הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

למה לא קונים עוקבים באינסטגרם?

אני מאמינה באיכות ולא בכמות.
הארון שלי לא ענק, אין לי מיליון תיקים, אני לא קונה בשיין ויש לי "רק" 1,300 עוקבים.

אז איך אני יכולה בכלל לתת טיפים על שיווק באינסטגרם? או! טוב ששאלתם. 

אז ככה, מבחינת עוקבים על הנייר, נכון אין לי הרבה. אבל- ופה האבל המשמעותי- יש לי ממש קהילה קטנה ועקבית, יש לי אחוזי מעורבות גבוהים, תגובות בפרטי, שאלות בפרטי, אחוזי צפייה גבוהים בסטורי ומעורבות גם שם. וזה מה שבאמת חשוב. מעורבות לוקחת עוקבים.

ולכן, כל פעם כשמגיע אלי לקוח חדש בין אם ריטיינר או לייעוצי מעוף, אני תמיד נכנסת לאינסטגרם שלהם ומתחילה למחוק. כן, כן, למחוק עוקבים- או למעשה בוטים, ופרופילים לא רלוונטיים. 

ת'כלס, זה לא באמת משנה לי אם מדובר ברשת שיש לה עשרות אלפי עוקבים או בשירות מקומי קטן. למה? כי תמיד יש עוקבים לא רלוונטים. והעוקבים הלא רלוונטים הם אלו שפוגעים לנו בחשיפה ובמעורבות. 

אוקי, אבל למה מעורבות חשובה מעוקבים? לא עדיף שיהיו לי 10K

ברור ש- 10K ומעלה זה מעולה, ו- 20K זה מדהים ממש, אבל אם כולם בוטים או מהפיליפינים (ואתם משווקים פה בישראל והלקוחות שלכם מקומיים ממש..) אז מה יש לכם לעשות עם כל העוקבים הלא רלוונטיים האלה? 

הרי המטרה שלנו כבעלי עסקים זה למכור, ולא משנה אם מדובר בשירות או מוצר, למכור ולהפיץ את השם שלנו בקול כדי להפוך לאוטוריטות בתחום שלנו. אבל אם אנחנו משווקים, ויוצרים חומרים (פוסטים/ ריילסים/ סטוריז/ מאמרים) ואף אחד לא רואה, האם זה באמת רלוונטי? 

או כמו שאומרים, אם עץ נופל ביער ואף אחד לא שומע, האם הוא באמת נפל?

וכאן אני שואלת אתכם, האם כדאי להשקיע זמן בפלטפורמה שהעוקבים לא רלוונטיים? ובפלטפורמה שלא מובילה מכירות, האם זה באמת חשוב? ברור שלא! 

האם מורה/ אינסטלטור או אפילו מכבסה, דוגווקר וכו' יפרסמו את הפוסטים הכי מושלמים בלינקדאין, האם זה רלוונטי? ברור שלא. אז למה אתם ממשיכים לקנות בוטים/ עוקבים ולפרסם- הרי זה מוביל לאותה התוצאה.

ורגע לגבי המספרים, מספרים גדולים תמיד עושים עלינו רושם מעולה, אבל אם זה לא אפיק הכנסה ברור שלכם או אפיק שאתם רואים באופן וודאי שמכניס לכם כסף- אל תשקיעו בו, וכן, זה תקף על המון דברים.

אוקי, אבל למה זה בעצם משנה מאיפה העוקבים שלי?

ובכן, אם נניח שיש לנו באינסטגרם חשיפה של 10% לעוקבים שלנו באופן אורגני, למה שהחשיפה "תתבזבז" על פרופילים שלא רלוונטיים? אם אנחנו מוחקים את הבוטים והלא רלוונטיים, אנחנו מגבירים את החשיפה לעוקבים/ הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. 

 

אוקי, אבל מי יודע בעצם שקניתי עוקבים?

ובכן, אל תתבלבלו בכלל, אם קניתם- אנחנו מנהלי הסושיאל שרוצים לעשות שיתופי פעולה עם משפיעניות ויוצרות תוכן, אנחנו נדע אם קנית עוקבים או לא.

ואיך? 

כי תמיד לפני כל שיתוף פעולה, לפני שאני פונה בפעם הראשונה, אני תמיד, תמיד נכנסת לעמוד האינסטגרם, רואה כמה עוקבים יש, כמה צפיות יש לכל ריילס, כמה תגובות ולייקים לכל פוסט וקרוסלה. איזה תגובות יש בעמוד- האם רלוונטיות או רק "מהממת שלי" האם יש שאלות ותשבות, האם בעלת החשבון מתקשרת חזרה עם העוקבות, באיזה עוד פלטפורמות היא נמצאת, האם ההיילייטס שלה מסודרים וכו'. 

ואז, אם מדובר בשיתוף פעולה בתשלום- אני מבקשת את הפרינט סקרין של הנתוני מעורבות ועוקבים. 
אם המשפיענית/ יוצרת התוכן לא רוצה לשלוח לי, אני יודעת שהעוקבים קנויים. אם היא שולחת בשמחה- אני יודעת שאין לה מה להסתיר. וככה אני ממשיכה לפעול. 

ואותו הדבר אני עושה גם כשפונים אלי בבקשה לשיתוף פעולה בכל אחד מהעמודים שאני מנהלת. אם מבקשים ממני מוצר בחינם, אני תמיד מבקשת נתוני מעורבות וצפיות, מיקומים של העוקבים וחתך גילאים. 

ככה אני יכולה לדעת אם הקבל השל יוצרת התוכן מתאים לקהל של הלקוח שלי. אם אין חפיפה, והקהלים/ מיקומים לא רלוונטיים אני מסרבת בנימוס. 

ובנתיים, אני רוצה להפנות אותך למאמר שכתבתי כבר לפני שנה וכמובן שרלוונטי גם היום על איך יוצרים שתפ מנצח: קליק על הלינק

אוקי, אז פשוט למחוק את כולם ביום אחד?

ולא. ממש לא. לא עושים פעולות אגרסיביות מדי ביום אחד. 

כמו שלא עושים 100 לייקים רצופים (כי אז נחסמים) ככה גם לא מוחקים עוקבים. אני ממליצה על מחיקה של 20-25 עוקבים ביום.

ואיך יודעים בעצם כמה פרופילים פיקטיבים למחוק?

האנחנו נכנסים לתובנות של החשבון>> עוקבים>> ערים ומדינות. 

ואז מתחילים לחקור: אם אנחנו עסק מקומי- הרוב המוחלט של העוקבים שלנו צריך להיות מישראל. 

ואם הקהל שלנו מאוד מקומי למשל שירות באיזור מסויים- שימו לב שהעיר משמעותית. אם אנחנו נותנים את השירות שלנו בהוד השרון בלבד (למשל), חשוב שרוב העוקבים יהיו מהסביבה הקרובה בלבד (הוד השרון- כפר סבא- רעננה והמושבים) אם יש לנו הרבה עוקבים מאילת, נסיר אותם. 

מיקומים מובילים מדינה

אז איך מעלים עוקבים באינסטגרם?

בעבודה קשה, התמדה, ערך, תוכן ומעורבות עם חשבונות אחרים. כן, כן, אין פתרון קסם אחד שמתאים לכולם. 
היום כבר אנשים "מתקמצנים" על העוקב, העלייה היום היא לא חדה ומהירה כמו פעם. 

ותשאלו את עצמכם- האם מדובר בכמות לשם סטטוס ("יש לי מליון עוקבים") או שאולי מה שמשנה פה יותר זה האיכות ("יש לי קהילה ואחוזי מעורבות מטורפים"). כלומר, האם מדובר באגו נטו או כי אתם משתמשים בפלטפורמה בשביל למכור שירות/ מוצר. 

במידה ובחרתם את האופציה השנייה, אני חושבת שאת יודעים מה התשובה שלי- איכות ומעורבות על כמות תמיד לוקח. 

ולסיכום,

עכומ שאני תמיד מזכירה ללקוחות שלי, צריך להבין את התוצאה/ יעדים העסקיים שלנו, ומשם לגזור אחורה לקהלים, פלטפורמות רלוונטיות לקהל, מסרים, ואז לבנות תוכנית אסטרטגית פר פלטפורמה ורק אז לצאת לדרך. 

ככה שלא משנה מה תחליטו, להיות עם 120K עוקבים, זה רק אמצעי ולא מטרה. תנו ערך משמעותי ואז הקהל המדוייק שלכםן יגיע. בהצלחה!

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email
Twitter

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן