הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

איך כותבים גאנט מנצח?

יושבים מול המחשב ו.. המוח ריק? יש לכם כל כך הרבה דברים להגיד ולכתוב לקהל שלכם אבל כלום לא יוצא? האם גם אתם פרפקציוניסטים להחריד ולא משחררים אף פוסט עד שהוא לא מ-ו-ש-ל-ם (ואז עורכים ומתקנים עוד 10 פעמים לפחות?) 
ברוכים הבאים לצרת השיווק הכי גדולה של עסקים וכותבי תוכן. אל תדאגו- יש לנו את כל הטריקים שיעזרו לכם לכתוב בקלות (יחסית)

התקיעות של כתיבת הפוסטים מוכרת וקבועה ואני (אורטל) נתקלת בה בקרב הרבה בעלי עסקים שאני מלווה בפגישות ובייעוצים אישיים. 
וכן, הדבר קורה גם לכותבי תוכן מומחים (היוש) שמפעילים עמודים מסחריים עבור עסקים. 
אז רגע לפני שמתחילים חשוב לזכור שאי אפשר לתכנן הכל.. זה מעולה שיש לכם בסיס ופוסטים קבועים אך תמיד כדאי לשים לב למה שקורה בשטח- להוסיף פוסט RTM או פוסט המלצה או את הכתבה שפרסמו עליכם. מדובר בבסיס שתמיד גמיש לשינויים. 
אז קבלו את השלבים שלי ביצירת תוכן לרשתות החברתיות ובסוף הרשימה יחכו לכם כל הקבצים הרלוונטים להורדה בחינם.

  1. חידוד הקהלים: לפני הכל חדדו את הקהלים שלכם- וודאו שאתם מכירים בדיוק מי הם, מה הם אוהבים, מה התחביבים, מה הם לובשים, מה הם מחפשים בגוגל ואפילו למי הם מצביעים.
  2. חדדו מה אתם רוצים שכל קהל יעשה בעמוד שלכם- את רוצים שיתקשרו? יעשו לייק? יגיבו? ישתפו? יתקשרו? ירשמו לרשימת תפוצה? 
  3. בנו טבלה (אקסל או וורד- מה שנוח לכם) ושלבו את התאריכים של הפוסטים בעמוד
  4. בדקו את הרשימה של הימים הבינ"ל ותבדקו על מה אתם יכולים לתפוס טרמפ
    לרשימה של פברואר- ממש כאן
  5. כתבו מתחת לתאריך בטבלה את הנושא של הפוסט- הנושאים צריכים להיות מאוד מאוד מגוונים: מכירות, פוסט אישי, שירותים חדשים, מוצר חדש למכירה, זרקור על אחד העובדים/ לקוחות, מבצע החודש, פעילות, המלצה על הנכס הדיגיטלי השני (על החשיבות שבמעבר לחצו כאן), טיזר לחודש הבא, דרושים, ערך דומה (המלצה על קולגה, פוסט ערך משלים (מתכון/ תרגיל) וכו'. 
  6. בשלב מתחת כתבו למי הפוסט פונה- כלומר, לאיזה מהקהלים שלכם אתם מכוונים את הפוסט- זאת מאחר וכל קהל מצריך את השפה/ והפנייה המתאימה לו
  7. עכשיו הפוסט די יכתוב את עצמו- כל הנתונים כתובים ומוכנים לפניכם ואתם בעיקר צריכים להשלים ולחדד את התוכן. 
  8. ויז'ואליה- בחרו תמונה אחת או כמה תמונות, סרטון או גיפ שמתאים לטקסט- אני תמיד ממליצה לכתוב משהו קטן וטיזרי על הטקסט כדי לגרום לאנשים לעצור. הוכח כי כיתוב על התמונה גורמת לאנשים לעצור ולקרוא ולהתמקד בפוסט עצמו.  
  9. זהו. הכל מוכן, תתחילו להעלות ולתזמן- כי כשאתם רואים את הפריסה החודשית יהיה לכם קל יותר להכין חומרים. 
MUST HAVE

כל הלינקים הרלוונטיים:

– הימים הבינלאומיים של פברואר (כולל קובץ להורדה בחינם)- לינק

– קובץ הגאנט להורדה- לינק

– חשיבות הנכסים הדיגיטליים- לינק

– 5 טיפים לכתיבה מנצחת- לינק

***
ונקודה אחרונה בהחלט: שחררו. באמת.  לפעמים עדיף שתהיו מרוצים ב- 80% ותפרסמו את הפוסט מאשר שרק תנסו לחדד את המסרים והפסיקים והנקודות ולא תפרסמו כלום. 
זכרו, אנשים גוללים מעל 100 מטר תוכן ביום- אף אחד לא יזכור אם היה רווח לפני הנקודה או לא- מה שכן יזכרו זה אותך, את התוכן שלך (אם הוא סופר מעניין ונותן ערך) ואותך כמותג, נותן שירות או עסק. 

בהצלחה!! מחכה לשמוע אם ואיך הפוסט עזר! 

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן