הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

Google my business גוגל לעסק שלי | פוסט אורח: נדב רייפר

עסק בלי לקוחות הוא לא יותר מתחביב נחמד. הרי יכול להיות שאינסטלטור, עורך דין או משווק דיגיטל מאוד נהנים מהעיסוק הזה – אבל אם אין מישהו שמשלם על השירות שלהם, הם לא יחזיקו מעמד הרבה זמן. 

בשלב הזה הרבה בעלי ובעלות עסקים מסתבכים. הם יודעים לעשות את העבודה שלהם מעולה, אבל שיווק זה כבר סיפור אחר. יש כלי אחד, קטן ושובב, שמשום מה המון בעלי עסקים נוטים להתעלם ממנו, למרות שיש לו תפקיד אחד מאוד פשוט: להביא לכם לקוחות משלמים- גוגל לעסק שלי  Google My Business).

 יכול להיות שכבר שמעתם עליו, אבל אני בטוח שאחרי שתבינו את היכולות האדירות שלו – תרוצו לעשות אחד לעצמכם. אגב, בסוף המאמר הזה יש שלושה טיפים קריטיים להצלחה של "גוגל לעסק שלי", שיביאו לכם לידים סופר- חמים לעסק. 

למה כן?

חשיפה- השלב הראשון בשיווק העסק שלנו, עוד לפני השלב שבו אנחנו משכנעים לקוחות פוטנציאליים שכדאי להם לשלם לנו ולא למתחרים שלנו, הוא חשיפה. אנחנו צריכים שהלקוחות הפוטנציאליים ידעו שיש לנו עסק שיכול לתת להם שירות. כל עוד הם לא יודעים עלינו – איך הם ישלמו לנו?

"גוגל לעסק שלי" מעניק לכם חשיפה בלוח המודעות הגדול בעולם – מנוע החיפוש של גוגל. אמנם מדובר בפיצ'ר (ששייך למפות של גוגל), אבל 3 התוצאות הראשונות במפות זוכות ברוב המקרים להגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל.
חשוב שתדעו כי אלו שלושת המקומות שעולות עוד לפי האתרים האורגנים והמודעות הממומנות- ככה שהחשיפה גבוהה הרבה יותר. 

נדב גוגל מי ביזנס
גוגל לעסק שלי (החלק של המפה עם 3 העסקים) מופיע לפני תוצאות האתרים האורגניים

מחמם לקוחות– גוגל לעסק שלי מציג ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מידע חשוב על העסק שלכם: מה הלקוחות שלכם חושבים עליכם, שעות הפתיחה, אזורי השירות והמרחק ממנו (וזה קריטי במידה ויש לכם חנות או משרד).
הוא גם יכול לראות אם יש לכם אפשרות לשירות אונליין ופרטים נוספים שיעזרו ללקוח הפוטנציאלי לשלוף את האשראי ולשלם לכם על שירות או מוצר.

קיצור דרך (מחשיפה לשליפה)– כל מי שמתעסק בדיגיטל ובשיווק יודע שכל שנייה קובעת, וכל קליק נוסף עלול להרחיק את הלקוח הפוטנציאל שלנו מלשלוף את כרטיס האשראי.

גוגל לעסק שלי, כולל כפתורי הנעה לפעולה, שהחשוב בהם הוא טלפון ישיר לעסק. מה אנחנו, כבעלי עסקים, צריכים יותר מזה? ברגע שהלקוח הפוטנציאלי מתקשר – הוא בידיים שלנו. כל מה שנותר לנו לעשות זה להיות נחמדים אליו ולקחת את הכסף שלו. 

לידים בחינם- כפי שכבר ציינתי למעלה, מדובר בשירות חינמי של גוגל. אתם לא משלמים על הקליקים, הכניסות לאתר או הניווט לחנות על ידי גוגל מפות. 


עכשיו, אחרי שהתייחסתי לכמה מהיתרונות של גוגל לעסק שלי (ויש עוד הרבה. מבטיח), תרשו לי להגיד משהו אישי על הפיצ'ר המגניב הזה: יצא לי לשווק עסקים בפייסבוק, לקדם אתרים, להתנסות גם באינסטגרם ובקידום ממומן. גוגל לעסק שלי הוא הכלי החינמי שמביא לידים הכי מהר כי לא צריך לעבוד קשה בשביל לבנות קהל, ובכלל, כמעט לא צריך לפרסם שם בכלל. 

בסופו של דבר, אם הגעתם למקום הראשון, אתם תישארו שם עד שמישהו יעקוף אתכם- וזה ייקח זמן כי התחרות בפלטפורמה כמעט ולא קיימת.

אז איך מגיעים לעמוד הראשון?

  1. תעשו מחקר מילות מפתח! אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה, קבלו את השיטה הקלה ביותר – כנסו לגוגל וחפשו את השירות או המוצר העיקרי שלכם. אם אתם יועצים עסקיים, כתבו בגוגל "יועץ עסקי" ולחצו אנטר. עכשיו גללו את העמוד עד למטה. גוגל ייתן לכם חיפושים שקשורים לחיפוש שעשיתם.
    תתחילו ללחוץ על האפשרויות השונות, וככה תבינו מה אנשים מחפשים כשהם רוצים למצוא את השירות או המוצר שאתם מוכרים.
  2. הירשמו באתרי אינדקסים: רשמו את העסק שלכם באתרי אינדקסים כמו איזי, דפי זהב ובכל אתר שאתם יכולים. חשוב מאוד שתקפידו על רישום מדויק של שם העסק, של הכתובת (אם יש) ושל מספר הטלפון. אם העסק שלכם נקרא "משה כהן – משרד עו"ד", הקפידו לכתוב אותו כך בכל האתרים, ולא "משה כהן, משרד עורכי דין", לדוגמא. הקפידו על כל רווח, מקף ופסיק.
  3. תבקשו מהלקוחות המרוצים- מילה טובהיותר ממה שגוגל אוהב שעסקים מקדמים את עצמם, הוא אוהב את חוכמת ההמונים. כשאתם מקבלים ביקורת ב"גוגל לעסק שלי", זה מחזק את המעמד שלכם ומקדם אתכם בתוצאות החיפוש. אגב, מהבחינה הזאת לא משנה אם קיבלתם ביקורת שלילית או חיובית.

אם הגעתם עד לפה ועדיין לא רצתם לפתוח לעצמכם דף עסקי ב"גוגל לעסק שלי", אני באמת לא יודע איך עוד לשכנע אתכם. מבחינתי זה סבבה – פחות תחרות בגוגל, יותר לידים בשבילי. אגב, הכנתי לכם מדריך שיעזור לכם לפתוח את הדף העסקי ולקבל ים לידים חמים!

אודות המחבר- נדב רייפר, הוא איש תוכן, מקדם והונה אתרים ומתמחה ביצירת לידים לעסקים על ידי גוגל לעסק שלי. 

***
פועלים בתחום הדיגיטל או הייעוץ ורוצים לפרסם בבלוג? מוזמנים לדבר איתי ישירות!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
מרץ 21

מרץ 2021 | הימים הבינלאומיים

שלוש ארבע ו.. לעבודה. התחסתנם? יופי! לא הגיע הזמן לנסות ולהחזיר את הת'כלס לעסק ולקדם ולכתוב ולעשות וכן, גם לתכנן ולעשות לעסק. אז נכון, שוב

קרא עוד »

תגובות

השארת תגובה

דילוג לתוכן