הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

כל החידושים שצפויים לנו ברשתות החברתיות סיכום יוני 21 + וובינר מוקלט

אוקי בואו נתחיל בשורה התחתונה- ברייקינג ניוז! בקרוב נוכל לבצע רכישות באופן ישיר ממהפייסבוק, האינסטגרם והוואטסאפ!!!
(עכשיו רק נצטרך שיעשו משהו עם כל הבאגים שיש בפייסבוק ובמערכת ניהול ואני בכלל אהיה מאושרת- אבל אי אפשר הכל. נכון?) 
מארק צוקרברג בכבודו ובעצמו עלה במהלך החודש (יוני 21) וסיפר לכל העולם על כל החידושים הצפויים והפיצ'רים ברשתות החברתיות שבבעלותי- ובנהם הפייסבוק, האינסטגרם והוואטסאפ. 
אז בואו נתחיל בסקירה- תשארו איתי, זה הולך להיות ארוך (אבל סופר מעניין!): 

מה היה בקריאטור וויק של פייסבוק?

הקריאטור וויק התקיים השנה בפעם הראשונה כשבוע שלם של וובינרים של כל המומחים הכי גדולים של פייסבוק ואינסטגרם. החידושים ייכנסו במהלך שנת 20022 ו- 2023 בארצות הברית ויגיעו אלינו לישראל בהמשך (כמה בהמשך? אף אחד לא ממש יודע, הרי המיוזיק הגיע אלינו מעל שנתיים אחרי ההכרזה ועוד שנה + אחרי שיצאה בארה"ב). אבל זה חשוב לדעת. 

את יריית הפתיחה של השבוע הזניק כאמור מארק צוקרברג- ובה חשף שלושה חידושים משמעותיים מאוד:

ערך. ערך ושוב פעם ערך (תהיי את. כי את זה הכי מיוחד)

צוקרברג מדבר על הערך שלנו כאנשים שפועלים בעיקר ברשתות החברתיות- איך אנחנו יוצרים קהילה, איך אנחנו פועלים מול האנשים שעוקבים אחרינו ואיך אנחנו כמותגים (עסקים) נותנים ערך. 

הכוונה פה היא שקודם כל תהיו אתן. לא עוד חיקוי של מישהי אחרת או לעשות REEL בדיוק כמו הדוגמן הזה שהולך ומחליף בגדים. אל תעשו אינבוקס או סווטשים, אל תדברי כמו כל השאר- תמצאי את השפה שלך את הייחודיות שלך, את הסלנג, הסגנון, הפוסטים, העיצוב, השפה הויזואלית/ טקסטואלית או המדוברת. 
ומכאן תצרי קהילה. תצרי את התכנים שמעניינים אותך, כי אם זה מעניין אותך, זה מעניין עוד הרבה אנשים. 
קהילה לא צריכה להיות גדולה/ אין-סופית קהילה צריכה להיות מעורבת, חיה, בועטת. 
קהילה יכולה להיות סביב נושא מאוד רחב- כמו נשיות, מיקום בארץ או תחביב. או סביב נושא צר יחסית כמו משחקים מתקופת העלייה הראשונה. 
כל אותו הזמן שאתם מוצאים עוד אנשים שיהיו אתכם בקהילה סביב הנושא או שתצרו תוכן שיעניין אנשים- זה הערך שלכם, הבידול והייחודיות. 

טוב, זה מרקטינג 1:1 זה ברור. אבל למה צוקרברג מדבר על זה? כי הוא אומר שככל שתשתמשו יותר ברשתות החברתיות בכלל ובפייסבוק/ אינסטגרם יותר, ותיצרו תוכן בתוך האפליקציות- הערך שלכם בתוך המערכת יעלה (פרסטיג') ובהמשך (לא ברור מתי) אנחנו גם נקבל ציון בכוכבים על הערך והזמן שאנחנו יוצרים את הערך. 
בהמשך הדברים שלו הוא אפילו הזכיר בונוסים ועמלות כספיות על יצירת תוכן איכותי. 

מוניטיזציה- או איך בעצם עובדים עם משפיענים?

אז אחרי שהבנו שאנחנו חייבות לתת ערך, אנחנו כבעלות עסקים נעבוד לרוב גם עם משפיענים או משפיעניות לקידום לקהל שלנו. אם אנחנו אנשים פרטיים, שימו לב כמה תוכן אנחנו צורכות וצורכים מהרשת על המלצות (שהם כאילו מפה לאוזן- ושאותו אדם השיג לנו ממש במקרה קוד קופון). 
בקיצור, מוניטיזציה. 
אם אנחנו רוכשות דרך קוד קופון של מישהי- יש פה WIN-WIN-WIN
אנחנו מקבלות הנחה, המשפיענית מקבלת עמלה והעסק מרוויח מהמכירה. 

עד עכשיו המשפיענית הייתה צריכה להפנות את הקהל שלה לאתר חיצוני (שפה הוא לפעמים עולה, ולפעמים לא. לפעמים נוטשים עגלה ולפעמים מסיימים את הרכישה). בלי ספק ככל שיש יותר קליקים ככה הלקוח מתרחק מהמכירה. 
ולכן, החידוש הוא מכירה ישירות מהעמוד של המשפיענית (Branded Content).  כלומר, המשפיענית יכולה להתחבר לקטלוג ולחנות של העמוד/ מוצר ולמכור ישירות משם. 
בעלי העסק, במקביל, דרך המערכת ניהול יסמנו אילו מוצרים הם רוצים לקדם וכמה עמלה לתת על כל מכירה/ מוצר.  
ככה הכל הרבה יותר שקוף גם מול הרוכשים. 
ועוד משהו- ככל שאותה משפיענית או משפיען תפעל יותר ברשתות החברתיות, תעשו יותר שיתופי פעולה, ככה יפתחו בפניה יותר פיצ'רים מיוחדים יותר- כמו כוכביות, וי כחול וכו'). 

ועוד משהו ממש חשוב: 

מה שזה אומר, שהם למעשה הכריזו שבקרוב נוכל לסלוק ישירות מפייסבוק ולא נצטרך לצאת לאתר חיצוני. והם יהיו חברת הסליקה! 
וכן, לדעתי זאת הסיבה שיש כל כך הרבה חסימות עכשיו של פרופילים וחשבונות.

שואו מי דה מאני!!!

אוקי, עכשיו בואו נדבר על כסף- אמיל"י או אז מה יוצא לי מזה (אם עוד לא קראת את המאמר שלי על אמיל"י- זה מחכה לך ממש פה בלינק) כאן צוקרברג מדבר ומדגיש את אחד החידושים המשמעותיים ביותר- אנחנו נתחיל לקבל כסף על העבודה שלנו. 
כן. במקום רק לשלם (על ממומן) אם אנחנו נהיה מובילים או נותני ערך ייחודי ונעבוד לפי כל החוקים והכללים של פייסבוק ואינסטגרם, אנחנו גם נתחיל לקבל כסף בחזרה (ממש כמו בצפיות ביוטיוב)- מהלך זה יתחיל כאמו ב- 2023 בארה"ב ככה שאין מה להתחיל להכין רשימת משאלות אלא להמשיך ולעבוד קשה. 

רוצים לשמוע בקולו של צוקרברג: זה הלינק

***

הוובינר המלא של שרון מצליח ושלי בקבוצה "פייסבוק יא קקי, משווקות ביחד כמו בוסיות" מופיע בסוף המאמר. 

***

כאמור, על כל הנושאים האלו הוא דיבר במהלך הקריאטור וויק בתחילת יוני. אבל אז החליט להפיל פצצה נוספת ב- 22.6.21 דווקא בפייסבוק שלו ופרסם את זה: 

צוקי 22.1

בום. 

בחיי שזה מה שהרגשתי כשראיתי את הפוסט.
למה? כי מה שהוא בעצם מכריז שבקרוב נוכל למכור ישירות מהוואטסאפ כי הוואטסאפ הולך להסתנכרן עם החנות והקטלוג של הפייסבוק. כך שאנחנו נוכל לדבר עם המוכרים באופן ישיר ולרכוש דרך הקטלוג של הוואטספ.
דבר שני שהוא ציין זה נוכל להתחיל לעשות חיפוש באינסטסגרם על פי מוצר מסוים (אודם, חולצה, משחק מחשב) מה שזה אומר- כבעלי עסק נהיה חייבים לתאם כל תמונה בממשק אם נרצה שיעלה בחיפוש וכצרכנים, שבכלל לא נזיז את העיניים מהמסך. 

הדבר השלישי והאחרון שהוא מדבר עליו זה האפשרות לרכוש מוצרים ישירות מהמרקט פלייס- ככה שגם אנשים יוכלו להשתמש בסליקה דרך האפליקצה (ולא רק עסקים וחברות)

רוצות לשמוע את ההרצאה ששרון מצליח ואני עשינו ודיברנו על הכל? מחכה לך ממש פה:

לסיכום,

הולכים להיות לנו עוד הרבה דברים שישפיעו על אופן הצריכה שלנו הן כצרכנים והן כמוכרים. 
צוקרברג מדבר על השינויים, אבל לא אומר מתי בדיוק ייכנסו בארה"ב (ואז נצטרך לחכות עוד פרק זמן משמעותי) עד שיגיעו לארץ. 
ומה בנתיים? אנחנו צריכים להכין אסטרטגיה להכל, ולוודא שכל הנכסים שלנו עובדים ועובדים טוב, ולהכיר את כל הפיצ'רים בכל הפלטפורמות: פיד, סטורי, הייליטס, סוויפ, פילטר, רייל, IGTV, לייב, תיוגים, גיפים אקטואליים, שיתופים, מוזיקה, שיתופים, תיוגים, פיצ'רים, תיוגי פריטים, ניהול קבוצות, קידום בתשלום, מעורבים של היוזר ומעורבות של העמוד כיוצר.

וכן, גם בפייסבוק, גם באינסטגרם וגם בוואטסאפ העסקי. בהצלחה!!!

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן