הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

נעים להכיר- אורטל גנות אפלבוים
אז איך מגיעים לעבוד ולנהל סוכנות דיגיטל?

מזל טוב לי! מזל טוב לנו! 
6 שנים שאני מנהלת סוכנות דיגיטל שעובדת ועבדת עם עשרות לקוחות בארץ ובעולם. 
אז כמו שאנשים כותבים ברכה לילדים שלהם (גם אני, גם אני- למרות שהם לא יודעים לקרוא וזה בעיקר בשבילי..) 
אני אכתוב ברכה גם לעסק שלי, בפלטפורמה שלו. האתר. 

 

אז איך הכל התחיל?

האמת, מאז שאני זוכרת את עצמי ידעתי שאעבוד בתקשורת. אחד מחלומות הילדות שלי היה להיות מגישת חדשות.
ואחרי שחזרתי מהטיול הגדול, התחלתי לעבוד בידיעות אחרונות. אומנם כמזכירה, אבל היה לי חשוב להכניס רגל בדלת.
אחרי כמה חודשים כששמעתי שמחפשים מפיקה לדסק חדשות החלטתי שאין לי מה להפסיד. 

קבעתי פגישה עם מנהלת כוח האדם של כל העיתון ואמרתי לה שתיתן לי צ'אנס. 

היא אמרה שאין לי ניסיון (מה שנכון) שאין לי קשרים (צודקת) שלא שירתתי במחנה/ גל"צ (הייתי בחייל האויר) ולמעשה אין לה שום דרך להאמין לי שאהיה ממש טובה בשביל לתת לי ניסיון. 

אני מהצד השני ידעתי שאני אהיה מעולה בזה. אבל ממש מעולה. ואמרתי לה שתתן לי את ההזדמנות, ושעוד 10 או 20 שנה שישאלו אותי מי נתן לי את הצ'אנס הראשון שאגיד שהיא ושאני מבטיחה לה שלא תתחרט ושאעבוד במקביל גם בלשכה וגם בדסק למשך שבועיים- ואם לא תהיה מרוצה, שתפטר אותי בלי לשלם. 

מיותר לציין, שעברו השבועיים והיא מצאה לי מחליפה ללשכה נכון? 

ידיעות אחרונות

האמת,  אין בית ספר, מכללה או קורס שיכולים ללמד את הת'כלס, את העבודה בלחץ של זמן, את החשיבות של העבודה. 
בידיעות עבדתי בתקופת חטיפת החיילים (רגב, גולדווסר ושליט), מלחמת לבנון השנייה, הרצח של תאיר ראדה ועוד המון מקרים קשוחים מאוד שהיו בישראל ובעולם. 

אחרי שנה וחצי בדסק חדשות עברתי ללמוד תואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון (מדעי המדינה עם תקשורת ואומנות) ובמקביל עבדתי כעורכת החדשות ברדיו דרום ומשם המכתי לחדשות הוט בדרום (טלוויזיה) כמפיקה. 

באחד המבצעים כתבתי טור לידיעות אחרונות, ועבדתי במקביל במחלקת התורמים של האוניברסיטה.  

 

יחסי ציבור או יועצת תקשורת?

לעולם יחסי הציבור הגעתי באמצע השנה הראשונה של התואר השני. אחרי שהרגשתי שהתקשורת הכללית קשוחה לי מדי ואני רוצה להתעסק בצד הנעים יותר של החיים (ולא רק אונס, רצח ופיגועים). 

כ- 7 שנים הייתי אשת יחסי ציבור במשרדים הגדולים ביותר בארץ. בין לקוחותי עבדתי עם רשת תחנות הדלק Ten וזכיתי בפרס האריה השואג (פרס ארצי לפעילות מחוללת תקשורת), ליוויתי את פרויקט שרונה הטמפלרי משלב החוזים ועד ההקמה, עבדתי בהמשך במחלקת המשברים של רונן צור ובעוד משרדים בעולם ההייטק (הלקוחות שלי תמיד הגיעו לעשרייה הראשונה בכל הפרויקטים של חברות ההייטק שהכי כיף לעבוד בהן). 

העבודה שלי כאשת יחסי ציבור לימדה אותי המון על אירועים מחוללי תקשורת, על תפקיד התקשורת, איך לספר סיפור (סטוריטלינג) ואין להציא נקודות הסתכלות שונות על אותו המוצר/ שירות/ חברה כשהלקוח לא משתנה כל כך. 

 

אוקי, אבל מה את מביאה לסושיאל?

לעולם הסושיאל הגעתי במקרה, אחרי שסיימתי בעולם היחסי ציבור עם מיצוי משמעותי, החלטתי לחפש דרך אחרת, חברה שהייתה בעלת סוכנות במקרה חיפשה עובדת בחצי משרה שתלמד אותה הכל ואני קפצתי על ההזדמנות.

היא לימדה אותי הכל, ובמקביל החזרתי את הקשרים שלי מתקופת היח"צ: כתבתי ספר למל"ל (מרכז למורשת מודיעין), תמללתי, כתבתי מאמרי SEO, למדתי, עשיתי קורסים, התחברתי, גייסתי לקוחות ובהתחלה אמרתי כן להכל ובכל מחיר- העיקר ליצור תיק עבודות, לקוחות וניסיון.

