הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

משכפלים? למה להיות משעממים?
הגיע הזמן ליצור תוכן מעניין!

אני רוצה להתחיל בסיפור שקרה באמת ממש לא מזמן: לפני כמה שבועות השתתפתי בשרשור באחת הקבוצות של העצמאיות בפייסבוק על שכפול תוכן בין נכסים. השרשור התחיל בשאלה של בעלת עסק שסיפרה שהיא בתהליך חיפוש עזרה חיצונית (איש.ת דיגיטל) ושרוב הצעות המחיר שקיבלה היו של משווקים (ובכוונה אני לא קוראת להם אנשי שיווק) מציעים תוכן משוכפל בין הנכסים. ושאלה האם זה אצל כולם ככה- משעממים. 

אז לא. ממש לא. אם זאת ההצעה שקיבלתם, המלצה שלי להגיד תודה רבה ולעבור הלאה. 

כשאני עובדת עם מותג או כשאני מלמדת אנשים לשווק את העסק שלהם דרך מעוף, אני מלמדת אותם ליצור תוכן בצורה מעניינת לכל פלטפורמה. איך פונים שם, איך עובדים בה ומה צריך לעשות (וגם מה לא לעשות)

אז למה לא לשכפל?

אתם צריכים להתייחס לכל פלטפורמה בנפרד- בכל אחת מהן צורכים תוכן בצורה שונה ולכן אתם חייבים להתאים את התוכן לפלטפורמה בה אתם פועלים ומפרסמים- הרי איך שכותבים בפייסבוק, שונה לחלוטין מאיך שכותבים באינטגרם ובלינקדאין ובבלוג ובניוזלטר. 

ועוד סיבה שאולי היא אחת העיקריות היא שאתם לא רוצים לשעמם את העוקבים שלכם. הרי סביר להניח שהעוקבים שלכם הם לקוחות נוכחיים או עתידיים והם רוצים להיחשף אליכם (ולא משנה אם מוצר או שירות) להבין אתכם, לבנות מערכת יחסים אמיתית עם הלקוחות- כזאת שתגרום למתלבטים ולמתלבטות לבטוח בכם או במוצר, להבין אותו לעומק ואז לרכוש אותו בביטחון מלא. 

ככה שאם תשכפלו- פשוט תשעממו. וזה קצת מאבד את הפואנטה. לא? 

אוקי אורטל, אז מה כן עושים? איך עושים את זה נכון?

פשוט שבו ותחשבו- תבנו אסטרטגיה לכל פלטפורמה. כזאת לעומק. 
תשאלו שאלות, מה הלקוח/ה מחפשת, מה הצורך שאתם עונים עליו, מה הערכים שלכם או של המוצר, למי זה מתאים (חידוד קהלי יעד). 

הקטע הוא לבנות אסטרטגיה לכל מקום- מה בסטורי, מה בREELS, מה ל- IGTV, מה לפיד, מה לפוסטים, מה לבלוג ומה לניוזלטר- הרי גם איך שכותבים בסטורי, זה לא איך שכותבים פוסט. 

תחשבי איך לפנות ללקוחות שלך בצורה מעניינת- בגובה העיניים, תכתבי כמו שכותבים וקוראים (ולא בשורות קצרות וקטועות שעושות מעצבן בעיניים), תעבירי את הערכים של המותג שלך בצורה מעניינת. 

אוקי, אז במה את שונה? למה אשת שיווק ולא משווקת? מה ההבדל בעצם?

אני רואה את עצמי כאשת שיווק, ככה אני מציגה את עצמי בפני לקוחות פוטנציאליים, זאת הסיבה שאני כותבת את הפוסטים האלו- כי לתת לכם, גם אם אתם עושים את הכל לבד בעסק שלכם- כמה כלים ודרך ראיה שונה ליצירת תוכן, אסטרטגיה וקידום. 
תראו, אין חוק אחד לכולם, ואין ועדת קבלה. היום כל אחד שמסיים קורס או שיש לו מספיק עוקבים מציג את עצמו כמומחה לדיגיטל- ואם החלטתם ללכת על עזרה חיצוני, אני ממליצה לכם לשאול, לבדוק את האותיות הקטנות, ולראיין את הצד השני.
אז מה ההבדל לדעתי בין משווקים לאנשי שיווק? איש שיווק טוב הוא אחד שמבין ויוצר אסטרטגיה ללקוח. לא פועל בפזיזות אלא לומד את הלקוח, מבין את הצורך שהמוצר עונה עליו ומשם יוצר/ בונה שפה, אסטרטגיה לכל פלטפורמה, בודק שהכל מחובר ועובד טוב ואז מתחיל ליצור תוכן ולקדם. 
לפעמים תהליך הלמידה לוקח שבוע ושבועיים. זה רק מראה על איכות בעל המקצוע שלכם. 

הרבה אנשים יודעים לבנות משפך, יודעים ליצור פוסטים ולקדם- אבל לא הרבה אנשים יודעים לשאול את השאלות, מבינים את הרקע שמאחורי, מבינים לעומק וחושבים בכמה ערוצים מקבילים בשביל להעביר את המסרים של העסק בצורה רחבה יותר ובמקביל מדוייקת יותר, איך להגיע ללקוח הנכון ולבנות את היתרון של העסק- זכרו, המחיר פה הוא לא פונקציה במידה והלקוח מבין את היתרון. 

  ****

אני חושבת שזה אחד הפוסטים החשובים ביותר שכתבתי. פוסט שנובע משאלה של מישהי בפייסבוק שהותירה בי חותם. שאלה נתקלות בה הרבה נשות ואנשי עסקים קטנים. כאלו שהתוכן או יצירתו לא באים להם בקלות. אבל ברגע שמבינים את זה לעומק, יוצרים תמה ברורה של עבודה, מחדדים את הערך והבידול- אפשר ליצור וליצוק תוכן משמעותי לכל פלטפורמה. 

ואם יש שאלות או שאתם רוצים להתייעץ. בואו, אני מחכה לכם בכל הרשתות שלי וכמובן גם בוואטסאפ.

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן