הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

אתר, עמוד נחיתה או בלוג? מילון המונחים המלא |
פוסט אורח – מנכ"לית טקג'אמפ אביטל ירדני

עם פרוץ הקורונה לחיינו, נעשתה החשיבות של הנוכחות בדיגיטל גדולה הרבה. כולנו גלשנו ברשת הרבה שעות וקיבלנו הרבה מידע בדרך זו. בין אם לשופינג או למידע- כולנו מחפשים את המידע ברשתות החברתיות וכמובן בגוגל. אז אם אתם בעלי עסק, ואתם מבינים ויודעים שהגיע הזמן לקחת את העסק שלכם צעד אחד קדימה ולהקים אתר (או בלוג, או Onepager) אבל אתם לא סגורים מה בדיוק וקצת מתבלבלים עם המושגים- בדיוק בשבילכם הפוסט הזה! מנכ"לית חברת טק ג'אמפ, אביטל ירדני באה לעשות קצת סדר במגוון האתרים שקיימים, ולגעת בכמה הבדלים מהותיים ביניהם:

www
עמוד נחיתה. עמוד נחיתה הוא עמוד אחד, ממוקד מטרה. לדוגמה אם יש קורס בתאריך מסוים ותרצו שירשמו אליו, תבנו עמוד נחיתה ייעודי. העמוד יכיל את כל המידע שדרוש לגולש כדי להחליט אם להירשם לקורס, יהיו בו כפתורי הנעה לפעולה (להרשמה), כלומר, עמוד נחיתה, לא יכלול שום מידע שעלול להסיט את תשומת לב הקורא- מלבד המידע הספציפי על המוצר אותו אנחנו רוצים למכור ולא על דברם אחרים.

 אתר OnePage הוא כמו אתר תדמית רגיל, רק בצורה מתומצתת – יהיה מידע על בעל העסק, מידע על כל השירותים או המוצר, חיבור לרשתות החברתיות, המלצות, תחומי פעילות ועוד. כל מידע שהגולש צריך כדי להבין את המכלול טוב יותר. אתר שמרוכז בעמוד אחד, עם גלילה למטה למידע נוסף.

אתר בלוג אתר שמרכזו הוא פוסטים שסוקרים תחום או נושא מסוים.  האתר יחולק לקטגוריות שונות ויאפשר חיפושים בפוסטים בצורה נוחה. החיפוש יכול להיות על פי נושאים, תגיות, זמן פרסום ועוד. אתר כזה יאפשר כמובן הרשמה לניוזלטר כדי לעקוב אחרי הפוסטים החדשים המתפרסמים.

אתר תדמית – אתר שמציג בצורה נרחבת יותר את בעל האתר – מומחה בתחום מקצועי או חברה. האתר יציג את בעלי האתר מבחינה מקצועית. יהיה בו מידע אישי על המומחיות והידע שלהם. על השירותים שהם נותנים – סדנאות, הרצאות, ליווי אישי, ליווי קבוצתי ועוד שירותים שונים. הרבה פעמים יש עמוד נפרד ומפורט על כל שרות הכולל את הרציונל ואת תהליך העבודה. כדי לתת בטחון לגולש יש עמוד של ״לקוחות מספרים״ עם המלצות של לקוחות, לעיתים מוסיפים לוגואים של חברות שעבדנו איתם. ניתן להוסיף בלוג מקצועי שנקרא ״מאמרים״. במקרה זה הוא לא מרכז האתר, אלא בא למלא כמה צרכים חשובים – לתת מידע מקצועי לגולש ולחזק את התפיסה שבעל האתר הוא איש מקצוע עם ידע נרחב. והמטרה השנייה החשובה היא לסייע בקידום האתר.

אתר חנות / אתר סחר. אתר שמוכר מוצרים (בדרך כלל פיזים, אבל אפשר למכור גם מוצרים דיגיטלים). אתר שמציג מבחר מוצרים למכירה, בחלוקה לקטגוריות, ומאפשר השלמת תהליך הקניה באופן מקוון. האתר יכלול סליקה, ולעיתים יציג אפשרויות משלוח שונות. כיוון שבאתר כזה ״נחתם חוזה מסחרי״ בין הצדדים (אדם משלם כסף ומצפה לתמורה), האתר צריך לכלול עוד מסמכים שמבהירים את הכללים והם הבסיס לדיון עתידי במקרה של בעיה – תקנון, מדיניות פרטיות, משלוחים, שאלות ותשובות.

אתר קורסים שמרכז קורסים דיגיטלים מסוגים שונים. עולם הקורסים הולך ומתפתח, ויש מגוון קורסים שמתנהלים בצורה שונה. יש קורסים שבהם משלמים באופן חד פעמי ואז מקבלים לינק לסרטוני וידאו. לעיתים הגישה לקורסים מוגבלת בזמן ולעיתים הם פתוחים ללא הגבלה. יש קורסים מתמשכים, שבהתאם לטריגר מסוים נפתח השיעור הבא (שיעור אחד כל שבוע, או שיעור שנפתח רק לאחר שסיימנו את מטלות השיעור הקודם), ועוד. כיוון שיש מגוון אפשרויות יש חברות שמתמחות באתרי קורסים, ונותנות הרבה מאוד אפשרויות בתחום, כאשר הקורסים משולבים באופן אינטגראלי באתר שלכם (ככה זה נראה גם לגולש וגם לגוגל).
חשוב לציין שזו חלוקה בסיסית בלבד, והרבה אתרים שעושים שילוב של כמה כותרות והם בעצם גם וגם- אתר של עמוד אחד שכולל הפניה לבלוג, אתר סחר שיש בו מידה על שירותים וסדנאות, אתר מסחר שמציג גם מוצרים פיזים וגם קורסים. הכל לפי הצורך.
אז מה האתר שהכי מתאים לך?

אביטל ירדני היא מנכ"לית חברת טק ג'אמפ- מיזם חברתי לבניית אתרים.

החברה מתמחה בבניית מגוון אתרים – אתרי תדמית, אתרי בלוג, אתרי , אתרי סחר ועוד על גבי פלטפורמת  וורדפרס | WordPress.
החברה מעסיקה עובדים מרקעים מורכבים המקבלים הכשרה מקצועית וליווי מצוות של אנשי מקצוע- וכך מעניקה ומלמדת אותם מקצוע לחיים. טק ג'אמפ קיימת מעל 5 שנים ובעלת תיק עבודות עשיר.
מוזמנים לאתר:
https://www.techjump.co.il/

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן