הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

יולי 2022 תחילת עונת המלפפונים

אאז איך יודעים שעונת המלפפונים הגיעה? 
בקלות, סופרים כמה תוכניות ריאליטי יש בפריים טיים+ פגרה מהכנסת (שאני מקווה שעד שהפוסט יתפרסם נדע מה קורה עם הממשלה)+ כמויות ההזמנות שיש לכם בוואטסאפ לחתונות= עונת המלפפונים! 

אז מאיפה הביטוי הגיע? 

על פי הויקיפדיה, מדובר בתקופה בה אין חדשות משמעותיות (פוליטיקה וכו') והכתבים ממלאים את תוכן החדשותי בסיפורים כלליים, כלומר, כתבות על מלפפונים. כתבות מלאות באויר ריק שנועדו למלא את זמן השידור היקר.

ובדיגיטל? לנו למעשה אין עונת מלפונים גרידא בעיקר כי אנחנו, בעלי העסקים והמפרסמים, צריכים לשמור על הנראות הדיגיטלית של המותג שלנו לאורך כל השנה, להישאר במודעות (ברנד אוורנס) זה MUST BE לכל מותג, כל יום, כל היום. 

למה? בעיקר כי התחרות גדולה מאוד, ומותג שלא משקיע בעצמו, בחשיפה שלו ברשת סופו פשוט להיעלם. אז מה לפרסם? ובאיזו עלות? פה זה כבר תלוי בכל ובכיס שלכם. אם אין הרבה תקציב, תנסו לקדם את הפוסטים שלכם בתוך הפלטפורמה, אפילו בעלות מינימלית ליום. צרו שיתופי פעולה עם מוצרים משלימים או עם משפיעניות, צרו ריילס מגניבים, דברו ללקוחות שלכם. 

אל תעלמו מהרדאר. כי גם אם אתם חושבים שכולם בחו"ל או בחופש (או אפילו אתם יוצאים לחופשה קטנה) זה לא אומר שלא מחפשים אתכם ואת המותג שלכם ברשת. 

אז מה צפוי לנו החודש?

אני מרגישה שכל חודש אני כותבת לכם את זה, "וואו, איזה ימים יש היום" אבל החודש, יש כמה וכמה ימים שהכי מתאימים ליצירת תוכן מדליק סביבם: יום הנשיקות (6.7), אמזון פריים דיי (16.7) ויום החיבוקים (30.7) וכמובן כל הימים שקשורים לקיץ כמו יום הערכה למזגן (10.7), יום הבריכה (11.7) ויום האלוורה (27.7) לרגע של אחרי. 

יולי 2022 הימים
הימים הבינלאומיים יולי 22- להורדה בחינם

יצא לי לאחרונה, לפגוש בעלי עסקים שאומרים לי שהם רוצים שאלמד אותם לקדם, אבל הם לא יודעים מה. וכאן אנחנו בעיה. 

קורסים לקידום ממומן יש בלי סוף (אם אין לכם הרבה תקציב- לכו לקורס קיום ממומן דרך מעוף שייתן לכם כלי בסיס- לינק לאתר מעוף) אבל לפני שאתם יוצאים למסע קידומים שלא יוביל לכם מכירות או סגירות, אתם חייבים וחייבות לעשות עבודת הכנה, להכיר את הקהל לפרטי פרטים, לחדד את הערכים שלכם ואת הערכים של העסק שלכם.

ורק לבסוף, לקדם באופן מדוייק את הפוסטים פר קהל במטרת קמפיין מדוייקת על מנת לראות תוצאות וכן, זה מתאים גם לסקיילים נמוכים וגם בסקיילים גבוהים מאוד. 

אם ישר תרוצו לממומן לפני יצירת בסיס מדויק, הקידום לא יצליח ואתם תהיו מאוד מאוכזבים. 

אז מה הדרך הנכונה? איך יוצרים את הגאנט?

 

15% חשיפה- שיכולה להיות ריילס, סרטונים, קרוסלות למשל. מבחינת תוכן זה צריך להיות חשיפה למותג, למי אתם, למה אתה עושים מה שאתם עושים, ערך כללי חינמי. 

70% ערך עם הנעה ברורה לפעולה- כאן אתם יכולים לעשות כל מה שאתם ואתן רוצות: להשתמש בכל התותחים הכי כבדים שלכם, להציג את הכל, והכי חשוב, אחרי שאתם מחממים את הקהל לקדם אותו אל עבר הוואטסאפ, הודעה, אתר וכו' כשאתםן אומרים מה בדיוק אתם רוצים שהקהל יעשה- ירכוש, יקרא, יצפה, ירשם לניוזלטר וכו'. 

15% האחרונים במשפך נועדו לסגור עסקה- כאן תעלו המלצות, הוכחות של לקוחות מרוצים דרך קמפיין מכירה ו/או רימרקטינג. 

*** ואם האחוזים מפחידים או מלחיצים, אז תעזבו אותם ותנסו להבין את הפואנטה. 

וזכרו, כשאתם יוצרים תוכן, התוכן צריך להיות ברור לכם לאיזה שלב במשפך השיווק הוא צריך להיות מקודם. כי אתם לא באמת רוצים לעבוד על יצירת תוכן ואז כשאתם באים לקדם אין לכם מה לקדם בעצם או שאתם לא סגורים על הקהל או מה שאתם רוצים שהוא יעשה.

מזכירה לכם את הכתבה על משפך השיווק 

העבודה על הגאנט היא מהמקרו למיקרו: קודם כותבים את החגים והמועדים, אחר"כ יורדים לאירועים של העסק (סיילים/ קלקציות חדשות),  ואז את הימים הבינלאומיים הרלוונטיים. משם יורדים לשלב כתיבת הפוסטים.

רוצה לספר שכשאני יושבת עם הלקוחות מעו"ף שלי, אלו שאני מלווה בשיווק הדיגיטלי אני  תמיד אומרת להם להתחיל בבסיס: 

להבין מה בדיוק המוצרים שלכם, לבדוק באנליטיקס (אם אתם חנות) או לבדוק בת'כלס איפה יש לכם הכי הרבה רווח נטו אחרי הוצאות (אם אתם מוכרים שירות). 

בשלב הבא- לחדד את קהלי היעד (מין, גיל, מיקום, תחביבים, איפה מחפש אתכם, מי המתחרים) ואז לא תחוו תקיעות בכתיבת התוכן.

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן