הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

איך שומרים על החשבונות סושיאל שלנו?
כל הדרכים להימנע מחסימה!

לפני כמה ימים התקשרה אלי הנציגה שלי ממטא (פייסבוק) ואמרה לי שהם יוזמים גל שיחות טלפוניות לכל הסוכנויות הגדולות והבינוניות בישראל בעקבות כל החסימות האחרונות שיש עכשיו. אז החלטתי להרים את הכפפה ולכתוב את הפוסט הכל כך חשוב הזה. אז מתחילים! 

אנחנו משקיעים בפרופיל כל כך הרבה, מעצבים, מצלמים עשרות תמונות רק בשביל פריים אחד, מקדמים כותבים, מוכרים, הולכים לקורסם, משלמים לאנשי מקצוע ויועצים, ולפעמים לא עושים את הדבר הכי חשוב- קוראים את המדריכים של מטא (פייסבוק).

הפייסבוק והאינסטגרם הם אחד המקומות שאנחנו יכולים לשלוט על הפרסום של העסק שלנו, אנחנו מחליטים מה אנחנו רוצים שיעשה (בחירת הקטגוריה הנכונה של הקמפיין כמו חשיפה, מכירה, טראפיק), ולדייק את הקהל על ידי טרגוט מאפיינים, מיקום הופעת המודעה ועוד. 

בגדול, כל עסק יכול לפרסם, אבל, ויש פה אבל גדול, אי אפשר לפרסם הכל כולל הכל וחייבים להכיר את האותיות הקטנות, כי כל הפרה קטנה יכולה לחסום את החשבון, וכמה חסימות רצופות יכולות לחסום את החשבון לנצח. 

 

אז איך אפשר למנוע?

בואו נתחיל בהתחלה, קודם כל תכירו את החוקים של פייסבוק, אנחנו עובדים בתוך הממשק שלהם, ככה שאנחנו חייבים להישמע לכללים שלהם בין אם נרצה או לא. 

יש את רשימת הדברים שאסור לקדם: תמונות לפני/ אחרי, סמים, אלכוהול ויתר החומרים האסורים על פי חוק, תוכן למבוגרים כולל עירום חלקי ופורנטלי למטרות אומנות, פייק ניוז, הימורים, נשק, הבטחה לריפוי ממחלות, אפליה על בסיס גזע, דת, מין, הטיה מינית, מוצא, גיל ועוד. לרשימה המלאה של 31 הדברים שאסור לקדם בפייסבוק- ממש כאן  

לגבי פוליטיקה ופוסטים של גיוס עובדים, צריך לוודא שיש אימות לחשבון וחשוב להצהיר על המודעות לפני. אם אתם עובדים עם פוליטיקאים או מתמודדים בפריימריז, חשוב לבצע את אישור החשבון כמה שיותר זמן מראש כי מדובר בתהליכים ארוכים מאוד (אימות החשבון כולל שליחת תעודת זהות, ופרטים נוספים לא רק של המתמודד/ פוליטיקאי אלא גם של אנשי הצוות שלו). 

כמו שכתבתי למעלה, לפעמים פוסלים מודעה או שתיים, ואז אפשר להגיש ערעור, לתקן ולהסביר בכתב ואז צוות הרובוטים מאשר/ לא מאשר את המודעה. במידה ולא אישרו לכם את המודעה, תנסו לבדוק ולשנות, את התמונה ואת הטקסט (ממש לאחרונה לא אישרו לי מודעה שבתמונה היה לוגו של עמותה עם המילה יהודית…אחרי שהורדנו את הלוגואים, המודעה אושרה!).  

ועם זאת, אם פסלו לכם את המודעה פעמיים ולא אשרו את הערעור, אני ממליצה בחום אפילו לעשות הפסקה מפרסום או לקדם פוסט כללי מאוד שאתם יודעים שלא יעשה בעיות כי הדבר האחרון כי פסילות חוזרות ונשנות ישימו את החשבון שלכם במקום בעייתי, הקמפיינים לא יזוזו, המודעות יהיו תחת זכוכית מגדלת וכו'.  

ומה עוד אפשר וצריך לעשות?

זה לא משנה אם אתם אדם פרטי או מנהלים עמודים עסקיים או של קבוצה, החשבון שלכם חייב להיות מאומת בשני שלבים (כלומר, אימות דו שלבי). לכל הלקוחות שלי אני עושה את זה באופן אוטומטי כשאני משתלטת להם על המחשב כשאנחנו מתחילים לעבוד. 

ראשית, תעדכנו את המייל שלכם בפרופיל האישי. המייל צריך להיות המייל שיש לכם גישה אליו, עם עדיפות מובהקת למייל ג'ימייל.  

מייל פרופיל

בשלב השני, חייבים לעשות אימות דו שלבי. 
כן, כן, גם אם יש לכם רק פרופיל אישי, אתם ממש לא רוציםשבטעות מישהו ישתלט לכם על החשבון וכל הזכרונות והדברים שפרסמתם במשך השנים יעלם. 

אז איך עושים את זה? 
נכנסים להגדרות–> אבטחה והתחברות –> אימות דו שלבי.

בחלק הזה אתם תקבלו 3 אופציות: 

– שליחת הודעת טקסט: כאשר אתם נכנסים לחשבון ממכשיר לא מזוהה או בפעם הראשונה, תקבלו קוד של 6 ספרות לטלפון בהודעת SMS. 

– אפליקציית אימות: אפליקציה שאתם מורידים לטלפון שלכם ודרכה אתם מבצעים את האימות.
  **** עריכה אחרי פרסום: את הכתבה שלחתי לנציגה שלי במטא, והיא אמרה שאפליקציית האימות מתאימה לרוב האנשים/ מפרסמים מאחר והיא פשוטה לתפעול ובטוחה לניהול החשבון. 

– קודים לשחזור: תקבלו במחולל הקודים 10 קודים של 6 ספרות כל אחד. את הרשימה חשוב לשמור בנפרד ובמקום ידוע. אתם יכולים להשתמש בכל קוד פעם אחת בלבד. 

דרך הפעלת האימות הדו שלבי, יהיה קשה לטרולים ולאנשים אחרים להשתלט לכם על החשבון.

 

 

אימות דו שלבי

אז למה מטא בעצם חוסמת עמודים/ פרופיליים אישיים?

משיחות שערכתי עם הנציגים של מטא, גל החסימות שעברנו לפני כמה חודשים ושוב לאחרונה נובעת מהרצון של מטא להוציא את הבוטים משימוש וניצול לא נכון של המערכת, המשתמשים, הטרגוטים וכו'.

הגל התחיל בעקבות הבחירות בארצות הברית שם היה המון פייק ניוז במהלך הקמפיין של בוטים שפרסמו הן באופן אורגני והן באופן ממומן שקרים וסילופי מציאות. בעקבות כך, החליטו במטא (שאז עוד נקראה פייסבוק) להתחיל לחסום פרופילים וחשבון ביזנס על מנת לראות מי מבקש שחרור ומי לא. הרי כל מי שמבקש שחרור הוא פרופיל אמיתי, ומי שלא- פייק. 

מאז, ובעיקר במהלך החודשים האחרונים, יש מתקפת בוטים חדשה ששולחת הודע "כביכול" בשם פייסבוק ובסוף לינק עם הזדהות. אם אתם מקבלים לינק- לא ללחוץ עליו, ובטח שלא לתת את הסיסמא!!! 

ואיך אפשר לזהות את ההודעה? לפני כמה חודשים הכנתי לכם פוסט שלם שמסביר איך לקרוא את ההודעות בצורה ביקורתית!

 

ומה השלב הבא באבטחה?

מטא פותחת בימים האחרונים שירות נוסף בשם Facebook Protect, שכרגע פתוח רק לחלק מהפרופילים (שלב בטא) ובמהלך 2022 יהיה פתוח לכולם. מה שקורה בשלב הפרוטקט, זה ניטור וזיהוי איומים חיצוניים (למשל דיווחים מרובים על פרופיל מסויים) מאחר ומדובר בפרופיל בחשיפה גבוהה. 

מזמינה אתכם לקרוא עוד כאן

ומה קורה באינסטגרם?

האימות הדו שלבי באינסטגרם זהה 1:1 לאימות הדו שלבי בפייסבוק. חשוב מאוד לעשות, וזה לא כל כך משנה אם מדובר בחשבון פרטי, יוצר או עסקי. חייבים לעשות אימות דו שלבי ולחבר מספר טלפון שעובד, לשמור את הקודים וכו'. 

החזרת חשבון אינסטגרם לוקח הרבה מאוד זמן (אם בכלל), צריך לשלוח סלפי עם נייר כתוב בכתב יד עם הפרטים, הקוד והסיסמאות שתקבלו, וגם טובי המומחים בארץ, לא תמיד מצליחים להחזיר את החשבון הישן. 

🔽🔽🔽

לסיכום, 

אנחנו נמצאים כל כך הרבה זמן ברשתות החברתיות, משקיעים, מטפחים, יוצרים קשרים וחברויות (היי, אני הכרתי את בעלי בפייסבוק לפני עשור!) וממש חבל שבגל אי תשומת לב או שטות של לחיצה על לינק לא נכון כל מה שעבדתם עליו יעלם לחלוטין. 

אז שריינו לכם 10 דקות ותאבטחו את החשבון! אל תשכחו לעדכן אותי אחרי! 
ואם יש לכם עוד שאלות על הוואטסאפ ביזנס, מוזמנים לכתוב לי בוואטסאפ (ביזנס שלי) או בפוסט באינסטגרם!  

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן