הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

אתר מעולה מתחיל בחוויית משתמש איכותית | מאמר אורח: עוזי שבת

אתר טוב הוא לא רק יפה, הוא צריך להיות גם אינטיאיטיבי, חכם ונוח לתפעול. אז איך עושים את זה נכון?  עוזי שבת, הבעלים של חברת Digital Solutions עם מאמר אורח על חשיבות חווית המשתמש באתר. עוזי, הבמה שלך..

ממה מורכבת חוויית משתמש באתר?

חוויית משתמש, היא החוויה אותה חווה משתמש בזמן פעילותו במערכת, מוצר או שירות מסוימים. חווית המשתמש באתר משיקה ומושפעת מממשק משתמש. ממה מורכבת חווית משתמש באתר? על כך נרחיב במאמר הבא. 

מהי חוויית משתמש?

לפני שנבין ממה מורכבת חוויית משתמש באתר, נבין מהי: חווית משתמש היא למעשה ביטוי המתאר את מה שהגולש מרגיש בזמן שהוא באתר, אפליקציה, תוכנה, מערכת ועוד. חוויית המשתמש מושפעת מגורמים שונים כשהמרכזי בהם הוא ממשק המשתמש או בשמו המקצועי UI.

 

חווית המשתמש היא אחד הדברים החשובים בהצלחתם של אתר, אפליקציה, תוכנה, מערכת, מוצר, שירות וכל דבר אחר. במידה והאתר לא מספיק נגיש או נוח, המשתמש לא ישקיע בו יותר מידי זמן. התפתחות האינטרנט והטכנולוגיה הובילה לכך שאנשים רגילים לקבל הכל במהירות ולכן חוויית המשתמש חשובה להצלחת האתר שלכם. 

ממה מורכבת חוויית משתמש באתר?

·         מראה- אחד האלמנטים המרכזיים בחוויית המשתמש הוא מראה האתר, כלומר, החוויה הוויזואלית. מראה האתר מספק למשתמש את הרושם הראשוני על האתר. במידה ומראה האתר לא נעים לעין או לא מספיק מושך המשתמש יכול לעזוב את האתר בקלות. לכן, אלמנט המראה הוא אחד האלמנטים המרכזיים והחשובים ביותר בחוויית המשתמש.

·         נגישות- אלמנט מרכזי נוסף יהיה נגישות האתר למשתמש. ככל שהאתר יהיה מתוכנן בצורה נוחה ונגישה יותר כך למשתמש יהיה כיף יותר להשתמש בו. תכננו את הפונקציות השונות באתר כך שיהיו קלות לתפעול ונגישות לכל משתמש.

·         אמון- חוויית המשתמש מורכבת גם מאמון המשתמש באתר. במידה והמידע המוזן באתר יהיה שגוי, או לא מדויק או טעויות איות, המשתמש לא יאמין לתוכן האתר ויעזוב אותו. שימו לב שתוכן האתר מדויק ולא מכיל שגיאות שונות.

·         תנועה- התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט הובילה לכך שאנשים מחפשים את מה שקל, נגיש ומושך. יכול להיות שהאתר שלכם יכיל מידע מצוין ויהיה נגיש אך לא ימשוך את הקהל להיכנס אליו. אנימציה היא אחד המרכיבים החשובים במשיכת לקוחות. היא מעניקה תחושת זרימה טבעית לגולשים ומושכת אותם להיכנס לאתר.  

כיצד לשפר את חוויית המשתמש באתר?

במידה וחוויית המשתמש שלכם זקוקה לשיפור חשבו קודם כל מראשו של הלקוח- מה האתר מספק, למי הוא  מיועד, האם הוא מושך, מה הזרימה שלו ועוד. לאחר שתבינו מה המשתמשים חווים באתר שלכם תוכלו לדעת כיצד לשפר את חוויית המשתמש שלהם.

 

בדקו אילו אלמנטים עובדים באופן הטוב ביותר עבור המשתמשים שלכם. וודאו כי הרושם הראשוני של האתר שלכם טוב, שהחוויה הוויזואלית היא נעימה ומושכת את עיני הלקוחות. שימו לב כי אחד הדברים שיכולים להרוס את חוויית המשתמש שלכם הוא אתר שלוקח לו זמן רב להיטען. לכן, דאגו שהאתר ייטען במהירות. בנו מערכת נוחה לתפעול, על מנת שהמשתמש לא יצטרך להשקיע יותר מידי מאמץ וזמן בפענוחה. 

***

עוזי שבת, הבעלים של חברת Digital Solutions. לאתר החברה: https://www.digitalsolutions.co.il 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן