הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

יעדים, מטרות, שפה- איך עולים עוד שלב בעסק ב- 2022

תחילת שנה תמיד גורמת לי לעשות רגע פוס מהכל ולצאת לכמה ימים של תכנון, חשיבה, התבוננות, ניתוח עבר ויצירת יעדים ומטרות לשנה האזרחית שתגיע. כל שנה אני מחלקת את הטבלה לשני טורים- בטור הראשון יעדים אישיים ומקצועיים לי באופן מקצועי ובטור השני היעדים והמטרות של הסוכנות דיגיטל שלי, יעדים שלאו דווקא קשורים אלי באופן אישי אלא לעסק שלי.

וזה בעצם מה שכל יזם או בעל עסק צריך וחייב לעשות- לנתח ולהציב יעדים ומטרות בשתי רמות- מקצועי ועסקי. אז בשלב הראשון של ההמלצות, אני מציעה לכם להסתכל על העסק שלכם מנקודת הציפור, לנתח איך פעלתם השנה ברשת ולחדד את האסטרטגיה לשנת 2022

 

תחדדו מי אתם- כלי העסק, אל מול הלקוחות והעובדים

כשהקמתם את החברה, כתבתם את הערכים, החזון והבידול העסקי שלכם.
מאז עברו הרבה מים בנהר, והעסק שלכם בדיוק כמוכם- משתנה כל הזמן. נוספו עוד שירותים שירותים שאיתם יצאתם לאור ירדו בכלל או הועברו לאאוטסורס.

ואתם? יכול מאוד להיות שגם אתם רוצים פתאום דברים אחרים, רוצים להתמקד בדברים אחרים או שפיתחתם עוד שירותים. 

וזה הזמן להבין ולחשוב מה הלקוחות שלכם רוצים וצריכים ממכם- מה הם מבקשים, מה הם צריכים ואיזה עוד שירותים משלימים (אפסייל) אתם יכולים להוסיף להם. 

במקביל, חשבו על הספקים ו/או העובדים שלכם- מה הם נותנים לכם, איך הם רואים אתכם, האם הם מביאים לכם עוד עבודה? או שממליצים עם הקולגות? האם הספקים שלכם יכולים לתת לכם עוד שירותים או שירותים נוספים שאתם יכולים להציע ללקוחות.
ומה עוד אפשר לעשות? היום, כמה שנים אחרי (או חודשים) אחרי שהקמתם את העסק, ואתם יודעים שלא אומרים כן לכל אחד, אלא שגם אתם בוחרים את הלקוחות והעובדים שלכם- חדדו את הערכים או נקודות מגע נוספות שאנחנו רוצים לקדם בעסק שלנו- למשל לשים את הקיימות ואיכות הסביבה במרכז- ואלו יהיו גם הפרויקטים, הלקוחות והספקים שאתם בוחרים לעבודה (לדוגמא).  

צרו שפה אחידה

יצירת שפה טקטואלית ועיצובית חשובה מאוד ומטרתה שאנשים יזהו אתכם בתוך שלל המידע שיש ברשת.

כאן יש לכם עבודת אסטרטגיה לעשות- האם המותג שלכם מצחיק, שנון, הומוריסטי  או צעיר במיוחד? אם כן, הטקסטים שלכם בעמודים העיסקיים צריכים להציג בדיוק את הוויב שלכם. אם המותג שלכם בומרי (לא שזה דבר רע כן?!) או שאתם מעונבים יותר- כך גם הטקסטים שלכם צריכים להיות. 
הרי בואו נהיה כנים, הומור ושנינות זה מעולה, גם כתיבה כדיבור זה פשוט וקל, אבל האם הייתם צורכים שירותים מעורך דין או רואה חשבון שמדבר וכובת על YOLO, FOMO ובהאשטגים? 

ומה לגבי גרפיקה? גם פה ההמלצה שלי היא ליצור אחידות- שוב, לא בכוח אלא במוח, להבין את הצבעים, מה ואיזה פוסטים אתם מעלים, ובעיקר עדיף תמיד לעבוד עם איש.ת מקצוע שמבין מה שהוא עושה כדי שגם יצא איכותי ומקצועי. 

 

צרו תוכן מעניין ובאופן קבוע

אחת הבעיות הכי גדולות של עסקים קטנים היא שאין זמן. אין זמן ליצור תוכן, אין זמן לבנות גאנט כי יש כל כך הרבה דברים להכין ולעשות לפני ופשוט אתם לא מספיקים. 

אז ככה- זה נכון, אבל שיווק צריך להיות לפחות 30% מהזמן שלנו. 
ואם אנחנו רוצים עוד לקוחות או שצריכים עוד עובדים, אנחנו צריכים ליצור תוכן ולהציג את העסק שלנו באופן קבוע וסיסטמטי כל הזמן בכל מקום. 

להציג מה עושים, איך, את הערכים ואת האנשים שמאחורי.

להסביר את היתרונות של המוצר, אבל לא למכור כל זמן. ובעיקר להציג את התמונה דרך המשקפיים שאנחנו רוצים שיראו אתנו ויציגו אותנו. 

אל תעבדו בספונטניות, אל תשלפו מהשרוול (חוץ מ- RTM וגם אז וודאו שהוא מדויק), ואל תשכפלו את אותו התוכן בין כל הפלטפורמות (כי מה אמרנו בזמנו על לשעמם את האנשים?) 

אז איך מתכננים מראש? פשוט יוצרים גאנט ומתזמנים. העבודה מראש יוצרת ועוזרת לתכנן ולהגיע לכל פרויקט בלי לחץ

הראו את המגוון והגיוון שלכם

הרשתות החברתיות הן כיכר העיר החדשה, המקום שלכם להראות ולהציג את העסק שלכם, אתכם, את הערכים, המטרות, להיות יצירתיים במודעות גיוס העובדים ולהראות שאתם לא רק מכירות ודילים. תזכרו תמיד שהשוק מוצף, ורוב האנשים יעשו את הבחירה הסופית של הספק או העסק שאיתו הם רוצים לעבוד בזכות ההון האנושי שיש בו. בזכות שירות הלקוחות, בזכות האדם שעונה להם בצד השני של המייל או הטלפון. כי עסקים עושים עם אנשים. וזה בעצם כל הסיפור. 
ומה עוד אפשר לפרסם חוץ מאת המוצר או השירות? לתת ערך ולחלוק מהידע, כי בעולם שלנו להיות חכם ומקצועי זה הכי סקסי ומוכר. יותר מכל תמונה שוביניסטית, והרי זאת המטרה בעצם לא? להיות מוכרים, להפוך לאוטוריטה ובסוף, למכור כמובן. 

***

לסיכום, 
הדרך שבה אתם מציגים את העסק שלכם ברשת, החידוד של הערכים, המטרות, התוכן- היא הדרך שלכם להפוך להיות המותג שאתם רוצים וצריכים להיות, להביא עוד לקוחות, עוד עובדים ולקרב את הצרכנים שלכם למותג שלכם ולהעריך אותו (ולפעמים גם בלי לצרוך אותו). בהצלחה!

****

אז איך העסק שלכם פועל ברשת? האם הצלחתם להאניש אותו ולהפוך אותו לאוטוריטה שהוא צריך להיות? 
עוד לא? דברו איתי ונראה איך עושים את זה נכון! אני מחכה לכם בכל הרשתות שלי וכמובן גם בוואטסאפ.

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן