הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

אז מה הקשר בין חשמל לסושיאל?
ניתוח ליווי שיווקי של קבוצת הפייסבוק "חשי- חשמלאים שיתוף ידע"

חשמל, כן, כן, הדבר הזה שזורם בקירות ומפעיל לנו את המחשב, האינטרנט, הטלוויזיה והמקרר. 

כל זה נדבר היום. טוב, לא ממש על איך חשמל עובד (כי באמת שאין לי מושג) אלא על קהילות, מוניטיזציה והצלחה. 

 

לפני שנה התחלתי תהליך ליווי דרך מעו"ף (זוכרים שאני מלווה עסקים, נכון?) כמלווה של נתנאל שמיעה, חשמלאי בכיר ומומחה בתהליך קידום קהילת חש"י- חשמלאים שיתוף ידע שהקים לפני 7 שנים כמקום בטוח לשאלות ותשובות מקצועיות. 

לעבודה שלנו היו 2 מטרות מרכזיות: מיצב את הקבוצה כמובילה בקרב החשמלאים (מבט פנימה) וקידום הקבוצה ויצירת מהלכים משפיעים (מבט החוצה). 

אז מה היה קודם?

הקהילה הוקמה כאמור כמקום בטוח לשאלות ותשובות בקרב חשמלאים מקצועיים בלבד. בהתחלה לא היה מקום לפרטיים/ חברות להיכנס (שאלת כניסה חייבה מספר רשיון או תאריך סיום לימודים). 
עד שהתחלנו לעבוד, היו מספר ימי עיון שחברי הקהילה העבירו לחברי הקהילה והקהילה הייתה מאוד פעילה ולא בכדי נחשבת לקהילה המקצועית ביותר בתחום החשמל.

דרך העבודה שלנו:

העבודה שלנו התבצעה דרך פגישות ליווי שלי, ועבודה מעשית של נתנאל מקים הקבוצה. 

 בהתחלה סרקנו את הקבוצה: מי האנשים, מאיפה בארץ, רמת פעילות, מה הפוסטים שמעוררים מעורבות, סימון האנשים המעורבים ביותר, כמה שכירים וכמה עצמאיים, האם יש נושא מסויים שמדובר הרבה, האם יש בעלי ידע מובילים בתחום.
בהמשך עברנו לסרוק מה קורה אצל הקבוצות האחרות: אילו קבוצות יש, כמה אנשים יש בהן, כמה פוסטים עולים ביום, רמת מעורבות, מי המנהלים, מה הם עושים וכו'.

המטרה לנגד עינינו הייתה כל הזמן, להעלות את ערך החשמלאים (פנימה והחוצה)- לנפץ את התדמית של החשמלאים ולהפוך את המקצוע לנחשק ומקצועי. העבודה כאמור, צריכה להיות מבפנים החוצה.  

בשלב השני התחלנו לקבע עוגנים בקבוצה: 

הכר את החשמלאי- הפינה שבה אנחנו מקדמים ומציגים את חברי הקבוצה

יד שניה- המקום למכור ולקנות אביזרים יד שנייה

שרשור משרות- מיועד בעיקר לשכירים

כאשר כל הזמן עולות בקבוצה שאלות, הערות, מחשבות, סקיצות, תמונות מחו"ל ומקרי בוחן. 

לאחר מכן, ולאחר הבנת השטח והקהל עברנו למעשים:
– קביעת ימי עיון מוסדרים של מומחים מתוך הקהילה (איך מתקינים חשמל בבריכה פרטית ועד קולטנים ומכוניות חשמליות). 

– יצירת דאטה מסודרת של חברי הקהילה: באקסל, בוואטסאפ וכו'.

– יצירת קשרים עם היבואניות הגדולות ביותר במשק לציוד עבודה לטובת שת"פ.

– קידום אג'נדה חברתית- (כמו אחריות תאגידית של קהילה) ברמה ארצית.

תוצרים:

העבודה התבצעה כאמור בשני שלבים: 

1. הגדלת הנפח והפעילות של הקבוצה מתוך הקבוצה: הפינות הקבועות העלות את החשיפה והמעורבות של הפוסטים, היו פניות בפרטי לטובת השתתפות ולקחת חלק.

2. יציאה החוצה ומעבר מקהילה אנונימית לקהילה בעלת אג'נדה חברתית משמעותית ויצירת תו תקן ארצי לתיקון ארונות חשמל. 

איך יוצאים מהקהילה החוצה למהלך משמעותי?

הכל התחיל כשנתנאל, הבעלים של הקבוצה עבר דירה לדירה ללא הארקה. מאחר והוא חשמלאי מומחה, הוא הבין את הבעייתיות והסכנה בדירה שכזאת ומכאן הבנו את היקף התופעה: רוב הדירות והבניינים שנבנו עד אמצע שנות ה- 80 נבנו ללא הארקה, ורק דירות ששופצו מאז (ובעלי הדירה לא חסכו) יש להן הארקה- כלומר, אי אפשר להתחשמל ממגע. 

ומכאן החלטנו לאת לפעילות אוף ליין מאחורי הקלעים: 

יצרנו קשר עם המוסד לבטיחות וגיהות- נתנאל וחיים גירון (המנהל השני) הגיעו לפגישה בה הם הסבירו על הקבוצה והחשיבות- וכולם הסכימו שכדאי ורצוי להתקדם הלאה למעשים

בשלב השני, יצרנו מדבקות "תו תקן" של חשי שחולקו לכל החשמלאים להדבקה על לוחות החשמל לאחר הבדיקה. 
עד היום (סוף ספטמבר) חולקו והודבקו מעל 30 אלף מדבקות.

חברות רבות רצו לתת חסות למהלך- אך החלטנו שכל המדבקות יהיו רק של חשי ללא מימון חיצוני. 

מדבקה חשי

הסיבה שלא רצינו להסכים למימון חיצוני (ותאמינו לי שנתנאל קיבל הצעות מטורפות) הייתה כי היה לנו חשוב לשמור ולשמר על תו התקן של חשי- כתו אובייקטיבי ולא מוטה או מטעם חברה כזאת או אחרת. 

ומה עוד קרה בקהילה מאז?

אחברי הקהילה נפגשו לכנס שנתי (הראשון לשמו) בתחילת אוגוסט- והכנס הפוך לסולד אאוט תוך 24 שעות. 
הכנס כלל מינגלינג, הרצאות מעולות, דוכנים והטבות לחברי הקהילה, צלמים, מגנטים, שי למגיעים- כמובן שהכל היה ממותג חשי.
החברים שהגיעו לכנס נהנו מאוד, פרגנו ברשתות- גם בקבוצה וגם בעמודים האישיים והקבוצה גדלה בזכות החשיפה. 

חשי בכנס
מנהלי חשי מימין לשמאל: תומר, חיים ונתנאל

🔽🔽🔽

אז לסיכום: כדי להפוך קבוצה לקהילה ולאחת כזאת שרוצה להשפיע עם אג'נדה- חייבים מנהלים שהם "על זה" עם המון מוטיבציה, רצון, יכולת להזיז הרים וכמובן אורך רוח. 

מהעבודה שלי עם קהילות, אורך רוח ועבודה מקצועית יכולה להוביל לתוצאות מעולות: הרי לא כל קבוצה היא קהילה (גם אם יש בה עשרות אלפי אנשים).

קהילה מבחינתי נמדדת לא רק בכמות הפוסטים אלא גם בערבות ההדדית, בחיזוק הקשר, בנתינת הידע והערך, בקידום אג'נדות ויציאה מהאון ליין לאוף ליין. 

לפני שאתם מתפטרים מהעבודה שלכם כי שמעתם שעושים כסף מקהילות- עצרו, נהלו את הקהילה ללא מטרות רווח, הגיעו להשגים, תבנו תוכנית משמעותית- הן לקהילה והן לעצמכם. הוסיפו מלא ידע וערך. 
– שלושת מנהלי הקהילה, עושים זאת בהתנדבות מלאה וללא מטרת רווח. הם כולם שכירים ועצמאיים, בעלי משפחות וכו'. 
את הקהילה הם מנהלים בזמנם הפנוי ומפיקים את ימי העיון במטרה לשדרג את הידע (כשם הקהילה) הן של חברי הקהילה והן את הידע האישי שלהם. 

◀️◀️◀️

אני עפה על הקהילה הזאת, ובחיי שלא ידעתי שחשמל זה עולם כל כך רחב ומעניין (לא תאמינו מה לוח חשמל מסודר עושה לחברים שם). 
ובשנה שעבדתי איתם נחשפתי לעולם מרתק ומעניין- ובעיקר לאנשים רציניים ומקצוענים מאוד שמבינים את הכוח של הקהילה שלהם, רוצים לשנות, לקדם ולהעצים את החשמלאים בכלל דרך הקהילה.

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן