הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

כותבים לאמיל"י- איך לכתוב ערך ותמורה

אז אמילי טסה לעבוד בסושיאל בפריז. כן, כולנו ישבנו ועשינו בינג' בסגר האחרון וראינו אותה עושה כל מה שאנחנו חולמים עליו (לטוס, להנות, לחגוג, לאכול טוב, לשתות וגם לעשות חיים באחת הערים הכי יפות בעולם.

אבל לפני שאמילי הייתה אמילי, המונח היה אמיל"י  והוא קיצור של "אני, מה יוצא לי מזה"? 

אנחנו עובדים כל הזמן בלחשוב מה יוצא לנו מזה- באופן מודע ותת מודע, כך למעשה אנחנו מצליחים להתקדם בעולם, חושבים אם לעשות דבר כזה או אחר, לקרוא את הפוסט עד הסוף או להמשיך הלאה.
אז במקרה הזה, כדאי לכם לקרוא עוד קצת! 

אני, מה יוצא לי מזה (?WIIFM – What's in it for me)

האם אנחנו כבעלי עסקים מרוויחים באופן ישיר מכל פעילות, פוסט שלנו? מאחלת לכם שכן, אבל בפועל כל מתן ערך מתווסף לעוד שכבה של הבנה, קבלה והפיכתכם לאוטוריטה.

לא כל הזמן צריך ללכת ולחשוב על עלות- תועלת. אני מעודדת את הלקוחות שלי (וכמובן גם אני פועלת ככה בעצמי) לתת ברוחב לב את המידע ובחינם- כי כשכותבים ערך, שני הצדדים מקבלים תמורה
למה? כי בשורה תחתונה, אפשר תמיד לקבל את המידע שאנשים מחפשים בחינם במרחק של כמה קליקים או שעות לימוד עצמי אבל הפוסטים שלכם מעמיקים את הערך המוסף שאתם נותנים ללקוחות ודרך כך הופכים אתכם לאוטוריטה ולמומחים בתחום שלכם.

איך עושים את זה? 

בקיצור– אמיל"י,.
בהרחבה– חדדו לקורא שלכם את התועלת והכדאיות של רכישת המוצר שלכם- הדגישו את הערך והתועלת  שהמוצר מעניק להם וכך תוכלו לחבר אותו למוצר ולהתקדם עוד שלב בתהליך המכירה.

חשוב לזכור,  אנשים לא אוהבים שמוכרים להם יותר מדי, שמוכרים להם ושדוחפים להם בגדול (היי קליקבייטס וקבוצות של התעשרות ב- 24 שעות- באמת שתנסו להתרחק כמו מאש). דברו פחות על המוצר וקדמו את התועלת שתצא לו מרכישת המוצר. לדוגמא: במקום לדבר על כמה שהטלפון מיוצר במעבדות יוקרתיות כדאי לדבר על קלות התפעול, המצלמה הטובה והמהירות שלו.
דוגמא נוספת היא במקום לכתוב פוסט על קולקציה יוקרתית לכתוב פוסט שמדגיש כמה שיקית ומלאה בסטייל את תראי עם השמלה החדשה.
דוגמא שלישית ואחרונה: במקום להדגיש כמה חשוב לשמור על תזונה נכונה, להדגיש את התחושה שיש אחרי אימון, על האנרגיות הטובות שיהיו למתאמן ואיך הוא ירגיש טוב עם עצמו אחרי, מה האימון והתזונה ייתנו לו.
אז איך כותבים את זה נכון? חדדו בשני טורים את התועלת והתכונה וכשאתם כותבים את הפוסט השתמשו ביותר מושגים ומשפטים מהטור הראשון ופחות מהטור השני.
הפכו את הטור השני למשפטים מורכבים שיתאימו לטור הראשון- והנה, אתם עוד צעד קדימה באמיל"י.
תועלות לדוגמא: רווח, שיפור החיים, בטחון כלכלי, ידע, התמקצעות, שקט, יחד, נוחות
תכונות לדוגמא: עמידות, יוקרה, זול, עמיד, פשוט, קל 

חשוב לזכור:

1.      כתבו את הפוסטים בשפה נגישה, ברורה וחברית- חשוב לשמוע על אותנטיות- מודל KISS, כזאת של יום יום ולא גבוה או מקצועית מדי ובטח שלא עם מילים מקצועיות או סרקסטי

2.      סוגי פוסטים מומלצים כוללים חשיפה, פתיחות, סיפור אישי חידוד הערך. גם אם מדובר בפוסט שמוציא קיטור או אנרגיה, חשוב שלא ישתמע ממנו מרמור או עצבות. חייבים לסיים באופטימיות, בעלייה או בהתגברות על הקושי

ומה אתם עושים? איך אתם מעניקים ערך ללקוח האמיתי או הפוטנציאלי שלכם? 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן