הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

אם.. אז.. בואו נדבר על אוטומציה בעסק

מכירים את זה שאתם נרשמים לרשימת תפוצה (כמו אצלי בפופאפ למשל) ואחרי שאתם משאירים את הפרטים אתם מקבלים מייל של תודה שנרשמתם עם כל הלינקים החשובים? אז זאת אוטומציה

או שאתם מכירים את זה שרציתם ממש לקנות משהו וכבר הכנסתם לעגלה ואז נטשתם אותה- וקיבלתם מייל עם קוד קופון או הנחה? אז זאת אוטומציה

או שיש לכם יומולדת ואז אתם מקבלים עשרות אסמסים של שוברים והנחות ומיילים עם חגיגות? אז גם זאת אוטומציה!

וכן, בטוח נרשמתם לאיזה קורס דיגיטלי, וכל יום אתם מקבלים מייל המשך ואז עוד אחד אחרי 3 ימים ועוד אחד שבוע אחרי? אז זאת אוטומציה

ואם אתם בעלי עסק ועושים קמפיין לידים ואתם רוצים שיעבור ישירות מהפייסבוק למערכת ניהול הלקוחות שלכם (CRM) בלי מגע אדם- אז בום! גם את זה אפשר לעשות באופן אוטומטי

אז מה זאת אוטומציה?

אוטומציה, אוטומציות, בלי ספק שזה אחד השורשים שאני משתמשת בהם הכי הרבה בפגישות ייעוץ שלי. 

להעביר את העסק להיות יותר טכנולוגי זה מלחיץ לפעמים, וכן, גם דורש השקעה- כספית ומחשבתית, אבל בהמשך מדובר בחיסון אדיר של זמן ומשאבים של העסק בכלל ושל הזמן שלם בפרט.

המטרה היא להבין מה אתם עושים הכי הרבה פעמים בעסק שלכם באופן טכני (קופי פייסט בין הפלטפורמות השונות) ופשוט להפוך את הכל למהיר יותר, וכן אוטומטי. 

כבעלי עסקים אנחנו פעולים בכמה פלטפורמות ובלי ספק מנסים תמיד לייעל את הזמן שלנו- בכמה תוכנות פשוטות (יחסית) וקליקים אנחנו יכולים להפוך את העסק שלנו למהיר יותר.

המטרה שלנו היא לייעל את העבודה, ולראות את התמונה המלאה מלמעלה בכל שלב ושלב שתל הלקוח אצלנו בעסק- וכן, זה לא משנה אם מדובר באדם אחד או בחברה גדולה, המטרה שלנו היא להבין במקרו מה עובד ומה לא, לנתח, לחדד, לדייק את המוצר שלנו כי שיימכר יותר- כלומר, יותר ניתוח מדוייק וקר בפחות זמן ומשאבים. 

מעקב מכירות הוא אחד הדברים הכי חשובים בעסק- אסור לנו לסמוך על תחושת הבטן שלנו אלא להבין ולקרוא את הנתונים בצורה הקרה ביותר: מה הפריטים הכי נמכרים באיזה שלב של העונה, איזה קמפיין מוצלח יותר ואיזה פחות, מאיפה מגיעים הלידים והמכירות (כלומר מאיזה ערוץ שיווקי) ומכאן לצאת לעתיד. 

 

אוקי. שכנעת. אז מה המאסט?

אוקי, כאן יש לנו כמה דברים שחייבים להכין: 

נותנים שירות? 
– הרשמה לרשימת תפוצה (פופאפ מהאתר) עם מייל מעוצב של תודה שנרשמת
– ניוזלטר שרק אותו אתם מעדכנים כל פעם
– לינק לשליחה ללקוח לטובת תיאום פגישות ביומן (זה הלינק שלי לתיאום שיחה של 15 דקות ביומן שלי- לינק)
– חיבור קמפיין הלידים דרך זאפייר למערכת ניהול הלקוחות (CRM)
– קמפיין טפטוף לקורסים דיגיטליים (לקחתי את המושג מהניוזלטר של זאפייר מערכת שאני עובדת איתה עם הלקוחות שלי) שבה אנשים נרשמים לקורס דיגיטלי וכל יום מקבלים מייל המשך למייל הקודם, וכן, אפשר לתכנן את האוטומציה לפי ימים ושעות ולהוציא את הסופ"ש החוצה למשל.
– סנכרון אנשי קשר בין המערכות
– חיבור חתימת טפסים דיגיטלית למערכת ניהול הלקוחות
– הזמנה להשארת פידבק ברשתות החברתיות כמה ימים אחרי סיום העבודה

בעלי חנות איקומרס?

– הרשמה לרשימת תפוצה (פופאפ מהאתר) עם מייל מעוצב עם קוד הנחה לרכישה הראשונה
– קמפיין נטישת עגלה. גם פה אפשר ליצור קמפיין טיפטוף של שעתיים אחרי נטישה, 10 שעות אחרי נטישה. רק שפה צריך לחשוב על אינסנטיב טוב שיכלול אולי קוד קופון או אינטגריה עם האתר והפריטים שננטשו בעגלה).
– קמפיין יומולדת/ יום נישואין
– חיבור השארת הפרטים לטופס המשלוח 
– קמפיין לאלו שלא רכשו הרבה זמן (יכול להיות גם ניוזלטר חודשי)
– חיבור מהסליקה למערכת חשבוניות וקבלות
– הזמנה להשארת פידבק ברשתות החברתיות כמה ימים אחרי קבלת המשלוח

עוד רעיונות לאוטומציות:
– קביעת פגישות
– יצירת דוחות קבועים
– ניתוח מדדים בקמפיינים לאורך זמן
– WorkFlow לתהליכים מורכבים בין כמה גורמים

אוקי. אז איך מתחילים?

קודם כל צריך וחייבים לתכנן מראש- להבין את ה"מסע לקוח" שאתם מתכננים ללקוחות שלכם, מה אתם רוצים שיקרה- כלומר מה הטריגר, באיזה שלב כל אחד מהלקוחות שלכם נמצאים, מה מגיע לפני ומה אחרי ולחדד את ה-אם.. אז 

אם הלקוח נרשם אז הוא מקבל מייל
אם היא נרשמת לרשימת תפוצה אבל לא פותחת את המיילים במשך 4 פעמים אז היא תקבל …
ואלו רק דוגמאות קטנות. 

אחרי שהבנתם מה אתם רוצים שיקרה, איפה הלקוח שלכם "נעלם" במהלך המסע שלו מהרגע שחיממתם אותו ועד הרגע שרכש, יהיה לכם קל יותר להבין וליצור את האוטומציות או לעשות פילוח מינויים של אלו שתמיד רוכשים בסיילים לעומת אלו שתמיד קונים בתחילת העונה- לכל אחד צריך לדברר בצורה שונה ועם מסרים שונים. 

חשוב לזכור

יש לכם רשימת לקוחות גדולה? אני ממש ממליצה לכם לעשות A/B Testing לכותרות, פניות אישיות לעומת פניות כלליות, שעות משלוח ותפוצה, וכל הזמן לבדוק אפשרויות ותת ניתוחים על מנת להבין ולחדד לעצמכם מה הדבר הכי מדויק לקהל שלכם ומה מביא לכם הכי הרבה מכירות/ פניות. 

זה נכון שדיברתי על זה שאוטומציות מקלות על העניינים, אבל כמו כל דבר בחיים, זה לא שגר ושכח, אלא צריך לעשות פה עבודה ובדיקות וניסיונות. 

אוקי, ומה השלב הבא?

אחרי שהבנתם מה צריך להיות ואיך. פשוט תתחילו לבנות. 
יש לנו בישראל מערכות ניוזלטרים מעולות כמו רב מסר, סמוב ואקטיבטרייל ופלאשי שהיא מיועדת לאיקומרס
ומערכות בינלאומיות כמו מיילצימפ (שאני משתמשת בה) 

המערכות השונות בעלות בסיס זהה של שליחת מיילים, CRM בסיסי, תזמונים ומסעות לקוח מורכבים יותר ופחות לפי הסגמנטים של הלקוחות (כמו שכתבתי למעלה- הרוכשים של תחילת העולנה VS אלו של סוף העונה)- במיילצימפ למשל יש אוטומציה אחת בחינם עד רשימה של 2,000 יוזרים. 

מה עוד אפשר למצוא באתרים האלו? אפשרות ליצור עמודי נחיתה פשוטים ומעוצבים בתבניות, חיבורי פופאפים לאתרים, מסעות לקוח, אוטומציות,  ועוד. 

אני ממליצה  קודם להבין מה אתם רוצים ואז לבנות (אפילו על דף בסקיצה) ממש ברמה אם ואז  ובשלב השני  לחפש את המערכת שמתאימה למה שאתם רוצים לבנות

על מה כדאי להסתכל/ איך לבחור? 

– מחיר בסיס+ מחיר שדרוג
– התממשקות לאתר שלכם או לפלטפורמה שממנה אתם מקבלים את הלידים
– אפשרויות לניהול עצמי ברמת הקמפיין
– אפשרויות לעיצוב עצמי ברמת הגרפיקה
– טבלאות ניתוח והבנה של הקמפיינים שאתם עושים
– שירות לקוחות מהיר (היתרון המשמעותי לדעתי של האתרים הישראליים זה שירות הלקוחות שבעברית, במרחק שיחת טלפון אחת ומישהו עונה, מסביר ואפילו משתלט על המחשב שלך ע"מ להראות לך איך לעשות את האוטומציה נכון)
– המלצות מקולגות. בלי ספק המערכות האלו עושות שדרוגים בנראות ומציאות הרים וגבעות, אבל אני תמיד ממליצה להתייעץ עם הקולגות שלנו, לשמוע עם מה הם עובדים ומה היתרונות והחסרונות של הלקוחות הקיימים.  

 

****
בברכת אוטומציה קלה ומהירה, אני בטוחה שברגע שתתחילו, תתאהבו בדיוק כמוני 🙂 

עוד לא? דברו איתי ונראה איך עושים את זה נכון! אני מחכה לכם בכל הרשתות שלי וכמובן גם בוואטסאפ.

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן