הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

שלושת ה- ח': חגים, חופש וחזרת.
הימים של אוקטובר 2022 עכשיו באוויר

אני יושבת וכותבת לכם (ולי) את הפוסט הזה ממש באמצע ספטמבר, כששעון החול של החגים התהפך ומתחילים להרגיש איך הזמן אוזל ואנחנו במירוץ המטורף של להספיק לפני ראש השנה והחגים- כשאנשים עוד עונים למיילים ולטלפון. 

אז כמו שאני צופה את זה, וראיתם בכותרת, יש החודש שלושה ח': חגים, חופש וחזרת. וארחיב ממש בהמשך 

ה- ח' הראשון: חגים

תראו, יש דברים שאי אפשר להתעלם או לשכוח, הם קבועים בלו"ז שלנו (ממש כמו לשלם מע"מ) ולהגיש דוחות שנתיים.

גם אם נתעלם- זה לא יעלם. ולכן, אנחנו צריכים להיות מוכנים מראש, להכין את כל הגאנטים מראש, לעבוד קצת יותר שעות וקשה בימים שיש לנו עד ובין כדי להנות מהחגים באמת- ולא לרוץ אחרי ארוחה משפחתית לכתוב, לצלם או לערוך. 

כן, התכנון מראש אקוטי וחשוב מאוד. אנחנו חייבים וחייבות להמשך לשווק, גם כשפחות מתאים או כשיש לחץ ועומס, להישאר במודע, לפתח קשרים וליזום עוד דברים. 

להמשיך לשווק כל הזמן, או אפילו לרדת קצת בעוצמה אבל להישאר על אש קטנה, זה תמיד עדיף מאשר לעשות הפסקה לחלוטין, להקפיא פעילות ואז לחזור- כי אחרי הפסקה כזאת, זה ממש כמו להתחיל מהתחלה, ות'כלס זה די חבל

ה- ח' השני: חופש

כל מי שעצמאי/ בעלת עסק יודעת שאין דבר כזה חופש אמיתי- דרך להתנתק לחלוטין ולשכוח את היום יום (ולא משנה על איזה חוף אתם בתאילנד) תיבת המייל והוואטסאפ עובדים ומקבלים הודעות ובקשות 24/7 והחיים מחוץ לחוף ולקוקטייל ממשיכים.

אז איך אני יוצאת לחופש? בדיוק בשביל זה גייסתי 2 עובדים מדהימים לפני כמה חודשי, כשהבנתי מה הצפי חופשות שלי- ככה שהם מכירים את העבודה והלקוחות כבר כמה חודשים והם אלו שמגבים אותי כשאני נוסעת- אני כמובן מעודכנת בהכל אבל משחררת להם את העובדה השוטפת- ולכן החלטתי שאני נוסעת בלי הלפטופ (אלא רק מחוברת מהטלפון לכל הדברים והפלטפורמות).

בנוסף, מעדכנת את הלקוחות שלי כמובן על התאריכים שאני נוסעת,  בודקת פעם ופעמיים ושלוש לפני שאני נוסעת שהכל מוכן, שהכל מתוזמן ושכל הקמפיינים מוכנים מראש. 

בחופש אני ממליצה להתנתק (עד כמה שאפשר) ולמלא מצברים, לראות מה קורה אצל הקולגות שלנו בעולם, להיחשף לקולגות שלנו במדינות אחרות, ובאמת לפתוח את הראש, לשאוב השראה ולהסיק מסקנות כלפי העסק שלך.

אוקטובר 22 הימים בדיוק בזמן
הימים הבינלאומיים של אוקטובר 22- להורדה בחינם

ורגע, למה ה- ח' השלישית היא חזרת? 

מי שמכיר אותי פה באופן אישי, יודע שאבא שלי מכין כל שנה חזרת לבנה (טעימה בטירוף וחריפה פיצוצים) וריבת בצל (מושלמת ברמות!) – ומי שרוצה צנצנת קטנה, צריך להזמין לפחות חודש מראש. כן, נכון, יש פה עניין של ביקוש והיצע. 

כמה ימים לפני ראש השנה, הוא עובר בין כל המזמינים ומוסר את המשלוח לחג, והכי כיף בכל הסיפור הזה, שברגע שנכנסים לסבב, זה 4LIFE. 

אז למה אני מזכירה את זה? כי כמו החזרת של אבא שלי, שאנשים מכירים, שמעו וטעמו- ולכן יודעים להזמין מראש. 
וכן, מי שלא משריין לו לפחות חודש מראש צנצנת יקבל טעימה רק בפסח, כלומר כשיהיה סבב נוסף.

ולמה זה כ"כ משמעותי? כי אנחנו כבעלי עסקים תמיד רוצים להגיד כן. 
כן לעוד לקוחות, לעוד מכירות ולא מבינים שלפעמים שכל כן יכול לפגוע בנו ממש- כי אם נגיד כן, עד הרגע האחרון, לא נוכל להכין את יתר הדברים שמסביב לארוחה ונגיע לחגים עם הלשון בחוץ. 

כשאנחנו אומרים משהו ועומדים מאחוריו, זה הופך אותנו לעסקים ולבעלי עסקים רציניים, הרי לא תבקשו מהסניף של מנגו שיפתחו לכם באמצע הלילה כי לא הספקתם נכון? אז למה שאתם תהפכו ותתהפכו? רק כי אתם עסק קטן? ולא נעים לכם?

ואם נחזור לחזרת של אבא שלי ולמזמינים: הידיעה שיש דד ליין להזמנות לחג, זה ממש חשוב- גם בשבילו לדעת כמה להכין, וגם בשביל המזמין, לידיעה שהוא ברשימת ה- VIP.

אצלכם בעסק, זה בדיוק אותו הדבר: אתן יודעות מה העבודה או ההשמנה כוללת, את ההיקף שלה, את הזמן שאתן משקיעות בנוסף, את המקצועיות, וללקוחות שיש לכן גבולות, על שעות המקצועיות שלכן וכן, גם על ה- FOMO שיש לו כשאתן אומרות, "תודה רבה על הבקשה, אבל אני מקבלת הזמנות לחג רק עד יום שלישי" או "שנתחיל לעבוד רק אחרי החגים". 

ועוד נקודה חשובה למחשבה: כשאנחנו מגמישים את החוקים שלנו (למשל עונים למיילים ששולחים לנו בלילה- למרות שחידדתם את שעות העבודה/ מתחילים קמפיינים בלחץ של זמן כי עכשיו-עכשיו- עכשיו מבקשים ממכם, ולמרות שיש לכם נהלים ברורים של תחילת עבודה)- בסופו של דבר מי שיפגע הכי הרבה אלו יהיו אתן: הלקוח תמיד ינסה לבדוק אתכן את הגבולות מחדש, לבקש רק עוד טובה אחת, ולצערי, גם יזלזל בכן ובזמן שלכן (אבל ענית לי פעם, למה את לא עונה לי עכשיו או זאת רק שאלה קצרה או אבל מה איכפת לך- תתקתקי לי את זה מהר, כי אם אלך למישהו אחר זה יעלה לי יותר.. )

בקיצור, תהיו החזרת בוטיק של אבא שלי- תעמדו במילה שלכן, ותתנהלו בשלווה ובנוחות בזמן שלכן ובתנאים שלכן. ומי שלא טוב לו.. שיחכה לסבב הבא של המשלוח. 

אז אוקטובר פה,

 

המחירים של הקמפיינים כמו שאתם מרגישים עולים בטירוף, והמגמה הזאת תמשיך ותעלה עד הבחירות- 1.11 (כלומר עוד חודש וקצת). ובתקווה שאחרי הבחירות המחירים יחזרו לעצמם (לפחות עד הסיילים של נובמבר). 

אז מה אפשר לעשות? לפתח עוד ערוצים: יותר מעורבות בקבוצות רלוונטיות, יותר מינגלינג, יותר אסמסים, ניוזלטרים, הודעות, מעורבות אצל לקוחות, זמן להכניס את הלקוחות מאחורי הקלעים, ליצור ימי פרסום קבועים, ליצור פינות קבועות, לנסות את כל מה שאין לכם זמן אליו בשוטף- ובעיקר לנסות עוד ועוד פלטפורמות וזויות לקדם את העסק שלכם. 

קדימה, שתהיה לנו שנה טובה, מאושרת, מרימה ומשמחת מאוד! 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן