הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

ניהול עסק ב-4 ממדים | מאמר אורח: חשבונית ירוקה

יש עצמאים שניהול העסק בא להם בצורה טבעית וזורמת ויש עצמאים שמבחינתם ההתעסקות עם כל מה שלא קשור לעבודה עצמה, היא ביצה תובענית וטובענית. אז גם לאלה שמנהלים את העסק ביד רמה וגם בשביל כאלה שמתחמקים מכל דוח, פרוצדורה או ביורוקרטיה – הנה 4 אלמנטים שיהפכו את ניהול העסק לקל ופשוט יותר, ואת העבודה למהנה יותר.

לקוחות

ניהול עסק עם לקוחות שטוב איתם הוא הבסיס לעסק שקל לנהל. כשהיחסים טובים, כשיש קשב וכשיש הוגנות בסיסית – גם בשירות שלכם וגם מצידו של הלקוח בנושאי תשלום ותכולה, הכל טוב. 

 

איך לקוחות שמחים באים לעולם? הנוסחה די פשוטה – הם צריכים להרגיש בבית אתכם. להבין שיש להם פרטנר שחושב ודואג להם. זה קורה קודם כל עם זווית ההסתכלות שלנו על הלקוחות – להבין את הצרכים שלהם, את העמדה שממנה הם פועלים, מה חשוב להם להשיג, ומשם לתפוס את התפקיד הזה. זה אומר לשקף להם תהליכים, סטטוס, להסביר עיכובים, לא להשאיר אותם בלי פתרון ולהקשיב בצורה פתוחה לעמדה שלהם. זה לא אומר לבטל את העמדה המקצועית ואת האינטרסים שלכם – אלא פשוט להציג אותם בצורה טבעית וכנה. הטבע יסדר את עצמו וישארו אתכם הלקוחות שירצו סוג כזה של קשר, ומשם עבודת הניהול שלהם תהיה קלה יותר.

ניהול זמן

כולנו יודעים שאת הזמן אפשר למרוח, אבל לא הרבה יודעים שאפשר לעצב, לכווץ ולרווח, וזה לגמרי בידיים שלנו. אז קבלו קסם: תכניסו את כל המשימות שלכם ליומן. יש לכם משימה שאורכת שעתיים? תמצאו את השעתיים הכי מתאימות ושבצו ביומן את המשימה. שיחה של חצי שעה – גם. שעה לצפייה בוובינר – ברור. זה יעשה לכם סדר בעיניים וגם ייתן אינדיקציה טובה אם עמדתם בזמנים שקבעתם.

טיפ למתקדמים I: השאירו 20% מהזמן של כל משימה פנוי. המרווח הקטן הזה יאפשר לספוג כל מיני בלת"מים של הרגע האחרון או שיחות שהתארכו ויהפוך יום עמוס מידי ליום אפקטיבי.

 

טיפ למתקדמים II: בזמן המשימה תהיו ממוקדים במשימה. כל המולטי-טאסקינג הזה שאתם בטוחים שאתם אלופים בו – הוא לא טוב בשום צורה ליעילות, ואת זה מוכיחים הרבה מאוד מחקרים בנושא.

נהלי עבודה

עסק טוב הוא עסק שקיימות בו שגרות עבודה, נהלים למקרים שונים ותוכניות ברורות להתנהלות בסיטואציות שונות. יש לו שגרת לימודים והדרכות, יש נוהל איך קולטים לקוח חדש לחברה, איך מתניעים פרויקט ואיך אנחנו מנהלים אותו ואפילו איך גובים תשלום מלקוח שלוקח את הזמן.

השגרות האלה מאפשרות למערכת (גם של איש אחד) לעבוד בצורה שוטפת, לפעול במקום להתלבט, ליצור שקט כבסיס ליציבות. 

הדרך ליצור נהלי עבודה היא להפוך את ההרגלים שלכם לעקרונות ולסדר פעולות. למשל, לכתוב את הדברים שאתם צריכים לקבל מהלקוח לפני פרויקט במסמך ומיד עם ההתנעה לשלוח לו אותו. גם חסכתם זמן, גם הראתם מקצועיות וגם קיבלתם בדיוק את הדברים שאתם צריכים בצורה מרוכזת. 

 

את אותה שיטה קחו לבתנית פעולה לכל תחום שתרצו – למשל, איך מסיימים פרויקט עם לקוח (שיחת סיכום, מייל תודה מקורי) או איך אתם נראה תהליך הלמידה וההתפתחות האישי שלכם. תבניות והרגלים נוצרים על ידי נעיצת הפעולות בלוז, יצירת תבניות וחזרה על הפעולות עד שהן מוטמעות. זה חשוב כשאתם עסק של איש אחד וזה חשוב פי כמה שהעסק גדל וכבר יש עובדים.

 

טכנולוגיה

 

את כל הדברים שציינו למעלה, טכנולוגיה יכולה להעביר לטורבו. על איזה מערכות אנחנו מדברים? מערכבות ניהול פרויקטים יכולה להכניס לכם שקט ושקיפות בתהליכים, מערכות לקביעת פגישות מאפשרת ללקוחות לראות בדיוק מתי אתם פנוים ורוצים להיפגש (כמה מיילים חסכתם רק על זה?), מערכת להפקת חשבוניות חכמה תאפשר לכם להפיק מסמכים או לנהל הוצאות על הדרך וכלי לחתימה דיגיטלית על חוזים יאפשר לכם לנהל את הניירת שלכם חכם. ואלה רק כמה דוגמאות קטנות איך טכנולוגיה יכולה להפוך את ניהול העסק להרמוני ואת הזמן שלך לפנוי יותר. 

חשבונית ירוקה:  כלים דיגיטליים נוחים ופשוטים לעצמאים.
לאתר: greeninvoice.co.il

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן