מכירים את זה שאתם שואלים שאלה באיזו קבוצה או בפוסט בעמוד העסקי שלכם, ונכון שקיבלתם מלא תשובות אבל הן של מילה אחת או גג 2, ואיך להם כ"כ קשר למציאות או תשובה עם ת'כלס של מה ואיך לעשות?
או שלפעמים אתם מעלים פוסט ובמקום לקבל מיליון תשובות- דממה ורק קולגה אחת או שתיים עונים לכם באריכות- וזאת לחלוטין לא הייתה המטרה?
אז מה ההבדל בעצם? האם על כל הפוסטים אנחנו רוצים שיהיו לנו הרבה תשובות או שיהיו תשובות ומעורבות איכותית? האם כמות לוקחת איכות או איכות מנצחת כמות? ואיך אנחנו בין אם כמנהלי קהילה או כבעלי עמוד עסקי, יוצקים ושומרים על קשר עם הלקוחות שלנו והקהל שאליו אנחנו פונים או מתייעצים עם הקולגות.
ובכן, מאחר ומדובר בבעיה מוכרת מאוד, וכדי לעשות קצת סדר, החלטתי לתרגם לכם את המסקנות של ריצ'ארד מילינגטון (Richard Millington) מהבלוג שלו שעוסק בקהילות ותוכן.
מה, איך, מדוע, איפה?
ריצ'ארד מציג בפוסט שלו מחקר כמותני (היוש סטטיסטיקה של תואר ראשון) שמשווה את כמות התגובות ממוצעת לכל שאלה/ כותרת של פוסט.
למשל, שימוש במילה מה/ What בכותרת של הפוסט, תוביל לכמעט פי 3 יותר תגובות מחברי הקהילה מאשר כל מילת שאלה אחרת.
אז האם נראה עכשיו רק פוסטים עם המילה מה? ובכן, מהמחקר של ריצ'ארד מסתבר כי למרות שמה זאת המילה שאנחנו מגיבים אליה הכי הרבה, אנחנו לרוב שואלים בפוסטים או מתחילים פוסטים עם המילה איך/ How. למעשה, השימוש במילה איך פופולארית יותר מהמילה "מה", ומופיעה פי 6 יותר פעמים ממנה!
אוקי אורטל, סבבה. להשתמש יותר בשאלות. איך מה השורה התחתונה של המחקר?
ובכן, על פי ריצ'ארד, הרבה יותר אנשים יכולים לענות על השאלה "מה" מאשר על השאלה "איך"- וזאת כי כדי לענות על האיך, צריך שתהיה מומחיות מסויימת או אמונה וידיעה שאתה יודע איך לענות על השאלות באופן מדוייק ולא להגיב תוך כדי תנועה על הדרך.
למשל, יהיה לכם קל יותר לענות-
מה עושים עם גלעין אבוקדו לעומת איך מגדלים גלעין אבוקדו?
מה עושים כדי להגיע ליותר אנשים בפייסבוק לעומת איך עושים קידום ממומן?
מה כותבים היום בפוסט לעומת איך עושים גאנט מצויין?
מה שמים בסושי לעומת איך עושים סושי מעולה?
אז לסיכום, אם אתם רוצים להתייעץ בפיד או לכתוב שאלה בקבוצה ולקבל עליה תשובות טובות ואיכותיות- תשאלו איך.
רוצים להקפיץ את הפיד והפוסטים ולקבל הרבה תגובות (שטחיות גם- שלפעמים זה ממש אחלה) תתחילו עם המילה מה.
***
אשמח לשמוע את המה והאיך שלכם, מוזמנים לשאול ולהתייעץ בכיף!
יום צילום ללקוח- כל השיטות שלי למיקסום והפקה מוצלחת!
לפני כמה שבועות הפקתי יום צילום ללקוח קולינרי שלי בסוכנות. אני יודעת שכלפי חוץ, סוכנות סושיאל ניראת נוצצת ופוטוגנית. עבודה כזאת שכל היום הולכים, מסתובבים
תסמונת המתחזה, הרצאות ומאמר במגזין
סיכום מרץ 2024- חודש הנשים
ב- 8 למרץ, בכל שנה, מציינים בכל העולם את יום האישה הבינ"ל. יום שנועד להעלות למודעות המצערת שעדיין יש הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים- במשכורות,
איך בונים את הגאנט המושלם ל- 2024?
אז 2024 הגיעה. האמת, כולנו תולים בה את כל החלומות, הרצונות והתפילות שהשנה תהיה טובה יותר, כי באמת שאחרי 2023, אפשר רק לעלות לקראת סוף