הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

יום צילום- עשה ואל תעשה

פעם בשנה או פעם ברבעון? כל עסק, כקטן כגדול חייב להכין לעצמו בנק ויזואלי לשימוש בנכסים הדיגיטליים שלו. ועסקים שפועלים בכמה מישורים (פייסבוק, אינסטגרם ואתר) ומוכר מוצרים פיזיים , חייב  לקיים מספר ימי צילום בשנה.  

הצילום חייב  להיות מקצועי ובמצלמה איכותית ולא רק צילום מהטלפון (שלפעמים יכול להתאים לסטורי או לתמונות של "מאחורי הקלעים". זכור יש רק הזדמנות אחת לרושם ראשוני.
אז אילו סוגי תמונות יש? 

פקשוטים: תמונה של מוצר לרוב על רקע לבן/ חלק/ שבה רואים את המוצר טוב וברור- התמונות לרוב מופיעות באתר האיקומרס או כבסיס לגרפיקה למודעה..
אווירה: תמונה של מוצר או אדם בסביבה הטבעית שלו- כמובן שהכל מבויים ומתוכנן, אבל הצילום מעניק תחושה ש"תפסו את הרגע"- בדיוק מישהו אוכל, בדיוק מישהי הולכת עם השמלה ברחוב וכו'. 

– בעלי עסקים או בכירים רק שתדעו שאין לכם ברירה, אתם חייבים כן, חייבים  לפחות תמונת פרופיל אחת מקצועית בארסנל. איפה תשתמשו בה? בפרופיל הלינקדאין, בעמוד העסקי, בטור דעה וכו' (כן, למרות שיצאת נהדר בתמונה מאיזה אירוע רואים שזאת לא תמונה רצינית ומקצועית)  

טייגרלילי רחב

מה לובשים ליום צילום

יוצאים ליום צילום/ ראיון לתקשורת? תלבשו פסטל! 
כן, מדובר במשפחת צבעים עדינה שאינה גורמת לאנטגוניזם (כמו שחר), אינה גורמת לפנים להראות חיוורות (כמו לבן או צהוב) ואינה לוקחת את תשומת הלב יותר מדי כמו אדום, פסים ומשבצות. 
מבחינת תכשיטים: תנו לתכשיטים להוסיף לכם קצת צבע ועם זאת שימו לב שהם לא לוקחים מכם את כל הפוקוס. 
מבחינת איפור: צילומי תדמית מחייבים איפור מסיבי יותר על מנת שלא תבריקו (כן, גם גברים וכן, גם בחורף).
ממש לא מתאים לכם ללבוש פסטל וזה הרג ובל יעבור? אז לבשו את מה שנוח לכם באמת, יראו דרך המצלמה מתי ישבתם בנוחות ומתי הכנסתם את הבטן יותר מדי והחיוך לא טבעי. 

מה כן: פסטל, צבעים עדינים, צבעוני, טבעי, נוח, לק/ ציפורניים מסודרות, גילוח/ שיער פנים מסודר.
מה לא: פסים, משבצות, פרחוני (מדי), יותר מדי הדפסים, לוגואים ( של עסק אחר ולא של העסק שלך), תכשיטים מנצנצים מדי (יוצרים נצנוץ חזק מדי למצלמה), מידה קטנה מדי, עקב גבוה מדי, איפור גס ובולט מדי. 

הפקתם יום צילום אווירה למוצר שלכם?
קבלו כמה טיפים מהצלמת יעל בונפיס

גם ליום צילום של מוצרים פיזיים או של מנות במסעדה חייבים להתלבש בהתאם! הבגדים הם חלק אינטגרלי מההפקה שלנו- לפעמים משמשים כרקע או רק מוסיפים עוד טקסטורה לתמונה מהצד.
ולכן, חשוב להצטייד בביגוד שמתאים למותג הן מבחינת סוג הבגד, צבעי הבגד ומוטב להצטייד בכמה אופציות שלא יהיה משעמם על הסט. תארו לעצמכם ביגוד מוצנע בצילומי בר חוף, או חולצת טישרט במסעדת יוקרה, או שמלת כלה בהמבורגריה (טוב, האמת שזה ספציפי דיי גימיקי- ויכול להיות מדליק) אבל הכוונה ברורה לא? 

כשצילמתי במסעדת ׳טייגר לילי׳ המודליסטית, לבשה שמלה מנומרת (אני לא יודעת אם החליטה באותו הבוקר במקרה או שביקשו ממנה מראש) והתמונות פשוט עובדות כי הן מתאימות לקונספט ה"קול" של המסעדה. 

יכול מאוד להיות שמסעדה אחרת (יוקרתית יותר) או צילום במקום אחר (מכון כושר) השילוב לא היה עובד טוב ונכון.
הבגדים שאתם לובשים משפיעים מאוד על היום צילום, יש רפלקטור מהמצלמה לפריט/ מנה/ מוצר כך שאם לבשתם חולצה אדומה זוהרת ואתם עומדים קרוב למצלמה ולמוצר, ככל הנראה תשפיע גם ללא כוונה על הגוון של המוצר בתמונה.  ולכן, אם מדובר ביום צילום ואתם פשוט לא רוצים להשפיע או להצטלם- לבשו לבן.

לאינסטגרם של יעל: לינק     |       לאתר של יעל: לינק

***לכתבה הקודמת של יעל, איך מצלמים אוכל לא פוטוגני: לינק

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן