כמו כל דבר בחיים, אני מתנהלת ברשימות.
הרשימות שלי מאוד מסודרות, ומי שרואה את התיקיות שלי בדרייב- יכול להתעלף. בהתחלה זה קצת מלחיץ, ואחר כך מתרגלים ולא מבינים איך אפשר לעבוד אחרת.
את הפוסט הזה החלטתי לכתוב בהמשך ליום צילום שהפקתי ללקוח- שבו הצלמת אמרה בקול רם מול כולם: "וואו, כזה עוד לא ראיתי" כשהיא הסתכלה על המחברת שלי ועל חמשת העמודים שהכנתי לקראת אותו היום.
אז איך מפיקים את המקסימום מיום צילום מקצועי?
כשאנחנו מוכרים מוצר (וגם שירות כמובן) אנחנו צריכים למכור באופן ויזואלי- בתמונות.
התמונות חייבות לשקף את המוצר שלנו, ולא משנה אם הוא מנה במסעדה, עגלה לתינוק, פינת אוכל או מנשא- כל מה שאנחנו מוכרים, אנחנו חייבים למכור קודם כל עם העיניים- לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלנו לעצור רגע ולהסתכל, ואז התמונה בשילוב עם טקסט מעניין/ מוכר/ משלב ערך- נוכל לגרום לאותו לקוח להעצר ולקרוא ולהפנים (ואפילו להכנס לאתר שלנו ולרכוש).
לפני שאנחנו קובעים עם צלם או צלמת חשוב לחדד מספר דברים:
מה המטרה של היום צילום?
כלומר, מה אנחנו רוצים לעשות עם התמונות? האם לרשתות או לאתר?
האם מדובר ביום צילום פקשוט, אוירה, פורטרט, בפנים, בחוץ?
אחרי שעברנו על מה שיש וכתבנו חוסרים, נעבור לשלב הבא- רפרנסים
פותחת תיקייה במחשב ובאינסטגרם ומתחילה לשלוח לינקים ולכתוב נקודות:
– מוצאת ריילס להשראה: ההשראה היא או מהסאונד או מאופן הצילום והעריכה
– מוצאת ימים מיוחדים 3-4 חודשים קדימה ומתאימה את הימים למוצרים שיש לנו.
– בודקת מה שאלו את הלקוח הכי הרבה פעמים בשנה שלפני (פשוט גוללת לאחור באינבוקס)
– מסתכלת על הקולגות (לא מאמינה במתחרים- כי מי שטוב, תהיה לו עבודה)
בשלב השלישי, אנחנו נצא למצוא צלם:
צלמי פורטרט או משפחה יכולים לצלם אוכל, אבל צלמי אוכל זאת מומחיות בפני עצמה ולכל אחד מהצלמים יש את טביעת האצבע האישית הייחודית שלו.
טביעת האצבע של הצלם חייבת להתאים למקום, לאוירה, למטרה, לסט, לאנשים ולאסטרטגיה- לדעתי חייבת להיות הלימה בין המוצר לצלם.
בשלב הרביעי והאחרון: סגירת קצוות וליין אפ ליום הצילום.
אז אחרי שעשינו רשימה של כל המוצרים שצריך לצלם, את כל הימים הבינלאומיים, את הסאונד ואופן הצילום.
אחרי שמצאנו צלם שמתאים למוצרים שלנו (ולתקציב), והוא ראה את הרפרנסים ואישר- אפשר להתקדם, ליום עצמו.
תבדקו מה האביזרים הנוספים שאתם צריכים ותוודאו שיש מראש: תפריטים נקיים, כוסות מפולשות, אביזרים קטנים, רקעים, כלים מיוחדים- וכן, תארגנו גם את עצמכם.
ידיים מסודרת (בלי לק או עם לק מסודר), גלח"צ וציפורניים מסודרות גם לגברים, חולצה נקייה חלקה ובלי כתמים- לרוב נרצה להוסיף טאצ' אישי לתמונות ולכן נכנס יד, נצטלם מהגב, ננסה לחמם את התמונה- ולכן גם אתם חייבים להיות סופר מדוגמים.
את הליין אפ של הצילומים כדאי לקבוע מראש- כלומר, את הסדר צילום של המוצרים כדאי להתייעץ עם הצלם- ההמלצה שלי היא להתחיל בקל ובפשוט ואז להתקדם אל עבר החם/ מלכלך, הרי לא תלכלכו את הסט על התמונה הראושנה נכון? אז בטוח הזמן היקר שלכם עם הצלם יתבזבז על ניקיון.
ואז ביום עצמו:
תבואו עם כל הרשימות: רשימת המוצרים, רשימת הימים ורשימת הסאונדים.
ואפילו תגדילו ותכתבו כל אחד בדף נפרד- ככה תוכלו לסמך הערות של מה צולם, איך, מתי, מה התוצר שיצא וכו'.
זאת הדרך למעשה לוודא שלא שכחתם כלום, אם החלטתם לצלם עוד, תוסיפו לרשימה.
וכמובן אל תשכחו לקחת את פרטי האינסטגרם והפייסבוק של כל מי שהיה חלק מיום הצילום עצמו.
ומה קורה ביום שאחרי?
ימי צילום הם ימים מאוד לחוצים כי הזמן קצר והמלאכה מרובה, יש תמיד מלא דברים להספיק. מלא חומרים שאנחנו מקבלים- וכמו שכתבתי למעלה, מאחר ואלו ימים יקרים צריך לנצל עד תום.
אל תשכחו להעלות פוסט תודה, לתייג את כל מי שלקח חלק- כי פרגון עושה טוב לעור הפנים. תמיד!
אז איך אתם מתכוננים ליום צילום? מצלמים לבד או עם צוות מקצועי?
ואם יש לכם טיפים נוספים, תמיד אשמח לשמוע!
יום צילום ללקוח- כל השיטות שלי למיקסום והפקה מוצלחת!
לפני כמה שבועות הפקתי יום צילום ללקוח קולינרי שלי בסוכנות. אני יודעת שכלפי חוץ, סוכנות סושיאל ניראת נוצצת ופוטוגנית. עבודה כזאת שכל היום הולכים, מסתובבים
תסמונת המתחזה, הרצאות ומאמר במגזין
סיכום מרץ 2024- חודש הנשים
ב- 8 למרץ, בכל שנה, מציינים בכל העולם את יום האישה הבינ"ל. יום שנועד להעלות למודעות המצערת שעדיין יש הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים- במשכורות,
איך בונים את הגאנט המושלם ל- 2024?
אז 2024 הגיעה. האמת, כולנו תולים בה את כל החלומות, הרצונות והתפילות שהשנה תהיה טובה יותר, כי באמת שאחרי 2023, אפשר רק לעלות לקראת סוף