עם השנים, דייקתי את עצמי, את הלקוחות והמיתוג (ותודה רבה לאילונה בזאושקו שאני לא זזה בלעדיה- אפילו לא ברמת הפוסט באינסטגרם). דייקנו את השירותים והוספנו עוד. 

מראש הקמתי את החברה ומיתגתי אותה כסוכנות דיגיטל (בדיוק בזמן- כי אנחנו מגיעים ומצטרפים בדיוק ברגע שצריך אותנו)  בידיעה שאני אגדל מאחת לכמה עובדים, מאחר ולסוכנות אין גבולות, והשמיים מבחינתי הם לא הגבול. 

במרוצת השנים הידע גדול, הלקוחות גדלו והתפתחו והיום אני כל כך גאה לעבוד עם הלקוחות שבחרתי שה- DNA שלהם מתאים לנו, שהשירותים או המוצרים שלהם מתאימים לנו. לקוחות שאנחנו מאמינים בהם ובמוצר שלהם. 

כשפתחתי את העסק ידעתי מה שאני רוצה ויכולה לעשות, ובעיקר הבנתי שהמטרה היא לרוץ רחוק ולאורך זמן ולא לשרוף את עצמי. לא לקחתי לקוחות שהיו גדולים עלי באותה התקופה אלא דייקתי את עצמי- השירות והלקוחות לאורך זמן.

נפרדתי מלקוחות שלא התאימו, הפסקתי להציע שירותים שלי ללקוחות שלא היו מדוייקים וכמובן פתחחתי והוספתי שירותים נוספים- כי כמו שאני תמיד אומרת, אנחנו נספק לכל לקוח את מה שהוא צריך. אצלנו בסוכנות כל אחד צריך משהו אחר- ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. 

מאז, אנחנו כבר צוות של 4 א.נשים שכל אחד מהם אחראי על מה שהכי מתאים ומדוייק לו. 
ויחד אנחנו מנהלים פעילות למעל 10 לקוחות ריטיינר ועוד ליוויים אישיים לעסקים וקהילות שאני עושה באופן אישי ודרך מעוף, ההרצאות שאני מעבירה לחברות, ארגונים ועיריות, ההרצאות שלי לסטודנטים בתחילת הדרך דרך מכללות ועוד ועוד.ג

 

אז מה הייחוד/ בידול של בדיוק בזמן?

הייחוד שלנו זה אנחנו– הדרך שבה אנחנו רואים כל לקוח. כי לפעמים רק פוסטים, סטוריז וקמפיינים זה לא מספיק, צריך לחשוב גדול יותר, רחב יותר, אחר. 

וכשאני אומרת אנחנו זה אני והצוות המעולה שלי שעובד איתי ביחד על כל הלקוחות: אילונה שאחראית על כל המיתוג שלנו, שרון שאחראית על התוכן, עדן שאחראית על הסטוריטלינג והסטוריז ורון שהוא מומחה גוגל וקידומים. 

אנחנו לא משרד מצחיק מדי אלא משרד שמאמין בתוכן מעניין וערך, בשיתופי פעולה איכותיים ורלוונטיים. 

אנחנו סוכנות שעוזרת ללקוחות גם להקים את האתר, לענות ללקוחות, ליצור פעילויות מחוללות תקשורת, ליצור קשרים, להפיק ימי צילום מקצועיים (וגם לבוא ולצלם מנה חדשה שבדיוק יצאה), אנחנו מעולים בלחשוב על הלקוחות שלהם קצת מעבר (אם להשיג את התו של ויגן פרנדלי- משלב הפנייה עד ההדבקה על החלון או את התו של ישראל חופשית). 

אנחנו מכירים הרבה אנשים בכל התחומים וכן, גם מפעילים קשרים אישיים כדי ליזום שיתופי פעולה מעולים ומדויקים עם הרבה ערך מוסף. אנחנו פועלים עם משרדי יחסי הציבור הגדולים בארץ במטרה אחת: לקדם את הלקוחות שלנו און ואוף ליין.

אנחנו מנסים ומצליחים (ולפעמים מנסים ומצליחים קצת פחות), ריאליים, לויאלים ועם שירות לקוחות בלתי מתפשר. כי אנחנו הפנים של הלקוחות שלנו- אותנו הלקוחות שלכםן פוגשים בפעם הראשונה, אנחנו הפנים שלכםן. 

וכל מי שעובד איתנו יודע- שאנחנו לא מחפפים או מזלזלים, אנחנו רואים כל לקוח למערכת יחסים ארוכה ולטווח ארוך ורחוק.

היתרון שהתחלתי בהפקה ומשם ביחצ ורק אחרי עברתי לסושיאל בא לידי ביטוי גם בעבודה השוטפת, אני מאמינה שצריך להסתכל על כל אחד ואחת באופן הוליסטי ומקיף ככל האפשר- המשלב את כל הידע שלי. 

ואם אתםן מחפשים סוכנות חדשה- בואו נדבר. אולי יהיה לנו מאצ'. 

 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן