הרשמה לניוזלטר

פוסטים אחרונים

איך יוזמים כתבה? |
פוסט אורח: יועץ התקשורת טום ולטר

הפוסט הקודם של יועץ התקשורת טום ולטר עשה שכל וסדר להמון יועצים, מעצבים, אדריכלים ואנשים שעובדים במקצועות העיצוב (עוד לא קראתם? זה ממש פה- לינק).
בעקבות ההצלחה, פנינו לטום שוב וביקשנו ממנו לכתוב לנו על השלב הבא- איך להכניס את התמונות המדהימות שעשינו לכתבת לייף סטייל במגזין- כי אין כמו כותרת מרימה וכתבה איכותית כמנוף להשגת לקוחות פוטנציאליים.  
גם אם אתם לא מתחום העיצוב- הכתבה הזאת תהיה לכם סופר רלוונטית!

מזל טוב! אחרי תכנון מדויק ויעיל, נראה שבקרוב עתיד להגיח לאויר העולם אחד הפרויקט הטובים שיצרתם- כך שהרצון להתפרסם ולפרסם הוא לא רק מובן, אלא גם הכרחי!
אז נתחיל מהסוף, לצערנו כלי התקשורת שמסקרים את התחום הולכים ומתמעטים. הפרינט גווע ורק לאחרונה התבשרנו על סגירתם או צמצומם של מגזינים כמו , פנאי פלוס ו-GO של ידיעות אחרונות וליידי גלובס שהיוו פלטפורמה נהדרת לפרסום פרויקטים מתחום העיצוב והאדריכלות. עם זאת, Xnet, Ynet, מאקו, וואלה בית, דה מרקר ונוספות ממשיכות לעבוד בכל הכוח.
לרוב, מערכות התקשורת המרכזיות דורשות ראשוניות- כלומר הבטחה מצדכן כי הכתבה/ הפרויקט/ הנושא שאותו אתן מציעות, יפורסם אצלם לראשונה ומבלי שהתפרסם בעבר או במקביל בכלי תקשורת אחר. אחרי שיתפרסם בפלטפורמה שדורשת ראשוניות ניתן למנף את הפרויקט בפלטפורמות אחרות שאינן דורשות ראשוניות.

אל תדאגו, אם פרסמתן בעמודים העסקיים בפייסבוק או באינסטגרם או אפילו פרסמתן את הפרויקט באתר, זה לא יכול לפגוע בבלעדיות או בכתבה העתידית שלכן.

איך יוזמים כתבה במדיה המסורתית_ (2)
אדריכלית: צאלה סיון קנטר

הביקוש בכלל ובתחום העיצוב בפרט, עולה על ההיצע (מספר כלי התקשורת שמסקרים את התחום)- והעורכים והעיתונאים מקבלים מידי יום עשרות, אם לא מאות מיילים והצעות לכתבות וסקירות, ולכן, זה לא אומר כלום עליכם אם אתם מקבלים תשובה שלילית או לא מקבלים תשובה בכלל. לא מעט פרויקטים מצוינים נפסלים משיקולים מערכתיים וללא שום קשר לטיבם. רוצים להגדיל את הסיכוי לכתבה? נסו להקפיד על הכללים הבאים: 

איך יוזמים כתבה במדיה המסורתית_ (1)
אדריכלית צאלה סיון קנטר ואדריכל עמית בארי

 חדדו את קהל היעד שלכם– מי הם, מה הם קוראים ואיפה הם נמצאים. מה התקציב שלכם ומכאן מה הם קוראים ואיפה הם מסתובבים. נסו להגיע ולפרסם בפלטפורמה הנכונה ביותר- זאת שפונה לקהל הלקוחות שלכם ולא לקולגות שלכם, פידבק מקולגות זה נחמד אבל לא לשם כך התכנסנו.

 סטוריטלינג זה שם המשחק– עורכים וכתבים מוצפים בשלל הצעות ורעיונות על בסיס יומי, ולכן, אם אתם לא מכירים את הכתבים באופן אישי, שווקו את הפרויקט שלכם דרך הסיפור שלו- ספרו את הסיפור שלו באופן מעניין- הסיפור, הדילמה, מה עשיתם ואיך זה השפיע.
חשוב מאוד לתמצת את הסיפור לעד שתי פסקאות ולהשאיר את הקורא/ עיתונאי עם רצון לשמוע עוד.

 כתבו את הסיפור וההצעה בגוף המייל– התחילו את המייל בנימוס, כתבו את ההצעה (סעיף 2) וכמובן אל תשכחו להוסיף את השם והפרטים המלאים שלכם בסוף המייל (שם, טלפפון, מייל, אתר, פייסבוק, אינסטגרם וכו').

 ויזואליה שעושה את כל ההבדל– צרפו למייל כמה תמונות לדוגמא ברזולוציה נמוכה (100 KB– פחות מאיכות אינטרנט) כדי לא  להעמיס או לתקוע את המחשב לעורך או העיתונאי.

אם אתם בתחום העיצוב, צרפו כ-10 עד 15 תמונות מייצגות בלבד- של הפרויקט ואם יש כמה תמונות של לפני- מה טוב.  לא מצליחים לבחור? צרפו לינק לסט המלא.

 פולו אפ– שלחתם את המייל? אל תשבו רגל על רגל וחכו שיחזרו אליכם- תזמו ותעשו הכל כדי לקבל תשובה (גם לא זאת תשובה). שלחו עוד מייל כמה ימים אחרי, או אפילו וואטסאפ (כדאי לבדוק מה אותו עיתונאי חושב על זה לפני שלא יהרוס לכם את הסיכוי).
קיבלתם תשובה שלילית או שלא חזרו אליכם אחרי שבוע? המשיכו הלאה לעיתונאי הבא.

בהצלחה!! 

אז איך אתם הולכים לקדם את העסק שלכם במדיה המסורתית? 

לטור הקודם של טום על חשיבות הויזואליה- לינק
לכל הפוסטים שלנו- לינק

קרדיט לתמונות:

עיצוב פנים: אדריכלית צאלה סיון קנטר ואדריכל עמית בארי  
צילום: עינת דקל

עיצוב פנים: אדריכלית צאלה סיון קנטר

צילום: איתי קנטר

תגובות

השארת תגובה

אומרים שהניוזלטר שלנו הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?

אומרים שהניוזלטר שלנו 
הוא אחד המעניינים שיש..
רוצה לבדוק בעצמך?   

דילוג לתוכן