הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

בואו נדבר על לידים!
מתי יוצרים קמפיין, איך ומתי חוזרים ללידים ועל מה חשוב לשים לב.

פתאום שיחה ממספר שאתם לא מזהים, הטרו קולר מציג שם לא מוכר, מרימים ומהצד השני? קול שאומר היי, אני XX ושמעתי עליך, אני מחפשת בדיוק אותך. 

אז נכון, לא כל הלידים והפניות שתקבלו יהיו על מגש של כסף- ואנחנו לפעמים וללקוחות מסוימים צריכים לעשות קמפיין לידים.

ואז לפנות/ לחזור ללקוחות, כלומר לחזור אל האנשים שהשאירו פרטים. 

אז מתי חוזרים ללידים, איך ובאיזה חלק מקימים קמפיין לידים במשפך השיווק? (לא סגורה על משפך השיווק? בואי לכתבה הזאת- לינק).  ס;

אז נתחיל בהתחלה- מתי משלבים קמפיין לידים במשפך?

האמת, שאין פה תשובה ברורה וחד משמעית כי הכל תלוי במוצר שלך, ותני לי להסביר.

ישנם כמה סוגים של לידים- חמים וקרים. בגדול, תמיד, אבל תמיד עדיף להגיע לכמה שיותר לידים חמים, כלומר, להעביר אותם במשפך השיווק, שהפוטנציאליים יכירו את המותג שלך, שייחשפו אליך, שירגישו בנוח להשאיר פרטים.

אפשר לבנות משפכים הכוללים וובינר חינמי עם הצעת ערך ואטומציות של רכישה בסוף, אפשר לבנות משפכים של חשיפה למותג, הצעת ערך ואז רימרקטינג עם הטסטמוניאל. 
ולפעמים גם קמפיין לידים של מותג חזק שקורא לאנשים להצטרף יכול להוביל לעשרות לידים בעלויות ממש נמוכות (בעיקר כי מכירים את המותג עצמו).

אם אתן לכםן דוגמא של קמפיין שעשיתי ממש החודש: לידים למתחם עבודה. את המתחם מובילה חברה שמאוד מוכרת באזור שלה, והקמפיין פונה רק לתושבי העיר.

תוך שבועיים וחצי השגתי להם מעל 70 לידים רלוונטיים בעלות של פחות מ- 3 שקלים לליד.

האם אותו הקמפיין בדיוק היה עובד על חברה אחרת ובעיר אחרת? סביר להניח שלא- ולו כי כאן הקמפיין עלה אחרי שהצגנו את הערך של המקום, קידמנו הרצאות וקורסים, הקהל שלנו מכיר את המקום ואז קמפיין לידים לכל הקהל החם.

ובמקביל, קמפיין לידים לטובת משרה מסויימת כל השנה קיבלנו סביב ה- 40-50 לידים בחודש ופתאום בחודש האחרון מעל 100 לידים בחודש.

כאן, הקהל שלנו לא חם (ואפילו קר) מאוד, אבל בתוך הטקסט אנחנו מביאים את הצעת הערך (משכורת גבוהה, תנאים מעולים, מינימום תנאי סף) אבל בעקבות שינויים בעולם העבודה+ העובדה שתמיד ביולי- אוגוסט הרבה משרות נסגרות ואנשים מתפנים לחשוב "מה הלאה?" 

ככה, שמה שחשוב זה להכיר את הקהל שלך, לפרטי פרטים ולהבין מה ומתי לכתוב את כל האותיות הקטנות, ולבנות את הקמפיין בהתאמה לקהל.

אז מה לבקש בטופס לידים?

זאת שאלת השאלות: אני בגישה של מינימום שאלות בטופס- תמיד חשוב לי שם פרטי, משפחה, טלפון ומייל. ועל זה מוסיפה שאלות נוספות שהן חשובות לקמפיין: עיר, שעה שאפשר לחזור (בוקר/ צהריים), שם העסק.

לרוב אני מוסיפה עוד 2 שאלות אמריקאיות/ מילוי אוטומטי שאנשים לא יתעכבו על הטופס וישלחו את הפרטים מהר.  

מתי לחזור ללידים?

כמה שיותר מהר ועד גג 24 שעות (חוץ משישי/ שבת וחג כמובן). 

למה? כי בואו נבין איך ואיפה הלקוח הפוטנציאלי שלכם השאיר את הפרטים, הוא גלל בפיד, יכול להיות שחיפש את התחום שלכם לפני (או שלא), ראה את המודעה, נכנס, השאיר פרטים, הגיע לדף תודה וחזר לחייו. 

כמו שאתםן יודעות, אנחנו גוללים מעל 52 מטרים של תוכן ביום. כל יום. ולכן, הסיכוי שאותו ליד ייזכור עוד שלושה ימים או שבוע שהשאיר פרטים הוא קלוש מאוד, כן, לפעמים גם 24 שעות אחרי זה הרבה מאוד זמן אחרי. ולכן, תמיד עדיף 

אז שיחה או הודעה?

אני אולד פאשן, ותמיד אעדיף להתקשר לליד, ואז אם הוא לא עונה, לשלוח וואטסאפ ורק בסוף מייל. 

למה? כי אני חושבת שבשיחת טלפון אחת של 5-10 דקות, אפשר לדעת ולהבין הכי הרבה: על הלקוח, מה התקציב, מה המטרות, מה הוא צריך, מה ההיסטוריה שלו ועוד.

שיחת טלפון אחת תמיד מהירה יותר מהודעות (שיכולות להמשך על יום שלם). 

משיחה אחת אני יודעת אם אנחנו נתקדם או לא, אני שומעת את הקול והטון ומבינה מה הוא גם לא אומר ואומר בין השורות. 

רוצה לקרוא על שיחות מכירה? בואי לכאן- לינק 

ואם לא ענו לי?

כן, זה קורה. והאמת, אפילו הגיוני. 

אז אחרי שניסית להתקשר ולא ענו- שלחי וואטסאפ (מנומס)- תציגי את עצמך, תכתבי את כל הפרטים בצורה ברורה, תבני אוטומציה קלילה עם שאלות ותשובות, וכמובן- תסיימי עם סימן שאלה! 

מתי יהיה לך נוח שנדבר ואסביר לך יותר? האם תרצי לינק לרכישה? מתי תרצו להתחיל? 

תמיד עם שאלה פתוחה, שמחייבת את הצד השני לענות- ולו מנימוס בסיסי.

ואם לא עונים לך להודעה? 

תנסי שוב. אני האמת, שולחת עד 2 הודעות בפרק של 24/48 שעות. לא עונים? מבחינתי התשובה לא, וממשיכה הלאה. אין מה לעשות יותר מ- 2-3 וואטסאפים. אם לא עונים, ההפסד כולו שלהם! 
אז איך עושים פולו אפ? בואי לכתבה הזאת- קליק

ואיך עוקבים אחרי הלידים? איך אני יודעת אם הליד טוב?

כן,יש דרך להבין ולעקוב אחרי הלידים- רשימות וטבלאות. 

לחברות גדולות, שמקבלות הרבה מאוד לידים, אני ממליצה על מערכת CRM (מערכת ניהול לקוחות) ואוטומציות (למשל זאפייר) שמחברת בין הקמפיין במטא ישירות למערכת- ככה תוכלו לעדכן בכל שלב ושלב על הסטטוס של הלקוח.

ולקוחות קטנים? שאין להם הרבה לידים? מוזמנים פשוט לעשות טבלה פשוטה באקסל שכוללת: שם, טלפון, מייל, כתובת, קמפיין, תאריך ושעה להשארת הליד ואז פנייה ראשונה/ שנייה/ שלישית+ סטטוס של כל פולואפ (מה אמרו), סגירה- ומתי מתחילים.
ממש לקבל את כל הפרטים שחשובים (ולהקפיד שיהיו רק השאלות החשובות). 

ולמה חשוב בעצם לעקוב אחרי סטטוס ההתפתחות: 

ראשית, חשוב להבין באיזה שלב הליד נופל- האם אחרי השארת הפרטים- ואז צריך להביא לידיעתה של הקמפיינרית או בשלב הצעת המחיר/ מכירה- ואז צריך להבין למה לא מתקדמים? האם בגלל המחיר? השעות? הצעת הערך? 

אחרי כמה וכמה לידים (נניח מינימום 10 לידים) אפשר כבר להבין מגמה: איך הלידים, על מה צריך לעבוד (הן מהצד של הקמפיינרית והן מהצד של הלקוח), לעשות פיין טיונינג ואז להמשיך את הקמפיין. אין קמפיין אחד שהולך ממש טוב, אלא צריך לעשות כל הזמן התאמות עד שמגיעים לתוצאה- הן מבחינת סגירות והן מבחינת עלות לליד. 

ולסיכום,

קמפיין לידים צריך להגיע עם אסטרטגיה ברורה לגבי המוצר/ שירות שאתםן מוכרות. ולכן, יש לפנות את היומן והלו"ז לטובת חזרה ללידים + פולואפ!

לידים מתקררים בשנייה אחרי שהפוטנציאלי לוחץ על כפתור השלח- אז במקום להלחם עם ליד קר, בואו לאכול מנה חמימה וטעימה. 

בהצלחה!ד

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email
Twitter

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן