הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

ניתוח קמפיין- בית חולים שיבא | קייס סטדי

ניתוח קמפיין- מחקר דיכאון- בית החולים שיבא, תל השומר.

אנחנו חיים ברשת, משתפים, קוראים, לומדים ומתייעצים. נראה כי נגמרה הפרטיות ואנחנו משתפים על עצמנו בלי הפסקה ומחסומים. הרי מה יותר קל מלחשוף את הסיפור או המחשבה בקבוצה ולקבל המלצות, טיפים ואפילו חיבוק וירטואלי.

אבל מה קורה כשאנחנו רוצים להתייעץ על אחרים או על הילדים שלנו? ומה עושים כשמדובר בתחושות הקשורות לנפש האחר- כמו דכדוך ודיכאון? כאן, לרוב לא נשתף, ולצערנו, הורים רבים גם יעדיו להתעלם ולהדחיק (כי הוא רק בן 10, הוא לא בדיכאון, רק עצוב כי יש לו שיעורים)

לפני כמה חודשים, פנה אלי פרופ' גוטהלף מנהל החטיבה לפסיכיאטריה של הילד והגב' רוני וינברגר מבית החולים שיבא תל השומר וביקשו את עזרתנו בגיוס נסיינים למחקר הבינלאומי שהם עובדים עליו.
משיחת ההכנה עלה כי המחקר נערך על ילדים בגילאי 6 ל- 12 הסובלים כאמור מדיכאון. הילדים יקבלו טיפול מילולי ותרופתי והם יתבקשו לעבור בדיקות דם בין המפגשים.
כל המפגשים עם הילדים יערכו במסגרת בית החולים על ידי צוות המומחים של המחלקה.
על פי הנתונים שנתן לנו הפרופסור, מדובר ב- 1-3 אחוזים מכלל אוכלוסיית הילדים הסובלים מדיכאון- כך שהמחלקה ציפתה לעד 3 פניות בחודש.

בשורה התחתונה:
למרות שציפו ל- 6 פניות בלבד, תוך 3 חודשים המחלקה קיבלה 36 פניות שונות מהורים שילדיהם סובלים מדיכאון. פי 6 מהתחזית שלהם.

לטובת הפרויקט, איחדתי כוחות עם שני יונגר (מרצה מבוקשת ויועצת שיווק מבוקשת) המתמחה בקידום בגוגל ואאוטבריין.

איך עשינו את זה?

את ה- One Pager בנתה חברת טק ג'אמפ  והוא חולק ל- 2: עמוד אחד מידע על המחקר. עמוד שני המאמרים: מאמר וראיון בתוכנית הבוקר. כאשר כל חלק קיבל URL משלו.
בהתחלה יצרנו מעורבות דרך קידום הריאיון בפייסבוק ובאאוטבריין ובשלב השני קמפיין טראפיק לעמוד המידע והשארת הפרטים.

דרך האאוטבריין הגענו ליותר מ- 2.1 מיליון איש. מתוכם 2,005 נכנסו לדף הנחיתה של הקמפיין ב-10% המרה.

דרך עמוד הפייסבוק הגענו ליותר מ- 52,000 איש כש- 12,500 איש עשו מעורבות (יחס של 4:1) וכמעט 2,000 איש חזרו לאתר לקריאה נוספת.

אבל בעמוד יש רק 40 לייקים?!

נכון, והאמת, זה יותר ממה שציפינו! למה? כי דיכאון הוא עדיין נושא שלא מדברים עליו. ודיכאון בקרב ילדים.. בהחלט נשאר במחשכים.
כאשר ההורים חושבים שהבן שלהם בדיכאון, הם יעדיפו לברר ולשמור על הסודיות ולא לחשוף מידע או מחשבה בפומבי (כי מה יגידו).
כאשר אנחנו עושים לייקים בפייסבוק, החברים שלנו רואים את זה (קידום אורגני) ולרוב אנשים ומשפחות שהם או יקיריהם סובלים מדיכאון יעדיפו לא לעשות שום פעולה אקטיבית "כדי שלא יידעו".

ולכן, כל הפניות נעשו בפרטי- הרוב ישירות דרך עמוד צור הקשר באתר או בעמוד הפייסבוק

מה קורה עכשיו?
1. המחקר ממשיך! ואם זה רלוונטי לאחד או יותר מהילדים שאתם מכירים, מוזמנים להעביר את הלינק הזה להורים. כי הדיכאון לא משפיע רק על הילד אלא על כל התא המשפחתי.
לינק למחקר- כאן

  1. מדובר היה בפרויקט של 3 חודשים שהצלחנו להביא תוצאות מדהימות בזכות משחק נכון של הקהל אל תוך המשפך השיווק שלנו.
  2. גם אם רוצים להגיע למחט בתוך ערמת השחת- זה אפשרי, גם בתקציב נמוך. הכל תלוי בתכנון.

תגובות

השארת תגובה

דילוג לתוכן