזית שבה הן נמצאות ומה הפלטפורמה המשנית?

*** לכל עסק יש מספר קהלים ולכן חשוב ליצור את הניתוח הזה לכל קהל וקהל. וכן, גם אם יש חפיפה, זה בסדר גמור. 

מה השלב הבא?

אחרי הדיוק, תחשבו מה אתן רוצות להציע, מה אתן רוצות לקדם מתוך העסק שלכן (התשובה הכל לא מתאימה פה). ותבדקו מול האקסל עלויות שלכן כמה עולה לכן, כמה אתן גובות וכמה אתן רוצות להרוויח אחרי הנחה.

כתבו לכן מה אתן מציעות, ואם מדובר בהנחה, מה גובה ההנחה לקהל של השת"פ (למשל 10% הנחה) ומה גובה העמלה שאתן מוכנות לשלם (בדרך 5% מסל רכישה).

אם אתן רוצות לתת מוצר תמורת חשיפה, תכתבו מה המינימום של התיוגים שאתן מבקשות: כמה סטוריז, כמה תמונות בפיד, כמה שיתופים ברשתות החברתיות, איזה האשטג וכו'. תרדו לפרטי פרטים.

*** למעשה, הדרך להישמע רציניות אל מול הצד השני (הקולגה) לפני שיוצאים לדרך היא להיות בטוחה במספרים שלך, לדעת מי הקהל שלך, לשלוף מהר מה גובה ההנחה שאת יכולה להציע, וכמובן לדעת למכור את המוצר שלך- היתרונות, הערכים ומה האמיל"י לקהל הסופי (אני, מה יוצא לי מזה- לינק לכתבה כאן).

אוקי, ומה עכשיו? איך יוצרים קשר?

תתחילי בלעסוק סקירה של העסקים הפוטנציאליים ובעלי הקהל הדומה ללקוחות שלך.

תתחילי בלייק. לעמודים, תעקבי אחרי הקולגה ברשת, תרשמי לניוזלטר, תראי מה היא מעלה באינסטגרם ומה מפרסמת בפייס האישי והעסקי.

תעקבי אחרי גם בפייבוריטס (עם הפעמון) ותהיי עם היד על הדופק כשהיא מעלה סטורי או פוסט ואז תגיבי לה, כך יש סבירות גוהה יותר שהיא עדיין בפלטפורמה, היא תכנס לפרופיל שלך ואז תחשף אליך גם.

תגיבי לה (בנחמדות- עוד לא בסטוקריות), תראי מה מעניין את הצד השני, תראי שהקהל דומה, שיש לה מעורבות מדוייקת לך, שהמוצר/ שירות שלך משלים אותה, שאין לה שיתופי פעולה נוספים עם קולגות מהתחום שלך.

 ואז.. פשוט תשלחי הודעה.

תציגי את עצמך (שם פרטי+ משפחה), את העסק שלך (במשפט אחד), מה את מציעה ומה היית רוצה לקבל.

בסוף תוסיפי לינקים לעמוד העסקי שלך, למחירון, וכמובן את המספר טלפון והמייל שיהיו לצד השני דרך ליצירת קשר. 

שלחת? עשית סנד? הכדור עדיין בידיים שלך!

לא ענתה?

תעשי פולואפ יומיים אחרי.

לא ענתה גם בפולו אפ, אם את ממש רוצה את השת"פ, תנסי עוד פעם אחת ודי. לא להיות נואשת. תשמרי על פאסון!

 ענתה?

מעולה! תנסי להעביר את ההתכתבות ישר לשיחת טלפון, מנסיוני, בשיחת טלפון המסרים עוברים מהר יותר (אין התכתבות של כמה וכמה ימים), הכל מהיר יותר, ותוכלי כבר להבין בגוון הקול אם מתאים או לא, אם יש לך פרטנרית או לא.

 יש לנו כן?

מעולה, תגבשו את השת"פ, תחליטו על תאריך השקה, תחדדו מה כל אחת נותנת לשנייה, את מסגרת הזמן, תסמכו אחת על השנייה, אם אתן יכולות להיות לקוחות אחת של השנייה- מה טוב, תפרגנו מהלב וברוחב לב. 

ופשוט תצאו לדרך. 

ומה אם לא יהיה מוצלח?

האמת, זה יכול לקרות. אפילו לגדולים ביותר, לחברות ולמותגים זה קרה וקורה. וגם לך זה יקרה. 
בחוזה צריך להיות תאריך התחלה ותאריך סיום ואפילו כדאי לכתוב תאריך יציאה ושבירת חוזה/ שיתוף פעולה. עם זאת, חשוב לדעת לתת לשיתוף הפעולה מספיק זמן לרוץ, על מנת להבין ולראות את ההתקדמות, למקד את הצד השני ולחדד אותו. 

ושוב, אם לא מוצלח. תמיד אפשר לסיים את השיתוף פעולה, כדאי כמובן לסיים אותו יפה ובנועם, והכי חשוב לדעת להפיק תובנות לעתיד. 

את התובנות תכתבו לכן בתוך החוזה העתידי שלכן לשיתוף הפעולה הבא. בהצלחה!

◀️◀️◀️

מזמינה אתכן להתייעץ איתו לגבי שיתופי פעולה שחשבתן לעשות בזמן הקרוב והרחוק או שיתופי פעולה שאתן כבר עושות. 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן