הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

בדרך לתהילה או איך להיכנס לעיתון?
פוסט אורח: יועץ התקשורת טום ולטר

עיצבתן דירה מושלמת או וילה מוגזמת במיוחד ובלי ספק שחשיפה נכונה תוביל לכן עוד לקוחות. אז איך יוצאים מהדיגיטל לתקשורת? איך גורמים ויוצרים את המציאות שבה הפרויקט שלכן מתפרסם ואתן זוכות לחשיפה רחבה, כותרת מבריקה ותהילת עולם? יועץ התקשורת טום ולטר עם כמה טיפים. 
* הערה חשובה: אומנם הפוסט פונה לא.נשים מעולמות העיצוב, אך כל בעל עסק יכול לשאוב טיפים וידע לטובת קידום העסק האישי שלו. 

מזל טוב! אחרי שנים (או במקרה הטוב חודשים) של דיאלוג עם בעלי הבית, תכנון מדויק ויעיל, מכרזים, כתבי כמויות, ריצות בין הספקים השונים ואינסוף פיקוחים בשטח נראה שבקרוב עתיד להגיח לאוויר העולם פרויקטים מהטובים שיצרתם כך שהרצון לצלם, לפרסם, וכן גם להשוויץ, הוא לא רק מובן אלא גם הכרחי. בימים בהם התחום מוצף באנשי מקצוע טובים, קידום הפרויקט בכלי התקשורת המערכתיים וברשתות החברתיות הוא מנוף להשגת פרויקטים נוספים. 

לפני אחרי

אז נתחיל מהסוף, לצערנו כלי התקשורת שמסקרים את התחום הולכים ומתמעטים. הפרינט גווע ורק לאחרונה התבשרנו על סגירתם של מגזינים כמו GO של ידיעות אחרונות וליידי גלובס שהיוו פלטפורמה נהדרת לפרסום פרויקטים אדריכליים. עם זאת ישנן פלטפורמות נפלאות אחרות כמו Xnet, Ynet, מאקו, וואלה בית, דה מרקר ונוספות. מרביתן דורשות ראשוניות- כלומר הבטחה מצד האדריכל/המעצב שהפרויקט יפורסם אצלם לראשונה ומבלי שהתפרסם בעבר או במקביל בכלי תקשורת אחר. אחרי שיתפרסם בפלטפורמה שדורשת ראשוניות ניתן למנף את הפרויקט בפלטפורמות אחרות שאינן דורשות ראשוניות. *יצוין כי פרסום תמונות מתוך הפרויקט במדיות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם ודומיהם) אינו פוגע בבלעדיות. 

 אומנם הביקוש (מספר הפרויקטים בשוק) עולה על ההיצע (מספר כלי התקשורת שמסקרים את התחום) אבל רגע לפני שאתם מתפתים לפרסם את הפרויקט בחנו מי קהלי היעד של הפלטפורמה הספציפית. מעצבים רבים מתפתים לפרסם באתרים שפונים לקהל המעצבים ולא לקהל הרחב, שם למעשה נמצאים הלקוחות הבאים שלכם. קבלת פידבק מקולגות זה תמיד נחמד אבל לא לשם כך התכנסנו. 

 

זכרו: העורכים והעיתונאים מקבלים מידי יום עשרות, אם לא מאות, פרויקטים חדשים כך שאל תתנו לביטחון שלכם להתערער אם יחזרו אליכם עם תשובה שלילית ובמקרים מסוימים אפילו לא יחזרו. לא מעט פרויקטים מצוינים נפסלים משיקולים מערכתיים וללא שום קשר לטיבם. 

מיני פנטהאוז

כדי להגדיל את הסיכויים מומלץ בחום להקפיד על הדברים הבאים:

1. סיפור מעניין הוא שם המשחק/ סטוריטלינג- כשהם מוצפים בשלל פרויקטים על בסיס יומי אנשי התקשורת תמיד יעדיפו את אלה שיש מאחוריהם סיפור מעניין. הקפידו לספר בגוף המייל (בפסקה או שתיים. אל תאריכו בשלב זה בטקסט כי הם יאבדו סבלנות) פרטים מעניינים שהתרחשו תוך כדי התהליך: סיפורם של הדיירים, דרישות ובקשות מיוחדות שהעלו בפניכם, מצב הנכס לפני, דילמות שעלו בשלבי התכנון והבניה, אתגרים קונסטרוקטיביים וכיוב'.

2. לצרף למייל כ-10 עד 15 תמונות מייצגות בלבד! כקבצים מצורפים וברז' כמה שיותר נמוכה- כ-100 KB לתמונה, פחות מרזולוציית אינטרנט (בשלב זה התמונות נשלחות לעיון בלבד ואתם ממש לא רוצים להעמיס או לתקוע את המחשב לעורך או העיתונאי). במידה ויש תמונות לפני צרפו אותן בלינק נפרד לגוף המייל. ניתן לצרף להם לינק נוסף של סט נרחב יותר של תמונות. כך במידה ויהיו להם ספקות במבט ראשוני הם יוכלו להתרשם מהסט המלא.

 

3. כל מה שנותר לעשות הוא להחזיק אצבעות ולקוות שיחזרו אליכם עם תשובה חיובית. בכל מקרה, במידה ולא קיבלתם תשובה, ניתן בהחלט לשלוח מייל נוסף, לוודא שקיבלו את המייל ולעדכן בנימוס שתשמחו לקבל תשובה, גם אם היא שלילית הרי אף אחד מאיתנו לא רוצה "להישאר באוויר"… 

שירה רוזנפלד

לכתבה הקודמת של טום ולטר- אדריכליות? מעצבות? הפוסט הזה בשבילכן- כאן

 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן