מכירים את זה שאתם רוצים לכתוב פוסט או מודעה באחד מהעמודים שלכם ברשתות החברתיות, אבל לא בטוחים איך ומה לכתוב? איך יוצרים טקסט אחד שפונה לשני המינים?
אז אם אתם תקועים במה לכתוב- הכנתי לכם כתבה לפני כמה שבועות על כתיבת גאנטים ופוסטים ב- 30 שניות.
אבל אם השאלה והבעיה שלכם היא איך לכתוב- הפוסט הזה ממש בשבילכם!
קוראות וקוראים יקרים,
אז רגע לפני שתכתבו את הפוסט שפונה לכל הקהלים. כדאי שתשאלו את עצמכם האם אתם צריכים לפנות לכולם?
הרי ברור שהיגיינה נשית פונה לנשים בלבד ובעיות בערמונית לגברים בלבד (הדוגמאות מוקצנות בכוונה) אבל רוב השירותים פונים גם וגם- ביטוחים, חינוך, כסף, תחבורה- פונים לשני המינים ואנחנו כבעלי עסקים חייבים לשמור על זה גם בתוכן שאנחנו כותבים. כי בעזרתו אנחנו קובעים את העתיד השוויוני.
[כשמרב מיכאלי התחילה לדבר בלשון נקבה והקפידה לפנות לאזרחיות ולאזרחים, למצביעות ולמצביעים- צחקו עליה בהתחלה. והיום, זה נראה מיזוגני ושוביניסטי לא לפנות לכולם אלא להניח שפנייה בזכר פונה לשני המינים ושנשים יקבלו את זה- רמז: אנחנו כבר לא מקבלות את זה]
וכן, העולם שלנו השתנה, ולמרות שלפעמים אנחנו צריכים לעשות פליק פלאק עם השפה כדי לוודא שהיא אכן פונה- זה הדבר הנכון לעשות כי אנחנו רוצים ומקדמים חברה שוויונית גם לעצמנו ובעיקר עבור דור ההמשך שלנו.
זכרו- שפה יוצרת מציאות- ואנחנו רוצים להתקדם למציאות שוויונית, למענינו ולמען העתיד
עברית רב מגדרית
ביום האישה האחרון, מיכל שומר הציגה את הפונט שלה עברית רב מגדרית (כמו בתמונה למעלה) שכל אחד יכול לקרוא בזכר ובנקבה. ולא רק זה, אם תכנסו ללינק, תוכלו להוריד משפטים ותמונות שהיא כבר הכינה ולהשתמש באופן חופשי וגם להוריד את הפונט בחינם אליכם למחשב- לינק
***זוכרים איך להוסיף פונטים למחשב שלכם? אם לא (וזה בסדר- מקפיצה לכם את המאמר הזה- לינק
רק זכר ונקבה? מה עם אלו שהם לא ולא או גם וגם?
ומה בנתיים? איך כותבים את זה ברשתות החברתיות?
או, אז גם לזה יש פתרון. פשוט לכתוב ולבחור את המילים הנכונות ביותר ואת השפה שבה אתם כותבים את הטקסטים.
אני למשל, כותבת תמיד ברבים- כי לפי הדאטה שלי, הקוראים של המגזין הם גם נשים וגם גברים ולכן מעדיפה לכתוב ברבים או בגוף ראשון יחיד (אתם ואני)
אבל סגנון הכתיבה הזה לאו דווקא מתאים לכל אחד, ולפעמים כתיבה ברבים מפספסת או לא מדייקת את המטרה של הפוסט, וחבל.
אז איך עושים את זה?
קודם כל מבינים ומחדדים למי אתם פונים, כי שפה הפנייה היא זו שתוביל את הקהל ותקרב את הקהל המדוייק שלכם אליכם ואל העסק שלכם (למשל מטפלת שעובדת רק עם נשים- תכתוב רק בלשון נקבה, אבל מאמנת כושר שעובדת עם שני המינים- כדאי שתכתוב בשפה א-מגדרית או ברבים).
ובדיוק בשביל זה הכנתי לכם לוח (שברור שאפשר גם להוריד בחינם!) עם כל המילים שאני משתמשת בהם לכתיבה א-מגדרית, כזאת שגם נשים וגם גברים יכולים לקרוא במגדר שלהם.
דרך נוספת היא לכתוב משפטים באופן סביל ולא בפעיל, וגם אז אופן השפה משתנה לשפה א-מגדרית.
ושוב אני חוזרת להתחלה- השפה יוצרת מציאות- ולא בכדי אנחנו חייבים להתחיל את שינוי המציאות ממש עכשיו- הכוח בידיים שלנו.
והמשפט- נכתב בזכר מתאמי נוחות זה הכי 2018. אנחנו כבר ממש לא שם.
זהו, ההמניפסט על השפה והתוכן מגיע לסיומו, ובלי ספק הוא אחד החשובים שכתבתי בחיי.
אז אם הגעתם עד לפה- אשמח שתכתבו לי בפרטי או בתגובות מה חשבתם ואיך אתם הולכים ליישם את זה עסק שלכם.
תסמונת המתחזה, הרצאות ומאמר במגזין
סיכום מרץ 2024- חודש הנשים
ב- 8 למרץ, בכל שנה, מציינים בכל העולם את יום האישה הבינ"ל. יום שנועד להעלות למודעות המצערת שעדיין יש הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים- במשכורות,
איך בונים את הגאנט המושלם ל- 2024?
אז 2024 הגיעה. האמת, כולנו תולים בה את כל החלומות, הרצונות והתפילות שהשנה תהיה טובה יותר, כי באמת שאחרי 2023, אפשר רק לעלות לקראת סוף
מתי מתחילים לעבוד על מיתוג לעסק- ומה הקשר לצבעים?
הכתבה מוואלה שיווק ודיגיטל
"הלוגו יפה או לא?" האמת, זאת לא השאלה הנכונה. מה שצריך לשאול אם הלוגו מעביר את המסר או לא. ומה הכוונה? עבודה של מיתוג עסקי