הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

רוצה לצאת לעצמאות?
קבלי 8 טיפים (ועוד נקודה אחת) לקראת הדרך החדשה שלך

מכירים את זה שאתם מתעניינים באיזה נושא ופתאום כל העולם סביבכם מדבר בדיוק על זה, כולם חושבים, מדברים, מתייעצים שואלים? וכן, גם בחיים האמיתיים ולא רק במודעות ממומנות בפייסבוק ובאינסטגרם.

אז בחודשים האחרונים החברים והחברות שלי התחילו לבקש קפה או שיחת התייעצות, הרבה הודעות ושיחות של "אורטל אני רוצה להתייעץ איתך על משהו, יש לך אולי זמן בשבילי/ אפשר להזמין לדרינק?"

ועל מה כולם רוצים לדבר איתי? על עצמאות, איך עושים את זה, מה צריך, איך מתחילים, מה אני ממליצה, מתי מתחילים עם הלוגו, על מה חשוב לשים לב, איך מגייסים לקוחות ואיך פועלים נכון.

אז מאחר ואין לי המון זמן (וליווי לעצמאות זה שירות שאני עוד לא נותנת) החלטתי לסכם לכםן הכל פה בפוסט אחד. 

אז שנתחיל? 

מה צריך בשביל ההתחלה?

את הכותרת של העסק שלכםן אתכםן כבר מכירות- אתם יודעות פחות או יותר מה תעשו בקריירה החדשה. ולכן, הטלפון הראשון ממש צריך להיות לרואה החשבון.

אם יש גופים שאת ממש לא רוצה להתעסק איתםן זה מס הכנסה וביטוח לאומי- הם השותפים שלך בעסק (אפילו שותפים מלאים בשלב מסויים).

נכון, אפשר לבד.. אבל אם אנחנו בונים עסק, יש לנו מספיק דברים על הראש. עבודה עם רואה חשבון משלב ההקמה יכול לעזור ולפתור הרבה בעיות- משלב אפיון העסק ופתיחת התיקים בצורה תקנית, ניהול נכון של ההוצאות והכנסות. 

ועוד משהו שצריך לדאוג לעצמו לבד אלו הקרנות הפנסיוניות שעל פי חוק חייב כל עצמאי להפקיד לעצמו כל חודש וגם ביטוחי בריאות פרטיים (תעשו!).

מבחינת עורך דין- אני השתמשתי בהתחלה כשרק יצאתי לדרך, ושלחתי לעו"ד שלי את החוזים שלי עם הלקוחות ועם העובדים שלי. 

רוח/ עוד/ פנסיוני

השפה הטקסטואלית שלךך חייבת להתאים לשפה הגרפית שלך- ולהפך.

הדרך ליצור מותג מוכר וברור בא לידי ביטוי ובחזרה על הגופנים, הצבעים, ההאשטגים, התוכן- הכל. הרי אם תראו (ולא משנה איפה בעולם) קשתות צהובות מייד תחשבו על מקדונלדס נכון? אז ככה את צריכה לראות גם את העסק שלך. 

והעסק שלך הוא גם את- הדרך שלך לקדם את העסק (בעיקר בעסקים קטנים של OMS) הוא גם לקדם את עצמך: לספר מה את עושה (לכולםן!!!), לקדם את הפעילות שלך, ההצלחות שלך, סיפורים מהמשרד/ קליניקה, לתת ערך מקצועי בפוסטים ובתגובות בקהילות, לא להעביר לפרטי אלא להשאיר את הכל בחוץ.   

 

ועכשיו הגענו לת'כלס..

תקבעי לעצמך גבולות בעסק- בשעות העבודה תעבדי וביתר הזמן תעשי את יתר הדברים שלך ושל הבית. 

הזמן שלך שווה כסף, ויש דברים שחשוב שתעשי בזמן העבודה (כמו העבודה שלך) כדי שלא תרגישי שאת עובדת כל יום כל היום. 

כסף הוא גם מאוד משמעותי כאן- את רוצה להרוויח, וזאת ממש לא בושה או משהו להסתיר כמה את מרוויחה וכמה את רוצה להרוויח. 

אני ממש ממליצה לשנות את הגישה מ"לא נעים לי לנעים לי מאוד" (ובכלל ממליצה לעקוב אחרי רונית כפיר ) 

עוד משהו שאני ממליצה- להגיע למחשב כל בוקר לבושה ומתוקתקת. ממש כמו במשרד, להכין לו"ז יומי/ שבועי/ חודשי הכולל מטרות ויעדים, להסכים מדי פעם לקפה או צהריים בחוץ- אבל לדעת שאת השעות האלו תצטרכי להשלים אחרי. 
ועוד משהו שעוזר לי ממש: להעביר את הטלפון למצב טיסה ולסגור את הלשונית של הוואטסאפ ווב במחשב. בעיקר כשאני צריכה להתתרכז או לכתוב הרבה.

 

שקופית קודמת
שקופית הבאה
קולגות

אנשים חושבים שעצמאיים יושבים לבד בחושך ועובדים בשקט. אז החלק הראשון טעות והשני (אצלי לפחות) זה נכון. אני אוהבת לעבוד בשקט, הרעש של המשרד והאופן ספייס היה מוציא אותי מריכוז כל הזמן. 

הקולגות שלך לתחום (ולא משנה איזה תחום) הן אותם הא.נשים שעובדים איתך, הם המקום והמקור לבריין סטורמינג, הם אלו שאת יכולה להתייעץ איתן, לשאול שאלות (מקצועיות או ניהוליות). ואני באמת מאמינה שיש מספיק מקום לכולם ולא משנה כמה התחום שלך מוצף- מי שעושה עבודה טובה יש לו עבודה. 

העבודה עם הקולגות מאפשרת גם להעביר לקוחות בין האחד לשני, להמליץ על מישהו/י מדוייק יותר לליד שקיבלת ועוד.

 

ועוד משהו קטן לגבי קולגות בתחום: האפשרות להתייעץ ולשמוע ולשאול. 

אני מאוד מאמינה בעזרה, וכמו שכתבתי למעלה, באמת שאני מקבלת לפחות 2 טלפונים בשבוע מחברים/ות, קולגות, עובדות בעסקים משלימים לשלי, חברים של חברים שרוצים להתייעץ- ואתםן יודעות מה אני אומרת לכולםן? כן, אין בעיה, אשמח לעזור בשיחה ראשונה. 

ולמה בחינם? כי זה העולם שלנו, אם מישהו מבקש עזרה, אני תמיד אושיט יד ושיחה (כמובן שאני מגבילה את השיחה לפי הלוז שלי וכו'). 

בדיוק היום אמרתי לחברה רחוקה שהתייעצה לגבי העסק שלה- שאני מאמינה שאנשים אוהבים לעזור, ובמיוחד כאלו שנמצאים בדרך למעלה (מטאפורה כן?), אנשים שיש להם את הניסיון והידע תמיד ישמחו לחלוק את הרשמים והדרך. לתת עצה, להתייעץ, לחשוב ולענות, אולי תקבלי רעיונות שלא היית חושבת עליהם, אולי יעזרו לך ליצור קשר עם מובילים בתחום שלך שתוכלי להיות סטג'ארית, אולי יוכלו להכיר לך אנשים נוספים. 

אני ממליצה לכםן, לדבר עם קולגות בתחום שלכםן או בתחום מקביל/ משלים- לשאול איך השירות שלך יכול לעזור להםן, מה הם מצפים וצריכים מעסק כמו שלך (אחלה אפשרות ליצור שיתוף פעולה), להצטרף לקבוצות פייסבוק וואטסאפ, לשאול שאלות, להתייעץ וכמובן גם לענות ולתת מהערך שלך כשאחרים שואלים.   

 

ומה עוד?

החיים הדינמיים

לפני שיצאת לעצמאות ידע בדיוק מה השירותים שתתני ללקוחות שלך- אבל בפועל כחצי שנה, שנה או 5 שנים אחרי הבנת שהנישה הספציפית הזאת לא מדוייקת לך (כי את לא נהנת ממנה) או שהשוק והלקוחות שלך מבקשים ממך כל פעם משהו אחר.

אז אל תתאהבי ברעיון- רק בגלל שעל הנייר או נשמע לך מעולה, יש את השוק והצרכים שלו, והעובדה שאת לפעמים לא נהנת לעשות את זה יותר והשירות הזה צריך לרדת מהפרוטפוליו שלך. 

אל תתאהבי ברעיון, שירות או ממוצר- תפתחי לשוק המתחדש, תנסי עוד דברים.

העסק שלך הוא מרתון ולא ספרינט, את צריכה להתאים את עצמך לשטח כי השטח לא יתאים את עצמו אליך. 

 

ולסיכום,

בזמן שישבתי וכתבתי את הפוסט הזה, הבנתי שיש עוד הרבה נקודות שלא ציינתי כמו מתן ערך, כנות, מקצועיות, שירות לקוחות, פולו אפ . 

ואולי אחד הדברים הכי חשובים שיש לדעתי: כל הזמן ללמוד עוד. ברגע שאת מבינה שאת לא יודעת הכל מתחילה ענווה וכנות. תמיד אפשר לדעת יותר, תמיד יש עוד תוכנה, עוד אפליקציה, עוד חוזה, עוד כלים שאפשר ללמוד. כי הלימודים הם ההשקעה שלך בעצמך ובעסק שלך. הדרך שלך להשתפר, לגדול, להתפתח. 

הלימודים לא חייבים להיות בתחום ישיר לעסק שלך אלא גם בתחומים משלימים. ולמה עוד כדי לדעת יותר? כדי שבעתיד, שתגדלי ותוכלי לקחת ספקים שיעשו את זה, את תוכלי לדעת איך לפקח ולבדוק שהספק שלך עושה עבודה מספיק טובה.  

וזהו, זה מה שהיה לי להגיד לך, לקראת הדרך החדשה והסופר מסקרנת שאת הולכת לעבור. תאמיני בעצצמך, תדברי ותשקיעי בך- את העסק.
בהצלחה! 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן