הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

איך יוצרים שת"פ מושלם?

משנתחיל בסיפור?

כמו שאתם יודעים, יש לי כמה כובעים: אני גם מנהלת הדיגיטל של לקוחות דרך הסוכנות שלי וגם מייעצת לעסקים קטנים דרך מעו"ף. 

 

בזכות הכובעים שלי, אני מכירה הרבה מאוד אנשים ועסקים (טוב, בעצם, לא רק בזכות הכובעים, אני באמת מכירה הרבה אנשים), ואם יש משהו אחד שאני ממש טובה בו- זה קישורים ויצירת שת"פ ממש טוב בין אנשים. לכן, לא מן הנמנע שאני אנסה לשדך ולהכיר ללקוחות שלי אחד את השני על מנת ליצור שת"פ  פוריים מאוד לשני הצדדים. ככה, אני שומרת על האינטרסים של שניהם כל הזמן (כי אני מטעם שני הצדדים). 

אם אתם רוצים לראות כמה משיתופי הפעולה, מזמינה אתכם לאינסטגרם שלי, יש היילטס (רבים) מחיי היום יום שלי ושל העסק.

 

הפוסט היום נכתב בעקבות פנייה של משפיען, לאחד העסקים שאותם אני מנהלת- והאמת, שדרך ההתנהלות שלו, הייתה כל כך הזויה בעיניי, שפשוט החלטתי לכתוב את הפוסט הזה במלואו, ובאופן מיידי. 

מה היה? בואו נתחיל בזה שהוא אפילו לא עקב אחרי העמוד, לא ידע מה אנחנו עושים, ולא הכיר את המוצר. 

בהמשך אחרי שהחלטתי להבליג על זה, שאלתי על מה הוא חשב (אחרי הכל הוא פנה אלי לא?) והתשובה הייתה, אני פתוח. 

"אוקי" אמרתי, וכמה זה יעלה?"  המשפיען לא ידע לתת לי תשובה ברורה וחד משמעית, ביקשתי הצעת מחיר שאוכל להעביר ללקוח שלי, והתשובה שלו הייתה "בשביל זה אני מדבר איתך לא?", ואז בהצעת המחיר (שנכתבה בגוף המייל ולא בקובץ וורד מסודר) נכתבו סכומים אחרים (גבוהים בהרבה) ובלי מילה על מה שאני מקבלת אלא רק מה שהוא רוצה. 
בקיצור, זה די ברור שלא המשכנו איתו. נכון? 

בואו נתחיל בבסיס- חשוב גם לבעלת העסק וגם למשפיענית:

יש כמה דברים שאני לא מרשה לכם לוותר עליהם- שהדבר הכי חשוב בשיתופי פעולה זה הכנות, הרצון, ההתאמה והחוזה. 

כן, בלי לסגור בעל פה, רק דרך חוזה כתוב- מה כל צד נותן ומה כל צד מקבל. 

אם אין תשלום (כספי/ במוצרים) אפשר לוותר, ואז רק צריך לדעת שכל צד יכול לשבור את הכלים בשניה ולצד השני אין זכות או אפשרות להגיד משהו.

שיתוף פעולה איכותי ונכון מייסודו צריך להוביל למצב שבו שני הצדדים מרוצים (מאוד) ויודעים מי, כמה ומתי. 

בעלת עסק?

זה כל כך מחמיא שפונים אליך באינסטגרם, שעפים על המוצר שלך ואז מבקשים שיתוף פעולה. אבל לפני שאת מתעלפת מכמות העוקבים שיש למשפיענית, עצרי לבדוק: 
1. האם היא מפרסמת לקהל שלי?

2. מה היא מציעה לעשות עם המוצר שלי ומה היא מבקשת בתמורה?

3. מה אחוז המעורבות שיש לה? ואיזו מעורבות זאת (מהממת או תגובות אמיתיות)

4. האם מדובר בפעילות חד פעמית או לאורך זמן?

5. האם יש לה כבר שיתופי פעולה דומים עם חברות אחרות? האם היא בבלעדיות איתנו?

משפיענית? זה מה שאת צריכה לעשות כדי לסגור שת"פים איכותיים

יש לך כבר קהילה של עוקבים רלוונטיים, שאת מדברת ומתקשרת איתם בשתי פלטפורמות (לפחות), הן שואלות אותך, מתייעצות, מגיבות ומפרגנות? מעולה! הגיע הזמן לעלות שלב ולהתחיל לפנות לחברות שאת רוצה לעבוד איתן.

את בטח יודעת איך כל עולם הקופונים עובד (הנחה לעוקבות + עמלה לך) וזה אפיק הכנסה מעולה. אבל אל תהיי לוח מודעות (כי אז הקהילה לך תעזוב) ואת גם לא יכולה להגיד כן לכל מי ומה שמציעים לך. ובהתחלה, יהיו הצעות פחות איכותיות מאשר בהמשך. 

אז מה את יכולה לעשות כדי לקדם את העניינים? להיות אקטיבית יותר- לפנות באופן יזום לעסקים שאת יכולה להביא להם את הערך המוסף. אבל קודם כל ולפני הכל, תעקבי אחריהם, תראי מה ואיך הם עובדים ברשת, מה הם עושים, האם הערכים זהים ומתאימים האחד לשני, האם התכנים שלהם מדוייקים לקהל שלך ולתחומים שלך וכו'. 

הכיני לך הצעת מחיר מסודרת (עם לוגו והכל) עם פסקה עליך ועל הקהילה שלך, על אחוז המעורבויות שלך והיתרונות שלך- וכמובן את המחירון או מה את מבקשת ועבור מה. 

כשאת יודעת בדיוק כמה שאת שווה- העסק שמולך ידע להעריך אותך יותר!

אחר כך, צירי לך רשימה של עסקים שאיתם את רוצה לעבוד ותתחילי לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות השונות ודרך מועדון הלקוחות. 

כך, בפנייה אליהם הראשונה, ואחרי ההצגה העצמית שלך, פשוט תוכלי להתייחס לפעילות שעשו ולהציע את עצמך לשיתוף פעולה עתידי. 

עבודת תחקיר קטנה (בחיי שקטנה) יכולה להפוך את ה-לא ל- כן

לסיכום,  לפני שאתם אומרים ישר כן (ולא משנה באיזה צד אתם), תבקשו כמה ימים לחשוב ובזמן הזה תבדקו את השטח, הנכסים הדיגיטליים, המעורבויות, הערכים ואז תתקדמו לחוזה והחלטה. אל תשלפו מהמותן, עבדו בחוכמה. 

רוצים להתייעץ? דברו איתי בוואטסאפ 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן