ככה תפגיזו בנאום מעלית מושלם (ובלתי נשכח!)

אתם כבר יודעים מי זה הלקוח המושלם שלכם- זו יכולה להיות האמא מהגן או השכן העשיר ממול. 
אולי זאת אשת העסקים שמנהלת סטארטאפ או מנהל המחלקת רכש בחברת היבוא הגדולה. 
אז דמיינו אותו רגע, אתם יודעים מי הוא אבל הוא עוד לא יודע מי אתם, וכאן הבעיה. או בעצם.. ההזדמנות? 

דמיינו שאתם והלקוח נפגשים באירוע קוקטייל או במינגלינג מדוייק, שחבר או מכר משותף מציג אתכם מולו במייל ועכשיו אתם צריכים לקחת את זה קדימה ולמכור. 

אז מה תגידו על עצמכם שיהיה גם בלתי נשכח, גם מכירתי וגם יספר את הסיפור שלכם או של המוצר/ שירות שאתם מוכרים.

סביר להניח שלא תספרו ישר על ההתחלה כמה ילדים יש לכם ומה למדתם בתיכון (אלא אם אתם עובדים במקצועות הייעוץ הורי או שזכיתם בפרס ספרות/ מתמטיקה יוקרתי והיום אתם חוקרים בתחום). 
נכון, אומרים שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, וזה נכון לרוב, אבל אם יש לכם 40 שניות של קהל שבוי, אתם צריכים לדעת איך בדיוק להציג את עצמכם/ העסק שלכם כדי שהצד השני לא יישכח. 

אז איך עושים את זה? בקצרה: אימונים וניסיונות. בהרחבה: פשוט עקבו אחרי הצעדים: 

1 . כתבו לכם מי אתם והמוצר שלכם ב- 2 פסקאות- מה המטרות, היעדים, מאיפה הרעיון, מי הקהל ולמה דווקא אתם, את הדברים החשובים והלא רלוונטים לעסק או לשירות (כמו מצב משפחתי, גיל, מיקום בארץ- מראש תורידו. לרוב זה לא רלוונטי לקהל שלכם)

2. עכשיו פשוט צמצמו ל- 200 מילה

3. מעולה. צמצמו ל- 150 מילה

4. הצלחתם? צמצמו ל- 100 מילה (שימו מדובר בדקה+ , נסיעה של בערך 13 קומות במעלית..)

5. ועכשיו נראה אתכם מצמצמים ל- 80 מילה לכל היותר (דעו שייקח לכם בערך 45 שניות להגיד את הטקסט!)

הצלחתם? מעולה! שימו לב ש:

– הצלחתם להעביר במילים פשוטות ובמשפטים קצרים מה אתם רוצים ומה אתם מוכרים.

 – בדקו שיש לכם בטקסט את כל המידע שאתם רוצים וצריכים: מי העסק, באיזה תחום, על מי הוא משפיע, מה היתרונות, מה הבידול, מה ההבדל שלכם מהמתחרים, מה היתרון היחסי שלכם ולמה רק אתכם חייבים לעשות את הדיל. 

– הצלחתם להכניס Catchphrases או משפט קליט אחר? שימוש במשפט כזה יכול לגרום לקהל שלכם לחייך  ולזכור אתכם בצורה החיובית ביותר. 

– תוודאו שהטקסט שלכם הוא חיובי ועונה על מה כן ולא על מה לא, למה כן אתם ופחות משמיץ אחרים. 

– אל תשכחו לחייך ולרכך את הבעות הפנים, אנשים אוהבים ומתחברים לאנשים נעימים וחיוביים שעונים על השאלה בכן ולא רק מעלים בעיות ושליליות.

– הכינו כמה נאומים שונים: אחד למשקיעים, השני למעסיקים פוטנציאליים, השלישי לקולגות, הרביעי ללקוחות- למדו את הנאומים בע"פ

– יש לכם כרטיס ביקור אמיתי או דיגיטלי? זה הזמן לשלוף אותו 

– אל תשכחו לחייך ולרכך את הבעות הפנים, אנשים אוהבים ומתחברים לאנשים נעימים וחיוביים. 

– תאמנו כל הזמן בעיקר מול אנשים. בדקו איזה משפט הולך יותר ומה פחות. דעו מתי לשים את הפסיק ומתי את הנקודה, מתי לעצור בפאוזה לחיוך ומתי לגעת בכתף של השומע (אם מדובר במקצוע טיפולי). 

איך מייצרים אפקט ונואמים נאום בלתי נשכח. אומנם קצת ארוך- אבל משעשע מאוד! 
ד"ר איונס (Dr. evans) מסביר בצורה הברורה והויזואלית ביותר איך ליצור נאום מעלית לפי שלושת ה- M:

 Memorable, Meaningful, Minimum – כדי ליצור נאום מעלית מצוין. 

 

אז שבו להכין את הנאום, זה בלי ספק אחד הכלי החשובים ביותר לכל עסק ואיש מקצוע שרק רוצה לגדול ולהתפתח. 

אשמח לשמוע את הנאום שלכם- מוזמנים לכתוב לי בתגובות

**

לפוסטים הקודמים:

חשיבות הנכסים הדיגיטליים- לינק

איך כותבים גאנט מנצח- לינק

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן